برندهای ملی همچنان دست‌و پا می‌زنند؛

گروه صنعت- بنابر گفته مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، واگذاری کارخانه ارج قطعی است و درصورت مهیا شدن شرایط طی کمتر از یک‌ماه‌ به سرانجام می‌رسد‌.
این درحالی است که در مورد کارخانه آزمایش شرایط امیدوارکننده‌ای وجود ندارد و به دلیل مشکلات موجود واگذاری این کارخانه منتفی
به نظر می‌رسد‌.
پرونده واگذاری دو کارخانه ارج و آزمایش از مدت‌ها قبل کلید خورده است و درحالی‌که به نظر می‌رسید کارخانه ارج تا اوایل اردیبهشت‌ماه سال‌جاری واگذار شود اما این اتفاق رخ نداد و سرنوشت این کارخانه دستخوش اتفاقات دیگری شد تا در نهایت دو متقاضی جدید برای آن پیدا شود تا در صورت مهیا بودن شرایط واگذاری به یکی از این دو مشتری در دستور کار قرار گیرد‌.


در مورد واگذاری کارخانه آزمایش اما مسایل عدیده‌ای وجود دارد که با توجه به این مشکلات تنها راهکار موجود واگذاری برند این کارخانه است و آن‌گونه که مسوولان به ایسنا اعلام کرده‌اند واگذاری کلی این کارخانه منتفی به نظر می‌رسد‌.
آخرین وضعیت ارج
مدیرکل صنایع فلزی و لوازم‌خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت اوایل اردیبهشت‌ماه سال‌جاری بود که به ایسنا، اعلام کرد: بر حسب پیش‌بینی‌ها قرار بر این بود که کارخانه ارج تا ابتدای خردادماه سال‌جاری واگذار شود اما سرنوشت کارخانه ارج در وضعیت مبهمی قرار گرفت و با توجه به محدودیت‌های موجود در سیستم بانکی سرمایه‌گذار ایرانی که اعتباراتش خارج از کشور قرار داشت با مشکل انتقال وجه مواجه شد و اعلام کرد که این جابه‌جایی پولی زمان‌بر است‌.
وی در ادامه از درخواست جدی دو متقاضی جدید برای خرید کارخانه ارج خبر داد و اظهار کرد: با دو بخش خصوصی متقاضی مذاکرات جدی جهت واگذاری ارج صورت گرفته و وزارت صنعت، معدن و تجارت مطمئن است که این دو متقاضی خواستار تولید پس از خرید کارخانه ارج هستند‌. هاشمی در جدیدترین گفت‌وگویش با ایسنا اعلام کرد که پروژه واگذاری کارخانه ارج قطعی است و اگر طرفین با سختگیری‌های کمتری کار را پیش ببرند در کمتر از یک ماه این واگذاری در دستور کار قرار می‌گیرد‌.
به گفته مدیرکل صنایع فلزی و لوازم‌خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت پایه کارشناسی در مورد کارخانه ارج مشخص شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز یک گروه تولیدی قوی در کنار سرمایه‌گذار قرار خواهد داد تا راه‌اندازی این کارخانه به صورت مشترک انجام شود‌.
تنها راه‌حل پیش‌روی آزمایش
بنابر اعلام وی، هرچند واگذاری کارخانه ارج قطعی به نظر می‌رسد اما امیدی به واگذاری کارخانه آزمایش نیست، چراکه در این رابطه مسایل و مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که قابل حل
به نظر نمی‌رسد‌.
هاشمی با اشاره به اینکه کارخانه آزمایش در اختیار بانک ملت قرار دارد، خاطرنشان کرد: مالکیت این کارخانه مربوط به بخش خصوصی بوده که به بانک مذکور بدهکار است، بنابراین در حال حاضر واگذاری کارخانه آزمایش به یک بخش خصوصی دیگر با مشکلات عدیده‌ای روبه‌روست تا با وجود برگزاری جلسات متعدد اما تا این لحظه موضوع واگذاری با پیشرفتی روبه‌رو نشده است‌.
به گزارش ایسنا، مدیرکل صنایع فلزی و لوازم‌خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت تنها راهکار موجود در ارتباط با کارخانه آزمایش را واگذاری برند این کارخانه عنوان کرد و گفت: تنها راه‌حل موجود در مورد آزمایش این است که برند آن واگذار شود و محصولات جدیدی که بنابر تکنولوژی روز تولید می‌شوند با برند معتبر این کارخانه در بازار عرضه شوند، چراکه در غیر این صورت به دلیل مشکلات بسیار زیادی که درخصوص واگذاری کارخانه آزمایش وجود دارد به نظر می‌رسد پرونده این واگذاری به سرانجام نرسد‌.
سایر اخبار این روزنامه
کتاب‌های درسی ما دانش‌آموز را برای دیروز تربیت می‌کنند شجریان 77 ساله شد؛ برندهای ملی همچنان دست‌و پا می‌زنند؛ شرط تداوم رونق بورس هکرها در کمین سرقت بسته‌های شبکه؛ سکوت دولت در مورد پیشنهاد تسهیل شرایط دریافت وام مسکن؛ محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات و چهار ماه دوری طارمی از میادین؛ ما همه گناهکاریم! تاسف برای ژاپنی‌ها! بانکداری احمدی‌نژادی! هرج و مرج بازار به دنبال حذف برچسب قیمت کالا؛ انتخابات پارلمانی آلمان تاریخ‌ساز می‌شود؛ تزریق سرمایه به بخش تولید واکاوی دوباره یک معضل اجتماعی؛ آقای روحانی کاش این را هم گفته بودید! زاویه اتحادیه اروپا با آلمان پس از انتخابات جنگ‌سالار پشت سر خزانه‌دار معاون اول رییس‌جمهور در گشایش نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست اعلام کرد؛ مطهری:بر اساس قانون اساسی حق اعتراض برای همه محفوظ است رونمایی از جدیدترین راهکار دولت برای کاهش بیکاری؛ ورود انبوه‌سازان به بافت‌ فرسوده در ابهام؛ مشاور اقتصادی رییس‌جمهور در جمع فعالان بخش خصوصی انتقاد کرد: آمار تکان‌دهنده کودک‌آزاری از سوی رییس اورژانس اجتماعی؛ بررسی برنامه های روز جهانی گردشگری؛ قرائت «گزارش ملی بررسی پلاسکو» در شورای شهر؛ دم همتون گرم! خدا می‌رسونه! صورت‌های مالی شفاف می شود شرکت «ایرانی- چینی» در راه بورس اپراتورهای فضای مجازی فقط امکانات مالی و بانکی می دهند؛ دلایل مخالفت ایران رییس اقلیم کردستان با تاکید بر برگزاری رفراندوم: دلایل مخالفت ایران تمام‌قد در برابر استقلال اقلیم کردستان اولین گام برای مبارزه با فساد مالی اولین گام برای مبارزه با فساد مالی اولین گام برای مبارزه با فساد مالی اولین گام برای مبارزه با فساد مالی