بلایای طبیعی نباید ابزار سیاسی علیه دولت شود

رییس قوه‌قضاییه گفت‌: بلایای طبیعی در همه جای دنیا وجود دارد و در اختیار بشر نیست بنابراین نباید با انتظارات بیش‌ از حد و طرح برخی مسایل، این بلایا به ابزاری سیاسی علیه دولت تبدیل شود‌‌. به گزارش ایلنا، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی، با اشاره به علنی شدن مراودات اخیر برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، نزدیکی آشکار و پنهان برخی دولت‌های مدعی اسلامی بودن به رژیم صهیونیستی را خیانتی بزرگ توصیف کرد و گفت‌: یکی از اقداماتی که در جریان همایش فلسطین باید موردتوجه قرار گیرد، برجسته‌سازی خیانت به اسلام و مسلمین توسط همین کشورهای مدعی اسلامیت است‌‌. آملی‌لاریجانی بابیان اینکه حمایت جمهوری اسلامی از فلسطین حمایت ایدئولوژیک و دینی است نه موردی و تاکتیکی، خاطرنشان کرد‌: حمایت از مستضعفان طبق قانون اساسی، یکی از ارکان سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و امیدواریم همه مسلمانان نسبت به مظلومیت فلسطین و سیاست‌های ظالمانه‌ای که پشت سر رژیم صهیونیستی در منطقه ما وجود دارد بیدار شوند و حق‌طلبان دنیا برای دفع شر این رژیم غاصب چاره‌ای بیندیشند‌‌. رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعمال تحریم‌ها و فشارهای جدید از سوی آمریکا، تبلیغات وسیع و تهدیدات متعدد دولتمردان این کشور را نشانگر صدق فرمایش مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا دانست و تصریح کرد‌: متاسفانه آمریکا به برجام پایبند نبوده گرچه دولتمردان آنها مدعی هستند که اقدامات‌شان نقض برجام نبوده است‌‌. مقامات آمریکایی باوجود همه اقداماتی که مغایر با متن و روح برجام بوده بازهم مدعی هستند که برنامه جامع اقدام مشترک، به ضررشان تمام‌شده و به همین دلیل مدام در پی تهدیدها و تحریم‌های جدید هستند‌‌. آملی‌لاریجانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها همواره نشان داده‌اند که به هیچ صراطی مستقیم نیستند، تصریح کرد‌: جمهوری اسلامی متکی به آرای مومنین و مسلمین است، بنابراین باید به این سخن الهی که «فان العزه لله و لرسوله و للمومنین» یقین داشته باشیم‌.
آملی‌لاریجانی بابیان اینکه آمریکا و اذنابش دشمن هستند و قطعا از هر نقطه‌ای که احساس کنند ما ضعف داریم ضربه خود را وارد خواهند کرد، بر لزوم پاسخ قاطع و محکم به تهدیدها تاکید کرد و گفت‌: ما درعین‌حال که از دولت محترم و به‌ویژه وزیر محترم امور خارجه به سبب موضع‌گیری‌های مناسب در برخی مقاطع نسبت به تهدیدها تشکر می‌کنیم اما معتقدیم در زمان مقتضی و مناسب باید قاطع‌تر و محکم‌تر پاسخ گفت تا دشمنان بدانند که ملت ما پای آرمان‌های خود ایستاده و هرگز از آنچه مربوط به عزت و استقلالش باشد کوتاه نخواهد آمد‌‌.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به وقوع سیلاب در استان‌های مختلف به‌ویژه در جنوب کشور نیز تصریح کرد‌: توقع عمومی از دولت این است که به مشکلات هم‌وطنانی که گرفتار این بلایای طبیعی شده‌اند رسیدگی عاجل کند و از آن مهم‌تر اتخاذ تدابیر پیشگیرانه باکار فنی و کارشناسی برای جلوگیری از تکرار آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی است‌‌. رییس قوه قضاییه درعین‌حال تاکید کرد‌: بلایای طبیعی در همه جای دنیا وجود دارد و در اختیار بشر نیست لذا نباید با انتظارات بیش‌ازحد و طرح برخی مسایل، این بلایا به ابزاری سیاسی علیه دولت تبدیل شود‌.