<الهلال> را می‌بریم اگر اتفاق خاصی نیفتد



وحید عیدی
با محرومیت مهدی طارمی، حالا همه نگاه‌ها و امید‌ها به گادوین منشا است؛ بازیکنی که هرگز نتوانست زوج خوبی را با طارمی تشکیل دهد و به اعتقاد خیلی از کارشناسان، از بین این دو بازیکن یکی باید در خط حمله پرسپولیس به بازی گرفته شود. حالا با توجه به محرومیت 4 ماهه طارمی، این فرصت در اختیار منشا قرار داده شده که خودش را به مهاجم اول سرخپوشان تبدیل کند و نشان دهد چیزی از رقیب ایرانی خود کم ندارد. خبرنگار «ایران» در آستانه بازی پرسپولیس مقابل الهلال، با این مهاجم نیجریه‌ای گفت‌وگویی انجام داده که ماحصل آن چنین است:
بعد از شنیدن خبر محرومیت طارمی چه احساسی داشتی؟


وقتی این خبر را شنیدم، به مدیر برنامه‌های خود زنگ زدم که صحت آن را بفهمم. واقعاً خبر خوبی برای پرسپولیس نبود و همه ما از این مسأله ناراحت شدیم. مهدی بازیکن مهمی برای پرسپولیس است و نبود او ناراحت کننده است.
طبیعی است که این اتفاق باعث می‌شود به بازیکن فیکس پرسپولیس تبدیل شوی، این طور نیست؟
بازی کردن یا نکردن من ارتباطی به محرومیت طارمی نداشت. هیچ وقت از محرومیت و مصدومیت همبازی خود خوشحال نشده‌ام و الان هم برای مهدی آرزو می‌کنم تا مشکلش هر چه زودتر حل شود. برای یک فوتبالیست حرفه‌ای مصدومیت یا محرومیت بدترین اتفاق است.
هواداران پرسپولیس انتظار دارند تو اجازه ندهی جای خالی طارمی احساس شود؟
روز اولی که به پرسپولیس آمدم، به هواداران قول دادم در زمین به محبت‌های آنها پاسخ خواهم داد و الان هم همین جواب را می‌دهم. فکر کنم تا الان در لیگ قهرمانان آسیا توانسته باشم تا حد زیادی به قولم به هواداران عمل کنم.
چرا در بازی‌های لیگ نتوانسته‌ای مثل دوران حضورت در پیکان درخشش داشته باشی؟
شرایط من در پیکان با پرسپولیس کاملاً تفاوت داشت. در پیکان تیم ما بسته بازی می‌کرد و روی ضد حملات و توپ‌های بلندی که برای من ارسال می‌شد، برنامه داشتیم اما در پرسپولیس مقابل حریفانی به میدان می‌رویم که بسیار بسته بازی می‌کنند. در کنار این مسأله من هنوز به هماهنگی لازم با بازیکنان کناری‌ام نرسیده‌ام و این موضوع زمانبر است. ضمن اینکه یک مهاجم برای گلزنی نیاز به حمایت لازم از سوی خط هافبک دارد و شاید من خیلی کم در موقعیت ایده‌آل گلزنی قرار گرفته‌ام. در بازی با سپاهان هم اصلاً به میدان نرفتم.
قول گلزنی به الهلال را می‌دهی؟
خوشبختانه لیگ قهرمانان برای من بسیار خوش یمن بوده و در هر دو دیداری که به میدان رفتم، گلزنی کردم. امیدوارم در بازی مقابل الهلال هم این اتفاق رخ دهد. البته برای ما مهم بردن تیم است و هر بازیکنی گل بزند، خوشحال خواهم شد.
از الهلال چقدر شناخت داری؟
شناخت زیادی از این تیم ندارم و فقط در جلسات آنالیز در مورد این تیم اطلاعات گرفتم. البته همبازیانم آنها را خیلی خوب می‌شناسند چرا که در مرحله گروهی 2 بار با الهلال بازی کرده‌اند. فکر نمی‌کنم تفاوت زیادی بین الاهلی و الهلال باشد و دو تیم تقریباً در یک کیفیت هستند.
چقدر برای پیروزی در بازی امشب شانس قائل هستی؟
همه چیز در زمین مسابقه مشخص می‌شود. فوتبال بازی‌ای نیست که شما بتوانی قبل از آن، نتیجه را پیش‌بینی کنی. قدرت دو تیم تقریباً برابر است و بستگی به این دارد که در زمین چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. ما بازی برگشت با الاهلی را خیلی خوب شروع کردیم اما اخراج کمال شرایط را تغییر داد. امیدوارم در بازی امشب اتفاق غیرمنتظره‌ و بدی رخ ندهد. در این صورت ما تیم برنده میدان خواهیم بود.
برانکو بعد از محرومیت طارمی با تو صحبت خاصی نداشت؟
طبیعی است که سرمربی تیم با من صحبت کند و این مسائل درون تیمی است.
گویا از نیمکت‌نشینی در بازی مقابل سپاهان خیلی ناراحت بودی؟
در حال حاضر تمام تمرکزم روی بازی با الهلال است و دلیل ندارد به چیزی غیر از این فکر کنم.