کیفرخواست مدیران نجومی صادر شده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی در نشست شورای معاونان دادستانی تهران، از صدور کیفرخواست در پرونده‌های حقوق نجومی خبر داد و گفت: این پرونده‌ها ظرف هفته جاری برای رسیدگی به دادگاه ارسال خواهد شد.
جعفری دولت‌آبادی افزود: درخصوص پرونده‌های مرتبط با پزشکان و اساتید هنوز اتخاذ تصمیم نشده، اما در مورد سایر متهمان دریافت حقوق‌های نجومی شامل مدیران شرکت‌های بزرگ دولتی، مدیران بیمه‌ها و بانک‌ها، کیفرخواست صادر شده است و در مورد پرونده‌های مفتوح گروه اخیر نیز اتخاذ تصمیم خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه باید ضمن حفظ استقلال، تحت تاثیر جریان‌های رسانه‌ای و هیجانی قرار نگیرد و با هر گونه تضییع حقوق بیت‌المال برخورد نماید، درخصوص معیار تشخیص حقوق نجومی اظهار داشت: مبنای اقدام دادستانی دریافت 20 میلیون تومان در ماه بوده و مازاد بر آن، حقوق غیرمتعارف و نجومی محسوب شده است.
پرونده‌های شرارت در اولویت باشد


دادستان تهران با بیان اینکه کشف، تعقیب و رسیدگی به پرونده‌های کیفری با موضوع شرارت باید در اولویت کاری سرپرستان نواحی قرار گیرد، گفت: اینکه کسی جرات ‌کند در حالت مست چاقو به دست گیرد و اموال مردم را تخریب نماید، نشان از پررنگ نبودن حضور پلیس و سرپرستان دادسرا در آن منطقه است.
جعفری دولت‌آبادی با ‌اشاره به حادثه‌ای که هفته گذشته در منطقه تهران‌پارس رخ داد و عده‌ای مست با عربده‌کشی به تخریب خودروهای مردم اقدام نمودند، اظهار داشت: متاسفانه بازپرس کشیک متهمان را با قرار تامین کیفری خفیف آزاد نمود که تصمیمی نامتناسب بود و با پیگیری مجدد، متهمان دستگیر شدند.
جامعه دچار خشم‌های ناگهانی شده است
وی با ‌اشاره به چند فقره قتل خانوادگی که اخیراً در تهران و برخی استان‌ها رخ داده است از جمله قتل پنج نفر از اعضای یک خانواده در منطقه قلهک و هم‌چنین قتل دو فرزند توسط پدر در تهران‌پارس، افزود: این حوادث نشان می‌دهد که جامعه ما دچار خشم‌های ناگهانی شده و ضرورت ورود جامعه‌شناسان، روان‌شناسان اجتماعی و کارشناسان دینی احساس می‌شود.
صدور حکم اعدام برای سرکرده باند فساد
دادستان تهران با ‌اشاره به چند پرونده مهم دادسرای تهران طی هفته اخیر، گفت: از جمله این پرونده‌ها محاکمه اعضای یک باند فساد به سرکردگی مردی 74 ساله بود که با برگزاری مراسم مختلط و به صورت نیمه عریان، استفاده از مواد مخدر، مشروبات الکلی، تهیه عکس‌ و فیلم از زنان و دختران، نسبت به آزار و اذیت جنسی و ارتباط نامشروع با زنان اقدام می‌نمودند.
وی درخصوص وضعیت این پرونده اظهار داشت: سرکرده این باند فساد به اعدام محکوم شده و پرونده به لحاظ فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شده است.
دستگیری اعضای باند فساد در فضای مجازی
جعفری دولت‌آبادی درخصوص ارجاع پرونده با موضوع فعالیت باند فساد و فحشا با استفاده از فضای مجازی گفت: متهمان این پرونده که هم اکنون 6 نفر از آنها بازداشت شده‌اند، فیلم‌های مبتذل و مستهجن را تهیه و دوبله نموده و در فضای مجازی به فروش می‌رساندند.
وی افزود: تارنمای مورد استفاده باند مذکور به عنوان بزرگ‌ترین مرجع دانلود فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی فعالیت غیرمجاز می‌کرد و ظرف سه سال گذشته 18 هزار فیلم و سریال خارجی را پس از دوبله پخش کرده‌اند که بسیاری از آنها مبتذل و مستهجن بوده است ‌و از این طریق وجوه نامشروع تحصیل کرده‌اند.
دادستان تهران از ضابطان مربوط به حوزه فضای مجازی خواست در کنترل این فضا از بعد اخلاقی فعال شوند و گفت: اکنون برخی خانواده‌ها از دسترسی فرزندان به فضای مجازی و تهدیدهای اخلاقی موجود در این فضا اظهار نگرانی می‌کنند، لذا کنترل فضای مجازی توسط پلیس این نگرانی‌ را کاهش خواهد داد.
اعلام جرم علیه مدیر شبکه تلگرام
جعفری دولت‌آبادی اعلام کرد: علیه مدیریت تلگرام اعلام جرم شده و این پرونده به ناحیه امور بین‌الملل دادسرای تهران ارجاع شده است.
وی افزود: اینکه شبکه تلگرام خود را تابع قوانین غربی‌ می‌داند، مانع از رسیدگی به این اعلام جرم نخواهد بود. به موجب این اعلام جرم، شبکه تلگرام علاوه‌بر ارایه خدمات به گروه‌های تروریستی از جمله گروه داعش، به بستر مناسب برای فعالیت سایر گروه‌های مجرمانه سازمان یافته تبدیل شده و ارتکاب جرایم هرزه‌نگاری کودکان، قاچاق انسان و مواد مخدر را ترویج نموده و تسهیل کرده است.
پرداخت خسارت 40 هزار نفر توسط بیمه ایران
دادستان تهران با ‌اشاره به پرونده بیمه توسعه، از پرداخت خسارت 40 هزار نفر خسارت‌دیده بیمه ‌اشخاص ثالث و آزادی 770 نفر زندانی که بابت پرداخت دیه از سوی بیمه توسعه در زندان بودند توسط بیمه ایران خبر داد.
 وی میزان باقی‌مانده دیون بیمه توسعه را 400 میلیارد تومان ارزیابی کرد و افزود: سرپرستان نواحی محکومانی را که بابت پرداخت دیه از سوی بیمه توسعه در زندان می‌باشند شناسایی کرده تا با پرداخت دیه از سوی بیمه ایران، موجبات آزادی آنها فراهم شود.
به گفته جعفری دولت‌آبادی، تاکنون 550 میلیارد تومان از اموال شرکت سهامی بیمه توسعه به شرکت بیمه ایران برای پرداخت خسارات بیمه‌گزاران انتقال یافته و اقدامات برای انتقال سایر اموال شرکت بیمه توسعه تا سقف مطالبات ادامه خواهد یافت.
پرونده‌ محکومان امنیتی
دادستان تهران درخصوص مهدی خزعلی اظهار داشت: نامبرده از سلامت جسمی برخوردار است و شنبه هفته جاری با همسرش ملاقات داشته است.
وی هم‌چنین از محکومیت به حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی 7 نفر از محکومان مرتبط با جریان فتنه که اخیرا در دادگاه انقلاب اسلامی تهران محاکمه شده‌اند خبر داد.