وداع پُرشکوه با پیکر مطهر شهید حججی در حرم منور رضوی

پیکر شهید محسن حججی قبل از ظهر روز گذشته وارد آستان منور رضوی(ع) شده و به دور ضریح مطهر امام رضا(ع) طواف داده شد. دیروز همچنین مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید والامقام در صحن جامع رضوی برگزار شد.
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم خاطرنشان کرد: عاشورا قلب تپنده تاریخ اسلام و تشیع و خاستگاه تولد جهاد و شهادت است، عاشورا و مکتب امام حسین(ع)، مکتب الهام‌بخش به همه آزادمردان و آزادزنان است. وجود مقدس اباعبدالله برای مبارزه با جاهلیت جان داد و امروز جاهلیت مدرن دنبال نابودسازی مظاهر انسانیت است و در مقابل آن خون‌های مطهر، بیدارگری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی جلوه‌ای از خون امام حسین(ع) بود افزود: امروز آنچه در سوریه و یمن می‌بینید، محصول این خون است و مردم مسلمان هویت خود را بازیافته‌اند و بیدار شده‌اند اما زورگویان دنبال آن هستند که این اخلاق و افکار و عمل جاهلی را بر عالم دیکته کنند و عده‌ای را به عنوان داعش و القاعده علم می‌کنند.
شکست‌ناپذیر بودن ‌ایران


به برکت جوانان عاشورایی
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: جاهلیت مدرن از افراد جاهل بهره می‌برد. آنها را استخدام کرده تا جامعه اسلامی از اخلاق، انسانیت و بهره‌گیری از مظاهر عالی انسانی تهی باشد. چه زحماتی و چه مشکلاتی را مستکبران ایجاد نکردند اما مقتدای بصیرت‌آفرین ما با رصد کردن شرایط دشمن این پرچمی که در ایران اسلامی برافراشته شد را سرپا نگه داشتند.
تولیت آستان قدس رضوی با‌ اشاره به اینکه مستکبران می‌خواهند صدایی از اسلام و انسانیت نباشد و بسیار توطئه کردند اظهار داشت: اگر شهید حججی‌ها و شهدای مدافع حرم و تلاش مسلمانان سوریه نبود باید امروز در کرمانشاه و مهران مقابل تکفیری‌ها می‌جنگیدیم اما مقتدای بصیرت‌آفرین ما تدبیری کردند که داعش زمین‌گیر شود و شنیدید که حلب و موصل آزاد شدند و ان‌شاء‌الله روزی خواهیم شنید که گروه‌های تکفیری به زباله‌دان تاریخ پیوسته‌اند. مقام معظم رهبری فرمودند شهید حججی، حجت خدا بر ما شد.
وی خاطرنشان کرد: شهید حججی، بازی دشمن را خوب به هم زد، ایشان و یارانش نماینده همه شهدا در مجلس و محفل ما هستند، عطر بهشتی شهادت را در کشور و در بین مردم عزیز جاری کردند. شهید حججی رمز وحدت شد و همه وی را مورد ستایش قرار می‌دهند و یک طوفان ملی توام با وحدت با ورود این شهید به کشور ایجاد شد. شهید حججی به همه تعلق دارد و رمز وحدت در جامعه شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بیان داشت: شهید حججی به حضرت زهرا(س) متوسل شد و خواست عاشورایی و حسینی شود و سرش در راه خدا برود؛ امروز بچه‌های ما در عالم افتخار آفریدند و اثبات کردند از چیزی هراس ندارند و این سند را ثبت کردند که ایران به برکت جوانان عاشورایی شکست‌ناپذیر است.
تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: با این همه جوانان برومند و با این اخلاص و شکوه تمام گره‌ها و مشکلات اقتصادی و فرهنگی به دست توانای جوانان قابل باز شدن است و گشایش‌ها به دست این مردم صورت می‌گیرد، آنچه گره‌گشا است دست توانای همین مردم است.
تشییع پیکر شهید حججی؛
امروز از میدان امام حسین(ع)
سردار پورجمشیدیان، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه در حاشیه مراسم استقبال از پیکر شهید محسن حججی، اعلام کرد که مراسم تشییع این شهید بزرگوار روز چهارشنبه 5 مهرماه از ساعت 9 صبح از میدان امام حسین(ع) تهران برگزار خواهد شد.
وی افزود: پیکر شهید روز چهارشنبه به مشهد منتقل شده و روز پنجشنبه نیز در زادگاهش (نجف‌آباد اصفهان) تشییع خواهد شد.
به گزارش تسنیم، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گفت: گروه تروریستی داعش در نهایت بی‌حرمتی به پیکر این شهید دست‌ها و سر او را از پیکر جدا کرده بود و ما در پی آن بودیم تا بتوانیم این اجزاء را به پیکر شهید اضافه کنیم.
سردار پورجمشیدیان ادامه داد: اما پس از آنکه منطقه شهادت شهید حججی به دست رزمندگان مقاومت اسلامی افتاد و علی‌رغم کاوش‌های صورت گرفته موفق به انجام این کار نشدیم و با توجه به نزدیکی ایام محرم و عاشورای حسینی بنا بر این شد تا پیکر این شهید در این ایام به کشور منتقل شود.
نمایندگان رئیس‌جمهور و هیئت دولت
 در مراسم تشییع
سید محمدعلی شهیدی، معاون رئیس‌جمهور و‌ رئیس ‌بنیاد شهید و‌ امور ایثارگران به نمایندگی از رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم محسن حججی در تهران حضور خواهد یافت.
محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی نیز در مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید والامقام در شهرستان نجف‌آباد شرکت می‌کند.
دعوت‌ها از مردم
برای حضور در مراسم تشییع شهید
روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت بازگشت پیکر مطهر شهید مدافع حرم محسن حججی به میهن اسلامی و برگزاری مراسم تشییع پیکر پاک ایشان اطلاعیه‌ای صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است: رجعت سرخ شهید والامقام سروان پاسدار محسن حججی در ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و مقارنت این ایام با هفته دفاع مقدس، یادآور تداوم خط سرخ شهادت و درخشندگی و بالندگی نهضت پایداری و مقاومت اسلامی است.
به گزارش فارس، در این اطلاعیه همچنین خاطرنشان شده است؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک و تسلیت شهادت شهید پاسدار محسن حججی به محضر حضرت بقیه‌الله‌الاعظم امام زمان(عج)، فرماندهی معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی)، خانواده محترم این شهید والامقام و مردم انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی، تاکید می‌نماید یاران و همرزمان ولایتمدار شهید حججی در ارتش جمهوری اسلامی ایران همگام با مردم شریف تهران در مراسم تشییع آن شهید سرافراز شرکت خواهند کرد.
جبهه مردمى نیروهای انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای از عموم مردم برای حضور در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محسن حججى دعوت کرد.
جبهه مردمی نیروی‌های انقلاب اسلامی ضمن دعوت از امت استوار و مردم غیور برای حضور یکپارچه در آیین بزرگداشت این شهید عزیز اعلام کرده است: «در روز چهارشنبه دوشادوش مردم ولایی و عاشورایی تهران در مراسم تشییع این شهید پاکباخته مدافع حرم حاضر خواهد شد و بر استمرار راه امام و شهیدان والامقام که راه آزادگی، ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلومان عالم است و نیز پیروی از ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای که رمز عزت، افتخار و همه پیروزی‌های ملت ماست و بر تداوم راه مدافعان حرم و شهیدان والا مقام آن تاکید خواهد کرد.»
دعوت جبهه پایداری،
حزب مؤتلفه و هنرمندان از مردم
مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی نیز در گفت‌و‌گو با فارس، ضمن دعوت از عموم مردم برای حضور پرشور در مراسم تشییع شهید مدافع حرم شهید حججی که صبح امروز در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود، ‌اظهار داشت:‌ شهید حججی از مجاهدین مخلص و از پیروان راستین امام حسین(ع) بود که در راه دین خدا و نظام جمهوری اسلامی جانش را چون یاران سیدالشهدا بر کف اخلاص نهاد و تقدیم کوی دوست کرد.
حزب موتلفه اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای از مردم دعوت کرد تا در مراسم تشییع شهید «محسن حججی» که امروز در میدان امام حسین برگزار می‌شود، شرکت کنند.
حجت‌الاسلام کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حسین بن علی(ع) ضمن دعوت از دانشگاهیان و اقشار مختلف برای حضور در مراسم تشییع شهید حججی که امروز در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود، گفت: حقیقتا شهید حججی حجت خداوند در عصر ما برای همه ملت‌های آزاده جهان است زیرا یک انسان در این سن و سال با این همه رشادت و سربلندی واقعی در مقابل جریان تکفیری داعش حضور پیدا کرده و با آمادگی و بصیرت کامل ایستاده و از جان خود هم گذشته است.
جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون نیز با ارسال پیام تصویری از عموم مردم تهرانی برای شرکت باشکوه در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی دعوت به‌عمل آوردند.تقدیم به شهید حججی
و همه شهدای مدافع حرم که اسطوره‌های امروزند
می‌برند این شاخه را هر قدر از سر بیشتر
می‌وزد آواز گل‌های معطر بیشتر
آتش بیدادها تا خیمه زینب رسید
می‌طپد دور حرم قلب برادر بیشتر
شعله می‌بارند اما بی‌گمان خواهد شکفت
دانه اسپند در گرمای مجمر بیشتر!
صبحگاهان از هیاهوی دمشق آورده‌اند
شیشه‌های عطر را گل‌های پرپر بیشتر
شمع‌های شعله‌ور دور مزارش روشنند
هر چه دل پروانه‌تر، می‌آورد پر بیشتر
می‌پرد پلک شهیدان در هوای پر زدن
دور گنبد می‌شود جان‌ها کبوتر بیشتر
هر چه بیدل‌تر به سمت گنبدش پر می‌کشند
می‌شود دلهای‌شان آیینه‌پرور بیشتر
روضه‌خوان آمد کنار خیمه زینب نشست
می‌شود آغاز بی‌شک روضه از سر بیشتر
باز هم یاس شهیدی از حرم آورده‌اند
«ندبه‌خوان» شد شعر من در بیت آخر بیشتر
عالیه مهرابی