نرم‌افزار یا سیستم‌عامل؟

هومن جعفری- اینکه استاد حداد عادل می‌فرماید احمدی‌نژاد رایانه‌ای بود که ما نرم‌افزارش را نداشتیم، بیشتر از اینکه از ناشناخته بودن آقای احمدی‌نژاد برای آقای حدادعادل خبر بدهد، از بی‌اطلاعی جناب حداد عادل از رایانه خبر می‌دهد! رایانه با نرم‌افزار راه نمی‌افتد. شما باید سیستم‌عامل یک رایانه را بشناسید که بتوانید با آن کار کنید و اگر دلتان خواست نرم‌افزاری رویش نصب کنید یا نرم‌افزاری را حذف کنید!
البته آقای آشنا هم یک بار از دستشان در رفت و در این مورد یک نکته‌ای را بیان کردند که حقیقتا هم بامزه بود، هم بجا بود، هم از آقای آشنا بعید بود و هم اینکه به تمام این دلایل به صورت کلی از آقای آشنا بعید بود( یعنی دوبار بعید بود). استاد فرمودند : جناب حداد عادل! لطفا از دست زدن به دستگاهی که نرم‌افزارش را نمی‌شناسید به مدت هشت سال خودداری کنید!
انصافا طنز ظریفی بود که کمی ما را به آقای آشنا امیدوارتر کرد. حدودا سه درصد به ایشان امیدوار شدیم اما هنوز 9 درصد ناامیدی باقی مانده که اگر چند ماه سکوت کنند و فقط در صورت لزوم برای مواردی مثل مورد بالا، وارد میدان شوند، احتمالا میزان ناامیدی ما از ایشان حدودا 17 درصد دیگر کاهش پیدا کند.