بانکداری احمدی‌نژادی!

محمدرضا ستوده - رییس بانک مرکزی دولت احمدی‌نژاد گفت: وقتی مبادلات پولی ممنوع بود، باید با قایق موتوری از خلیج فارس اسکناس می‌آوردیم‌.
نگارنده ادامه سناریو را اینطور تصور کرده است:
در دوران تحریم‌ها ضرر نکردیم‌. نیم کیلو زعفران می‌دادیم، یک کیلو گندم می‌گرفتیم‌. همیشه نیم کیلو از غرب جلو بودیم‌. در آن دوران ثابت کردیم که ایرانی می‌تواند‌. روزهای سختی بود اما با سربلندی از آن عبور کردیم‌.
من به همراه آقای مشایی و بقایی به دبی می‌رفتیم و از آنجا دلار می‌گرفتیم‌. دلارها را می‌ریختیم جلوی قایق‌. فقط می‌شد نیمه جلوی قایق را پول ریخت چون نیمه عقب را باید گالن بنزین می‌چیدیم که بنزین کم نیاوریم‌. آقای بقایی با یک دست قایق را هدایت می‌کرد و در دست دیگرش یک سطل بود که آب داخل قایق را خالی می‌کرد‌.


چندین‌بار درخواست قایق بی‌سوراخ به آقای احمدی‌نژاد دادیم ولی ایشان تاکید به ساده زیستی داشتند و قبول نکردند‌. آقای مشایی جلوی قایق می‌نشست و موقع برگشت این شعر استاد شماعی‌زاده را بلند می‌خواند:
هنگام شنا مثل یه دست و پا چلفتی
بپا به مسیر دهن کوسه نیفتی!
درست است که در آن زمان حتی حبشه و ماداگاسکار از طریق سیستم بانک جهانی نقل و انتقالات مالی خود را انجام می‌دادند ولی در عوض ما سوار بر یک قایق موتوی سوراخ، عزت‌مان را حفظ کرده بودیم و زیر بار حرف زور نرفتیم‌. اما یک واقعیتی وجود دارد که نمی‌توانم آن را نگویم‌. از نظر خیلی از اصولگرایان و افراد ارزشی ایستادن در مقابل غرب و حمل پول با قایق موتوری عین عزت و اقتدار است ولی راستش را بخواهید زمانی که ما داخل قایق بودیم و بقایی هر چقدر گاز می‌داد به ساحل نمی‌رسیدیم، ما احساس عزت و اقتدار خاصی نمی‌کردیم!
سایر اخبار این روزنامه
کتاب‌های درسی ما دانش‌آموز را برای دیروز تربیت می‌کنند شجریان 77 ساله شد؛ برندهای ملی همچنان دست‌و پا می‌زنند؛ شرط تداوم رونق بورس هکرها در کمین سرقت بسته‌های شبکه؛ سکوت دولت در مورد پیشنهاد تسهیل شرایط دریافت وام مسکن؛ محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات و چهار ماه دوری طارمی از میادین؛ ما همه گناهکاریم! تاسف برای ژاپنی‌ها! بانکداری احمدی‌نژادی! هرج و مرج بازار به دنبال حذف برچسب قیمت کالا؛ انتخابات پارلمانی آلمان تاریخ‌ساز می‌شود؛ تزریق سرمایه به بخش تولید واکاوی دوباره یک معضل اجتماعی؛ آقای روحانی کاش این را هم گفته بودید! زاویه اتحادیه اروپا با آلمان پس از انتخابات جنگ‌سالار پشت سر خزانه‌دار معاون اول رییس‌جمهور در گشایش نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست اعلام کرد؛ مطهری:بر اساس قانون اساسی حق اعتراض برای همه محفوظ است رونمایی از جدیدترین راهکار دولت برای کاهش بیکاری؛ ورود انبوه‌سازان به بافت‌ فرسوده در ابهام؛ مشاور اقتصادی رییس‌جمهور در جمع فعالان بخش خصوصی انتقاد کرد: آمار تکان‌دهنده کودک‌آزاری از سوی رییس اورژانس اجتماعی؛ بررسی برنامه های روز جهانی گردشگری؛ قرائت «گزارش ملی بررسی پلاسکو» در شورای شهر؛ دم همتون گرم! خدا می‌رسونه! صورت‌های مالی شفاف می شود شرکت «ایرانی- چینی» در راه بورس اپراتورهای فضای مجازی فقط امکانات مالی و بانکی می دهند؛ دلایل مخالفت ایران رییس اقلیم کردستان با تاکید بر برگزاری رفراندوم: دلایل مخالفت ایران تمام‌قد در برابر استقلال اقلیم کردستان اولین گام برای مبارزه با فساد مالی اولین گام برای مبارزه با فساد مالی اولین گام برای مبارزه با فساد مالی اولین گام برای مبارزه با فساد مالی