کنفرانس امنیتی مونیخ به پایان رسید؛

کنفرانس امنیتی مونیخ صحنه حملات صریح وزیر خارجه عربستان و وزیر دفاع اسراییل علیه سیاست جهانی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی بود. الجبیر تهران را حامی تروریسم بین‌الملل نامید و لیبرمن هم گفت هدف ایران تضعیف خاورمیانه و ریاض است.
وزیر خارجه عربستان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، دعوت ایران برای گفت‌وگو با هدف کاهش خشونت‌ها در منطقه را رد کرد و تهران را حامی اصلی تروریسم در جهان و عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه خواند. عادل الجبیر افزود جمهوری اسلامی درصدد نابودی عربستان است.
به گزارش دویچه‌وله، همزمان اویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسراییل خواهان گفت‌وگو با کشورهای عربی برای مقابله با تندروها در منطقه شد. لیبرمن گفت اختلاف اصلی بین یهودیان و مسلمانان نیست بلکه بین میانه‌روها و تندروهاست. او قصد نهایی ایران را تضعیف خاورمیانه و ریاض دانست.رویترز به نقل از الجبیر نوشت: «چگونه می‌‌شود با کشوری که هدفش نابودی ماست، ارتباط داشته باشیم. تا زمانی که رفتار ایران تغییر نکند، ارتباط داشتن با آن بسیار مشکل است.»
سخنان توامان و کم‌سابقه لیبرمن و الجبیر، تلاشی تازه برای تشکیل جبهه‌ای متحد علیه ایران در هم‌آوایی با سیاست دولت ترامپ ارزیابی شده‌ است. رویترز در عین حال این موضع‌گیری را «جبهه متحد» بالقوه نامید که با حمایت ترکیه توام بوده است.