خبرگان پیگیر و مطالبه گر باشد

رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران اسلامی امروز در عرصه بین‌الملل در جایگاه بی‌بدیلی قرار گرفته که با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور قدرتمند مردم ایران به ویژه ایثار جوانان برومند به دست آمده است. به گزارش ایرنا، آیت‌الله احمد جنتی در مراسم افتتاحیه سومین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری افزود: در جایگاه قدرتمند ایران در منطقه نباید خللی ایجاد شود و مجلس خبرگان رهبری در این زمینه مطالبه‌گر خواهد بود تا جایگاه بی‌بدیل ایران حفظ شود.
وی همچنین با هشدار درباره برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: دشمنان به دنبال ایجاد اسراییلی دیگر در منطقه هستند که باید با تمام وجود در برابر آنها ایستاد.
البته این خواسته آمریکا، عربستان و اسراییل است که می‌خواهند امت اسلامی را تضعیف کنند و ما باید از مردم عراق حمایت کنیم.
رییس مجلس خبرگان همچنین به اتفاقات ناگوار برای مردم میانمار اشاره و اظهارکرد: این مردم بی‌دفاع گرفتار بی‌رحم‌ترین انسان‌های روزگار شده‌اند و متاسفانه امت اسلامی سکوت کرده که در آینده همین سکوت برای مردم مسلمان گران تمام خواهد شد.


جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با برشماری وظایت و اولویت‌های مجلس خبرگان گفت: مجلس خبرگان رهبری نهادی برآمده از آرمان‌های انقلاب به مثابه سنگری است که امیدواری را برای مردم به همراه آورده است. وی افزود: وظیفه مجلس خبرگان حفظ رهبری و انسجام نظام است و باید آرامش و مردمی بودن انقلاب را تقویت کند و نباید هیچ کاری که به تضعیف مجلس بینجامد، انجام داد.
جنتی به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام و تاکید ایشان درباره انقلابی بودن اشاره کرد و گفت: آمریکا در برجام نشان داد که ذات بدعهدی دارد و سخنان این کشور و قول‌های آن قابل قبول نیست و نباید به گفته‌های آنها توجه کرد پس باید همیشه چشم به جوانان و نیروهای داخل کشور داشته باشیم.
دبیر شورای نگهبان همچنین با تبریک به دولت دوازدهم یادآور شد: دولت جدید نیز باید به دنبال بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد مردم باشد و برای رسیدن به آن باید کار بیشتری کرد و دولت نیز از امکانی که در اختیارش قرار گرفته باید استفاده کند و در مسیر بهبود معیشت مردم قدم بردارد.
جنتی با مخاطب قرار دادن دولت دوازدهم ادامه داد: دولت باید با استفاده از نیروهای متدین، دور بودن از بازی‌های سیاسی را در دستور کار خود قرار دهد و بداند در پس خنده دشمنان و آمریکا تیر زهرآگینی وجود دارد که در زمان مناسب از آن استفاده می‌کند که برجام مصداق این تیر زهرآگین است.
رییس مجلس خبرگان رهبری با مخاطب قراردادن نمایندگان مجلس خبرگان رهبری گفت: اعضای این مجلس باید مواضع سیاسی و انقلابی رهبری را رصد و با ایشان همراهی کنند تا مواضع ایشان تثبیت شود.
جنتی تصریح کرد: رهبری فرمودند که مجلس خبرگان رهبری باید مطالبه‌گر و پیگیر باشد و در همین مسیر باید به طور مثال مطالبه کنیم که چقدر درباره سبک زندگی اسلامی تغییرات ایجاد شده چون در برابر این سبک زندگی، زندگی غربی قرار دارد.
وی افزود: ایشان مکرر درباره انقلابی بودن تاکید کردند و حتی حوزه علمیه، مجلس شورای اسلامی، خبرگان‌ دولت باید انقلابی باشند و اولویت خبرگان انقلابی بودن برجسته است ولی باید درباره کیفیت آن فکر کرد و مراقب اوضاع بود.
جنتی یادآور شد: مثلا درباره مراقب اوضاع بودن یعنی اینکه انتخابات ریاست جمهوری که اخیرا برگزار شد مشکلات عدیده و زیادی داشت و مقامات دولتی رسما تخلف کردند و بسیاری از استانداران، فرمانداران، دهیاران و بخشداران به دادگاه فراخوانده شدند، این انتخابات به پایان رسید اما نگران این هستیم که نیروهای انقلابی در دولت جدید دفع و ضدانقلاب جذب شوند، پس نسبت به مساله باید حساس باشیم و بدانیم که کجا می‌خواهند نفوذ کنند.
وی با یادآوری حضور نداشتن رییس‌جمهور‌ در جلسه مجلس خبرگان رهبری ‌گفت: مجلس خبرگان رهبری پیگیر و مطالبه‌گر است و باید به عنوان خبرگان به رییس‌جمهور‌ تذکر دهیم و هر جایی که می‌دانیم به طور مستند افراد نالایق و ضد‌انقلاب حضور دارند به وی گوشزد کنیم و مطالبه کنیم. رییس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد البته از کمیسیون سیاسی و اجتماعی مجلس خبرگان رهبری تشکر می‌کنم که تک‌تک مقامات را خواسته‌اند و در این مورد سوال و جواب کرده و پیگیر شده‌اند. جنتی افزود: به طور کلی باید در همه صحنه‌ها زنده باشیم مانند صحنه‌های فرهنگی و سیاسی تا توطئه‌ها و نقشه‌ها را بشناسیم و آن را خنثی کنیم.
سومین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان می‌دهد. قرار است اعضای مجلس خبرگان رهبری روز پنجشنبه برای تجدید پیمان با آرمان‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در مرقد مطهر امام خمینی(ره) حاضر و با امام راحل تجدید میثاق کنند.