شب سیاست در جماران رئیس دولت اصلاحات و علی لاریجانی در یک قاب دیده شدند

شبکه های اجتماعی روز گذشته شاهد دست به دست شدن تصویری بودند که رییس دولت اصلاحات را در کنار رییس مجلس نشان می‌داد؛سید محمدخاتمی در کنار علی لاریجانی؛آن هم در حسینیه جماران و در مراسم ترحیم آیت‌الله راستی. بیراه شاید نیست اگر بگوییم علاقمندان به سیاست در ایران همه این عکس را دیده اند و هریک تفسیر و تحلیلی از آن را از ذهن گذرانده اند. در تصویر کسان دیگری هم بودند اما هیچ یک از آنان از حیث جایگاه و رتبه در سپهر سیاسی ایران،وزن این دو را که نامشان گفته آمد،نداشتند؛کاری به آن نداریم که این وزن سیاسی که از آن حرف می‌زنیم وزنی «درون» ساختار قدرت حاکمیتی کشور است یا «بیرون» آن.
اما بی تردید خیلی از رسانه های چاپی که در چارچوب قوانین مصرح کشور کار می کنند ،اگر تکلیفشان با ماجرای ممنوع التصویری یا عدم ممنوع التصویری رییس دولتهای هفتم و هشتم مشخص بود،این عکس را به عنوان عکس اصلی خود در صفحه اول انتخاب می کردند و احتمالا زیر آن می نوشتند:«احتمال بازگشت سید اصلاحات به عرصه سیاست رسمی» یا«لاریجانی در کنار خاتمی به چه می اندیشید» و یا نوشته‌جاتی از این دست.واقعیت اما این است که رسانه‌های چاپی چندان روشن نمی دانند که آیا واقعا سید محمدخاتمی ممنوع التصویر است یا نه؟ما هم این را نمی دانیم؛خبرها در این باره همیشه ضد و نقیض بوده اند. در ماجرای ممنوع الخروج بودن آقای خاتمی هم ،وضع همین طور نامعلوم است.
با این وصف اما امروز«همدلی»به رسم ضرورت حرفه ای و برای ثبت در تاریخ این روزها، ناگزیر شد عکس معروف در حال دست به دست شدن در شبکه های اجتماعی را به صورت طرحی که می بینید منتشر کند؛آخر رسانه در برابر تاریخ سیاسی کشور هم مسئولیت دارد.
سایر اخبار این روزنامه
نسبت به زمانی که روحانی درس می‌خوانده کتاب‌ها هیچ تغییری نکرده‌اند گفت‌وگو با اردشیر پشنگ آیا تهدید هم، برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان را متوقف نمی‌کند؟ عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ایران به همدلی از «زنان سرپرست خانوار» می گوید دلالان موسسات بانکی چه بلایی سر سپرده‌گذاران می‌آورند؟ ماجرا فقط پول نیست،‌حیثیت است گفت و گوی «همدلی» با شهلا همایونی هنرمند رهاشده از سرطان که این روزهای زندگی اش را خیلی خوب می گذراند زنگنه: به خاطر قراردادهای نفتی، توهین‌های بسیاری شنیدیم نویدها و آسیب های " خود ارزیابی" از عملکرد جمهوری اسلامی شب سیاست در جماران رئیس دولت اصلاحات و علی لاریجانی در یک قاب دیده شدند گفت‌وگو با اردشیر پشنگ آیا تهدید هم، برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان را متوقف نمی‌کند؟ یک تبعیض جنسیتی درمورد یک حق ابتدایی؛ «ورود زنان به ورزشگاه» پروانه سلحشوری به ‌شدت ناراحت است بررسی سقوط عشق از عرش برفرش آی عشق چهره آبی‌ات پیدا نیست اولِ بی‌مهری! اولِ بی‌مهری!