تقابل استقلال- ذوب‌‌آهن در هفته هفتم لیگ برتر؛

روز سرنوشت منصوریان
بدترین شروع تاریخ استقلال‌. نتایج این فصل استقلال باورنکردنی است‌. آبی‌ها در شش بازی چهار بار باخته‌اند و از همه بدتر در این شش بازی تنها یک گل زده‌اند‌. این نتایج اسفبار اصلا برای هواداران استقلال پذیرفتنی نیست‌. استقلال پس از باخت به سایپا و پدیده در شروع دوباره لیگ مقابل پارس‌جنوبی جم شکست خورد‌. شکستی که استقلال را وارد یک بحران اساسی کرد‌.
در هفته گذشته استقلال آن قدر خبرساز بود که باخت پرسپولیس چندان به چشم نیامد‌. هر روز یک خبر از باشگاه استقلال به گوش می‌رسید از اخراج منصوریان گرفته تا آمدن مربیان خارجی‌. علیرضا منصوریان اما همچنان سرمربی استقلال است و باشگاه استقلال اعلام کرده بازی امروز مقابل ذوب‌آهن آخرین فرصت اوست‌.
پس از شروع ضعیف استقلال اعلام شد که دو دیدار با گل‌گهر سیرجان و پارس‌جنوبی آخرین فرصت‌های منصوریان است، باخت به پارس‌جنوبی این ذهنیت را ایجاد کرد که خبر اخراج سرمربی آبی‌ها به زودی اعلام می‌شود اما حالا منصوریان یک بازی دیگر فرصت دارد؛ دیدار مرگ و زندگی مقابل امیر قلعه‌نویی‌. منصوریان به خوبی می‌داند برنده نشدن در این بازی کارش را در استقلال به پایان می‌رساند‌. آبی‌ها برای این بازی انگیزه زیادی دارند اما حریف‌شان هم تیم قدرتمندی است‌.


ملاقات با قلعه‌نویی
دیدار با قلعه‌نویی هرگز برای استقلال آسان نبوده به ویژه در سال‌های اخیر‌. قلعه‌نویی تاکنون در مجموع ۱۳ بار در لیگ برتر مقابل استقلال قرار گرفته است که حاصل آن ۷ پیروزی و ۴ شکست بوده است و دو بازی هم به تساوی انجامیده‌ است‌. قلعه‌نویی البته سابقه باخت به استقلال در جام حذفی را دارد‌. او که سه بار استقلال را به قهرمانی لیگ رسانده، پیش از این موفق شده با تیم‌های استقلال اهواز، مس کرمان، سپاهان و تراکتورسازی، استقلال را در لیگ شکست دهد و حالا با ذوب‌آهن به مصاف تیم سابقش می‌رود‌. قلعه‌نویی در سه مصاف آخرش با استقلال برنده شده است‌. برد ذوب‌آهن می‌تواند پایان کاری باشد به دوره حضور منصوریان در استقلال‌.
ذوب‌آهن هم شروع جالبی در لیگ نداشت و در جام حذفی هم خیلی زود کنار رفت‌. با این حال برد شش-صفر هفته قبل ذوب‌آهن مقابل استقلال خوزستان زنگ خطر را برای حریفان به صدا درآورد‌. ذوب‌آهن می‌خواهد یک مدعی درجه یک باشد و برای نتیجه گرفتن راهی تهران شده است‌. برد ذوب‌آهن این تیم را به بالای جدول نزدیک می‌کند‌.
در جمع ذوبی‌ها همه نگاه‌ها متوجه مرتضی تبریزی است که در بازی قبل چهار گل زد و به صدر جدول گلزنان رسید‌. در جمع آبی‌ها غیبت مهدی رحمتی و مجتبی جباری اتفاقی مهم است‌. این دو بازیکن باتجربه فعلا از تیم کنار گذاشته شده‌اند‌. به این ترتیب در بازی امروز شاهد تقابل رحمتی با قلعه‌نویی نخواهیم بود‌.