برد ارزشمند استقلال خوزستان دست خالی استقلال تهران

صفحه 1 شکست استقلال در اولین گام آسیایی
گروه ورزش / در هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و از گروه A دو تیم الاهلی امارات و استقلال تهران از ساعت 19:45 در ورزشگاه شیخ راشد دوبی به مصاف یکدیگر رفتند. دو تیم در نیمه اول بازی متعادل و کم حادثه‌ای را به نمایش گذاشتند که موقعیت‌های میزبان اماراتی کمی بیشتر از استقلال بود. این تیم در یکی از معدود موقعیت‌هایی که به دست آورد، در دقیقه 10 روی ضربه ایستگاهی دیدنی احمد خلیل دروازه استقلال را با خطر جدی مواجه کرد اما سیدمهدی رحمتی این ضربه را با واکنشی عالی دفع کرد.
الاهلی در موقعیتی دیگر که در دقیقه ۴۰ ایجاد شد، می‌توانست دروازه میهمان خود را باز کند اما مهاجمان این تیم از اشتباه علی قربانی خوب استفاده نکردند و در دو رفت و برگشت توپ را به بدن مدافع استقلال کوبیدند. دقیقه 41 سانتر فوق‌العاده امید ابراهیمی را کاوه رضایی با ضربه سر جلوی پای برزای انداخت اما خروج ناصر دروازه‌بان الاهلی این موقعیت را از استقلال گرفت. در حالی که داور برای نیمه اول یک دقیقه وقت اضافه گرفته بود، تیم الاهلی روی یک ضربه کرنر و اشتباه میلاد زکی‌پور در دفع توپ توسط «دیوپ» به گل برتری دست پیدا کرد.
نیمه دوم در شرایطی آغاز شد که شاگردان منصوریان هدفی جز رسیدن به گل تساوی نداشتند. با وجود این حملات استقلال زهردار نبود و در مقابل حریف می‌توانست در یکی، دو صحنه به اندوخته‌های خود بیفزاید. در دقیقه 61 ضربه روپا و دیدنی احمد خلیل با واکنش رحمتی راهی کرنر شد تا استقلال گل دوم را دریافت نکند. یک دقیقه بعد باز هم احمد خلیل با پای چپ از بین پای پادووانی توپ را به شکلی خطرناک روانه دروازه استقلال کرد که باز هم رحمتی توپ را راهی کرنر کرد. آبی‌پوشان دقایقی بر توپ و میدان حاکم شدند و مزد آن، به ثمر رساندن گل تساوی بود. دقیقه 74 ارسال دیدنی حیدری از جناح چپ با ضربه محکم و روپای ابراهیمی گل تساوی استقلال را وارد دروازه الاهلی کرد. در ادامه استقلالی‌ها سعی در اداره بازی داشتند و به نظر می‌رسید به کسب یک امتیاز این بازی خارج از خانه رضایت دارند. تعویض‌های منصوریان هم مؤید این مسأله بود اما دقیقه 1+90 باز هم دیوپ از روی سانتر خوب از سمت چپ ریبیرو با یک ضربه سر دروازه استقلال را برای بار دوم باز کرد و بازی با همین نتیجه به پایان رسید تا استقلال در اولین گام آسیایی دست خالی بماند.   ///////////////////////////////////////////////////////   صفحه 23 لیگ قهرمانان



سه امتیاز ارزشمند در گام اول
<الفتح> مغلوب آبی های خوزستان
تیم فوتبال استقلال خوزستان عصر دیروز در نخستین بازی‌اش در گروه اول لیگ فوتبال قهرمانان آسیا، حریف عربستانی‌اش تیم الفتح را در زمین بی‌طرف عمان و به واقع در استادیوم خالی از تماشاگر سلطان قابوس شهر مسقط، پایتخت این کشور با نتیجه 0-1 شکست داد و بهترین شروع را برای خود و کل فوتبال ایران در این پیکارها به تصویر کشید. اهمیت پیروزی ارزشمند دیروز مردان سیروس پورموسوی بیشتر از آن رو است که این نخستین مرتبه شرکت این تیم دلاور و کم امکانات خوزستانی در مهم‌ترین مسابقات باشگاهی آسیا محسوب می‌شود و آن هم در شرایطی که آبی‌های خوزستانی در تمام طول فصل از مشکلات مالی رنج می‌برده‌اند و همین مسأله بر نتایج‌شان در فصل جاری لیگ برتر اثر منفی گذاشته و روحیه‌شان را برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا نیز نامناسب ساخته بود. با این وجود، یاران محمد طیبی دراین مسابقه بسیار با قوام و حساب شده ظاهر شدند و به رقیب عربستانی فرصتی برای خودنمایی ندادند و در نهایت با تک گل دقیقه 80 ابوالفضل علایی که با ضربه سر و روی کرنر ارسال شده توسط پیمان شیرزاد به دست آمد، هر 3 امتیاز را به خود اختصاص دادند. آبی‌های خوزستان اگر در این مسابقه قدری دقت بیشتر را ضمیمه کارشان می‌کردند، می‌توانستند با گل‌های بیشتری هم به پیروزی برسند. الفتح بعد از دریافت این گل، حملاتی را روی دروازه وحید شیخ ویسی، سنگربان آبی‌های خوزستان پیاده کرد اما این حملات زهر لازم را نداشت و دفاع استقلال خوزستان تا پایان استوار ماند تا ایران گام اول خود را در رقابت‌های لیگ قهرمانان 2017 قدرتمندانه بردارد. در بازی دیروز وحید شیخ ویسی، محمد طیبی، ابوالفضل علایی، دانیال ماهینی، پیمان شیرزاد، فرشاد سالاروند، ‌مهدی مؤمنی، علی اصغر عاشوری، الویس نانگ، آرش افشین و حسن بیت سعید در ترکیب ثابت این تیم ظاهر شدند.
سایر اخبار این روزنامه