پیش‌بینی سخنرانی ترامپ!

هومن جعفری- با در نظر گرفتن اینکه امروز ترامپ قرار است در مورد پایبندی ایران به برجام سخنرانی کند و دنیا هم قرار است از داخل صف دلار این سخنان را بشنود، متن سخنرانی وی را- البته همراه با ترجمه صدا‌و‌سیما‌پسند- منتشر می‌کنیم.
ملت آمریکا، اعضای دنیا‌، رییس محترم و جون‌جونی صدا‌و‌سیما که بچه‌های واحد ترجمه قربونش می‌رن و همچنین حسن‌آقا، صابخونه محترم که گفته بودی اگر دفعه بعدی اسم منو تو سخنرانی ترامپ بیاری، اجارتو زیاد نمی‌کنم!
سال‌هاست که ایران، در حال انجام دادن آزمایشات فیزیک و شیمی است و می‌کوشد با غنی‌سازی آرد ماکارونی، خود را برای یک مهمانی بزرگ آماده کند.
البته باید گفت که ایران از ملتی بزرگ برخوردار است و نتیجه بازی جوانان ایران با آلمان هم باعث شد برای مرکل چند تا شکلک خنده بفرستم‌. مشکل از قرارداد شفر با باشگاه استقلال نیست که معلوم نشد چطوری از 280 هزار دلار به 600 هزار دلار افزایش یافت. مشکل اصلی اینجاست که چرا مربی آلمانی آوردند که مرکل برای ما افه بیاید!


دوستان و مش بایرام عزیز که گفته بودی اگر اسمم را در سخنرانی ترامپ بیاوری، تا یک سال بیا هرچه می‌خواهی نسیه ببر. الان همه دنیا می‌خواهند بدانند که بنده پایبندی ایران به برجام را تایید می‌کنم یا نه. البته من کسی نیستم که پایبندی ایران را تایید کنم و همش دست رییس محترم صدا‌و‌سیماست که حقوق واحد ترجمه را می‌دهد. ایشان با اضافه حقوق واحد ما موافقت بکند هم راه دوری نمی‌رود.
به قول پیمان یوسفی، علی‌ایحال یک دور دیگر پایبندی ایران را تمدید می‌کنم اما هشدار می‌دهم که خوردن ماست پرچرب و چیپس آخر شب‌ها کار خوبی نیست. همچنین به رییس‌جمهور ایران هشدار شدید می‌دهم که قیمه را داخل ماست‌ها نریزد.
برای بچه‌های واحد ترجمه همزمان صدا‌و‌سیما هم پیام دارم: قلبم به عشق خودتون می‌تپه. سالارین به مولا. ایول. دمتون گرم اساسی دارین.
نتیجه اخلاقی‌: هدف وسیله را توجیه نمی‌کند اما مترجم همزمان سوتی‌هایش را خیلی خوب ترجمه می‌کند!