انتخاب استاندار بومی برای کردستان

آفتاب‌یزد- گروه سیاسی: در راستای تغییر و تحولات مدیریتی جدید و انتصاب استانداران جدید، روز گذشته چهار استاندار دیگر از وزارت کشور حکم گرفتند.
روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت گزینه‌های پیشنهادی برای تصدی مسئولیت استانداری 4 استان کشور بررسی و به صدور حکم منجر شد. سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور گفت: «در جلسه چهارشنبه هیئت دولت که به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار شد، گزینه‌های پیشنهادی وزارت کشور برای تصدی مسئولیت استانداری‌های آذربایجان‌غربی، کردستان، گلستان و مرکزی معرفی و با تصویب هیئت‌وزیران برای این مسئولیت انتخاب شدند.» سامانی افزود: «بر این اساس محمدمهدی شهریاری به‌عنوان استاندار آذربایجان‌غربی، بهمن مرادنیا به‌عنوان استاندار کردستان، سیدمناف هاشمی به‌عنوان استاندار گلستان و سیدعلی آقازاده به‌عنوان استاندار مرکزی تعیین شدند.» قائم‌مقام وزیر کشور در امور مجلس و استان‌ها خاطرنشان کرد: «با تعیین 4 استاندار جدید در جلسه دیروز هیئت‌وزیران، از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون استانداران 17 استان تغییر کردند.»
استاندار جدید گلستان برای خیلی از مردم در قامت معاونت وزارت ورزش و جوانان شناخته شده است. سید مناف هاشمی، استاد دانشگاه است که تحصیلات خود را در مقطع فوق‌لیسانس در انستیتوی کارولینسکای سوئد در رشته شهرسازی به پایان رساند و موفق به اخذ گواهینامه دکترا از این دانشگاه شد. وی پیش از این معاونت توسعه و پشتیبانی و جانشینی وزارت ورزش و جوانان را برعهده داشت. نام هاشمی البته با قالیباف نیز شناخته شده است.
هاشمی در دوران مدیریت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران مسئولیت‌هایی مانند معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری، قائم مقام معاونت خدمات شهری، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد را بر دوش داشته است. وی با روی کار آمدن حسن روحانی به معاونت وزارت ورزش و جوانان منصوب شد و پس از استعفای محمود گودرزی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد. هاشمی البته پیش از همکاری با قالیباف در دولت اصلاحات نیز مدیرکلی دفتر برنامه و بودجه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور را تجربه کرده بود.


محمد مهدی شهریاری نیز که جانشین قربانعلی سعادت در استان آذربایجان‌غربی شد، سابقه فعالیت به‌عنوان کارشناس در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امورخارجه در سال‌های دور را دارد. شهریاری جانباز شیمیایی دوران دفاع‌مقدس است و پس از حضور در مجلس هشتم، مجددا به وزارت امورخارجه بازگشت و از سال 93 به‌عنوان سرکنسول در فرانکفورت آلمان مشغول فعالیت شد.
در میان منصوبان جدید وزارت کشور، سید علی آقازاده اما عقبه پیچیده‌تر و گسترده‌تری دارد. از واحد فرهنگی جهاد سازندگی کردستان تا مشارکت در امور بنیاد مستضعفان. از خبرنگاری در روزنامه کیهان سال 64 که اسم و رسم متفاوتی داشت تا فرمانداری قشم، کرج، دلیجان و چند شهر دیگر در سال‌های بعدی. جدای از ورود به حوزه گردشگری در سال 92، جانشین وزیر در کارگروه واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای وزارت ورزش و جوانان، رئیس ستاد اجرایی ماده 88 وزارت ورزش و جوانان، رئیس ستاد سیاستگذاری و نظارت بر توزیع اعتبارات و کمک‌های فنی، اعتباری وزارت ورزش و جوانان، رئیس کمیته راهبری احکام قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه در وزارت ورزش و جوانان، نماینده وزیر و مسئول هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت ورزش و جوانان، رئیس ستاد جشنواره شهید رجایی در وزارت ورزش و جوانان، عضو هیئت مدیره شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور و مشاور وزیر ورزش و جوانان از دیگر سوابق استاندار جدید استان مرکزی است.
کردستان نیز همانطور که انتظار می‌رفت یک استاندار بومی را جایگزین عبدالمحمد زاهدی دید. بهمن مرادنیا که بارها تلاشش برای ورود به مجلس شورای اسلامی سرانجام در مجلس هشتم و از حوزه انتخابی بیجار نتیجه داده بود، از سوی وزارت کشور به‌عنوان استاندار جدید کردستان منصوب شد. محسن بیگلری، نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه با اعلام حمایت مجمع نمایندگان کردستان از استاندار جدید اظهارداشت: «امیدوارم مرادنیا باهمت، پشتکار و تیم قوی در راستای توسعه استان کردستان گام بردارد و انتظار دارم که مجمع نمایندگان کردستان در مجلس و تمام مسئولان و فعالان سیاسی استان با وی همکاری داشته باشند، چراکه پیشرفت کردستان خیلی مهم است.»
همچنین روز گذشته قائم مقام وزارت کشور در جلسه هیئت دولت اعلام کرد: «با تعیین 4 استاندار جدید در جلسه هیئت وزیران، از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون استانداران 17 استان تغییر کردند.»