تیم ملی در <سید3 >جام جهانی



پس از تساوی 1-1 تیم ملی فوتبال ایران مقابل روسیه در بازی دوستانه، برخی از بازیکنان روسیه نسبت به این نتیجه واکنش نشان دادند. سرگی کریاکوف، کاپیتان تیم ملی روسیه عملکرد بازیکنان تیمش در خط دفاع را ضعیف دانست و اعلام کرد چگونه طارمی براحتی کوتیبوف و جیکیا را از سر راه خود برداشت در حالیکه خیلی با دروازه فاصله داشت و هر دو مدافع ما می‌توانستند بهتر بجنگند. همچنین آندره لونف، دروازه‌بان روسیه نیز از اینکه نتوانست در اولین بازی ملی خود دروازه‌اش را بسته نگه دارد ابراز ناراحتی کرد. اما کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معتقد بود که تیمش یک تجربه بسیار خوب و بین‌المللی از انجام بازی با تیم ملی روسیه به دست آورده و تا شروع جام جهانی باید تصمیمات زیادی بگیرد.
حضور قطعی ایران در سید ۳ جام جهانی
رقابت‌های انتخابی جام جهانی در شرف پایان است و در این بین چهره ۲۳ تیم از ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی مشخص شده است. براساس نتایج و رتبه تیم‌ها در رنکینگ فیفا، دیروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه تیم ملی فوتبال ایران در سید ۳ جام جهانی روسیه قرار خواهد گرفت. قرار گرفتن تیم ملی فوتبال ایران در سید 3 اتفاق خوبی محسوب می‌شود چرا که یک تیم از سید 4 که از نظر امتیازی در رده‌بندی فیفا پایین‌تر از ایران است در گروه ما قرار خواهد گرفت. با توجه به آنکه سه تیم آسیایی دیگر در سید 4 قرار می‌گیرند، از بین تیم‌های صربستان، نیجریه، مراکش و پاناما و هندوراس در صورت صعود یک تیم حتماً با ایران هم‌ گروه خواهد شد. همچنین با توجه به سیدبندی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی، ایران قطعاً با تیم‌های کاستاریکا،‌ مصر و شاید ایسلند هم گروه نخواهد شد و احتمالاً با تیم‌های کرواسی، دانمارک (در صورت صعود)، کاستاریکا، ایسلند، تونس، مصر، سنگال (در صورت صعود) در سید 3 قرار خواهند گرفت.


قرعه شانس و مرگ
آسان ترین قرعه ممکن برای ایران: اگر ایران در قرعه کشی جام جهانی خوش شانس باشد می تواند با تیم های روسیه، پرو (در صورت صعود) و پاناما همگروه شود که آسان ترین قرعه ممکن برای ایران است. قرعه مرگ برای ایران کدام است: در بدترین حالت ممکن هم این شرایط است که با آلمان، اسپانیا و نیجریه همگروه شویم.
نکته:  در قرعه کشی جام جهانی تیم های آسیایی و آفریقایی با هم همگروه نخواهند شد و نهایت دو تیم از اروپا در یک گروه قرار خواهند گرفت.