رونمایی از جدیدترین راهکار دولت برای کاهش بیکاری؛

گروه صنعت- طرح‌های اشتغالی دولت یکی‌یکی رونمایی می‌شوند. دولت عزمش را جزم کرده است تا خیل عظیم بیکاران فعلی و بیکاران آینده را جذب کند. دولت پس از ابلاغ چهار طرح «توسعه کسب‌وکار و اشتغال پایدار (تکاپو)»، «مشوق‌های بیمه‌ای سهم کارفرما»، «کارورزی» و «مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی» در قالب بسته جامع اشتغال فراگیر و طرح « نذر اشتغال» را در دستور کار قرار داده است. جدیدترین طرح دولت برای ایجاد اشتغال که دولت در این طرح دست به دامان نذورات مردم برای اشتغالزایی شده است.
ایجاد اشتغال در حال حاضر یکی از ضرورت‌های اصلی کشور است چراکه روند بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رو به رشد است و این روزها چالش اصلی در حوزه بیکاری وجود صدها هزار جوان فارغ‌التحصیل بیکار آماده ورود به بازار کار است اما به‌دلیل بالا بودن میزان تقاضاهای کار، بسیاری از آنها بیکاری‌های طولانی‌مدت را تجربه می‌کنند.
در بازار کار برخی به‌دلیل داشتن تخصص‌ها و مهارت‌های ویژه یا گاهی شانس، پارتی و آشنابازی و مواردی از این دست فورا جذب بازار کار می‌شوند ولی با شرایط فعلی خیلی از فارغ‌التحصیلان امکان ورود به بازار کار را ندارند و به‌دلیل بالا بودن میزان تقاضاهای کار، بیکاری آنها طولانی‌مدت می‌شود.
طرح‌های قبلی بیکاری را کم نکرد


دولت بارها طرح‌های مختلف اشتغالزایی را تجربه کرده است اما متاسفانه تاکنون هیچ‌کدام از طرح‌ها به نتیجه مثبتی که منجر به کاهش نرخ بیکاری شود نرسیده است.
همواره در کشور طرح‌هایی تحت عنوان ایجاد اشتغال اجرا شده است اما به دلیل ناپایدار بودن‌شان و نبود نظارت کافی بر نحوه اجرای آنها خروجی قابل قبولی را شاهد نبودیم و با شکست مواجه شدند.
طرح نذر اشتغال چیست؟
یکی از جدید‌ترین طرح‌های اشتغالی دولت طرح «نذر اشتغال» است. در این طرح دولت دست به دامان نذورات مردم برای ایجاد اشتغال شده است.
اصغر نورالله‌زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به برخی طرح‌های این واحد مالی برای کمک به سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان اقشار مختلف مردم درباره طرح « نذر اشتغال» گفت: براساس این طرح افرادی که مایلند باقیات الصالحات برجا بگذارند، می‌توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر لزوم الگوبرداری از روش‌های موثر و مفید دوران دفاع مقدس در امر تولید و اشتغال تاکید کرد.
نور‌الله‌زاده افزود: مردم می‌توانند حتی مبلغ 10 هزار تومانی خود را برای اشتغال یا ازدواج جوانان نذر کنند و از طریق سامانه #88*4* پیگیر مسیر به هدف رسیدن نذر خود باشند.
در این طرح، مردم می‌توانند از نحوه به مقصد رسیدن مبلغ اهدایی خود مطلع شوند.
سایر اخبار این روزنامه
کتاب‌های درسی ما دانش‌آموز را برای دیروز تربیت می‌کنند شجریان 77 ساله شد؛ برندهای ملی همچنان دست‌و پا می‌زنند؛ شرط تداوم رونق بورس هکرها در کمین سرقت بسته‌های شبکه؛ سکوت دولت در مورد پیشنهاد تسهیل شرایط دریافت وام مسکن؛ محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات و چهار ماه دوری طارمی از میادین؛ ما همه گناهکاریم! تاسف برای ژاپنی‌ها! بانکداری احمدی‌نژادی! هرج و مرج بازار به دنبال حذف برچسب قیمت کالا؛ انتخابات پارلمانی آلمان تاریخ‌ساز می‌شود؛ تزریق سرمایه به بخش تولید واکاوی دوباره یک معضل اجتماعی؛ آقای روحانی کاش این را هم گفته بودید! زاویه اتحادیه اروپا با آلمان پس از انتخابات جنگ‌سالار پشت سر خزانه‌دار معاون اول رییس‌جمهور در گشایش نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست اعلام کرد؛ مطهری:بر اساس قانون اساسی حق اعتراض برای همه محفوظ است رونمایی از جدیدترین راهکار دولت برای کاهش بیکاری؛ ورود انبوه‌سازان به بافت‌ فرسوده در ابهام؛ مشاور اقتصادی رییس‌جمهور در جمع فعالان بخش خصوصی انتقاد کرد: آمار تکان‌دهنده کودک‌آزاری از سوی رییس اورژانس اجتماعی؛ بررسی برنامه های روز جهانی گردشگری؛ قرائت «گزارش ملی بررسی پلاسکو» در شورای شهر؛ دم همتون گرم! خدا می‌رسونه! صورت‌های مالی شفاف می شود شرکت «ایرانی- چینی» در راه بورس اپراتورهای فضای مجازی فقط امکانات مالی و بانکی می دهند؛ دلایل مخالفت ایران رییس اقلیم کردستان با تاکید بر برگزاری رفراندوم: دلایل مخالفت ایران تمام‌قد در برابر استقلال اقلیم کردستان اولین گام برای مبارزه با فساد مالی اولین گام برای مبارزه با فساد مالی اولین گام برای مبارزه با فساد مالی اولین گام برای مبارزه با فساد مالی