مبادلات تجاری بر اساس سوآپ ارزی

رییس‌کل بانک مرکزی گفت: در تلاش هستیم در اولین فرصت تسویه نتیجه مبادلات تجاری براساس سوآپ ارزی را با طرف ترک نهایی کنیم.
ولی‌الله سیف، رییس‌کل بانک مرکزی اظهار داشت: در تلاش هستیم در اولین فرصت تسویه نتیجه مبادلات تجاری براساس سوآپ ارزی را با طرف ترک نهایی کرده و اسناد لازم را در اولین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که به‌زودی برگزار خواهد شد به امضا برسانیم.
وی گفت: در زمینه تحقق چشم‌انداز 30 میلیاردی میان ایران و ترکیه نیز در سفرم به آنکارا بررسی‌های فنی لازم در حوزه بانکی انجام شده و امیدواریم در راستای توسعه مبادلات بانکی میان دو کشور این هدف بزرگ میان دو کشور نیز هرچه سریع‌تر به نقطه نهایی خود برسد.
همچنین توافقنامه همکاری میان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اکو بانک، به امضا رسید.


این موافقتنامه شرایط و ضوابط فعالیت دفتر نمایندگی بانک اکو در قلمرو جمهوری اسلامی ایران را تعیین می‌کند.
امضای این موافقتنامه بر اساس مصوبه هیات دولت به بانک مرکزی واگذار شده که پس از طی مراحل قانونی و تصویب آن توسط مجلس شورای اسلامی لازم‌الاجرا خواهد شد.
امضای این موافقتنامه امکان گسترش فعالیت‌های بانک اکو در ایران را به‌دنبال خواهد داشت و امید می‌رود با اجرای آن، امکان حضور موثرتر بانک اکو در اعطای تسهیلات مالی به بانک‌های ایرانی و اعطای فاینانس به پروژه‌های توسعه‌ای در ایران فراهم شود.