حسن یزدان : مسئولان به معیشت قهرمانان توجه کنند تاکی قهرمانان ما حرص نان بخورند

محمدرضا داورزنی و حسن یزدانی در خصوص وضعیت معیشتی قهرمانان و مشکلات پیش روی ورزشکاران صحبت کردند.
حسن یزدانی قهرمان کشتی آزاد جهان و المپیک درباره وضعیت معیشتی قهرمانان و قول خانه ای که پس از طلای المپیک داده شده بود، گفت: پس از بازیهای المپیک سازمان مسکن و شهرسازی قول خانه داده بود که پس از مدتی به اندازه 120 میلیون تومان بن برای خرید خانه داده شد. سپس قرار شد در مسکن مهر شهر پرند این خانه را بدهند. بعد هم که پی گیری کردیم گفتند شما باید زمین 300 میلیونی بخرید و بعد 120 میلیون تومان بن را از آن کم خواهیم کرد. در واقع من نه تنها چیزی نگرفته بودم بلکه باید یک چیزی حدود 180 میلیون تومان هم دستی به عزیزان می دادم. در واقع خبری از پاداش خانه نبود.
قهرمان المپیک ادامه داد: من بچه روستا هستم و به روستازاده بودنم افتخار می کنم. من در حال حاضر در خانه پدری و در کنار خانواده زندگی می کنم. اما مردم به دیدن ما می آیند و از قهرمانانشان انتظار دارند. ما هم باید چیزی در دست و بال خود داشته باشیم تا از مهمانان و افرادی که سمت ما می آیند پذیرایی کنیم.
او همچنین گفت:‌ ورزشکاران از جان خود مایه می گذارند و سختی های زیادی را می کشند. امیدوارم مسئولان وزارت ورزش نگاه ویژه ای به قهرمانان داشته باشند و باعث دلگرمی آنها شوند تا با روحیه بالاتری ورزش خود را ادامه دهند.


یزدانی در ادامه گفت: تا جایی که توان دارم برای کشورم کشتی خواهم گرفت و سعی خواهم کرد پرچم کشورم را به اهتزاز درآورم. اگر وزنم بالا نرود در همین وزن 86 کیلوگرم خواهم ماند و فعلا تصمیمی برای کشتی گرفتن در وزن بالاتر ندارم.
همچنین محمدرضا داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش در رابطه با پاداش قهرمانان، وضعیت معیشتی آنها و انتقاداتی که در این باره وجود دارد، اظهار کرد: باید به معیشت قهرمانان و کسانی که عمر و زندگی خود را برای عزت و غرور ملی گذاشته اند و حتی در این راه حتی سلامتی خود را نیز به خطر می اندازند رسیدگی کرد و در این باره شکی وجود ندارد. در این راه دولت و مجلس باید کمک کنند تا قوانینی وضع کنیم تا تمامی دستگاه ها خصوصا وزارت ورزش در این حوزه مسئولیت داشته باشند. در این زمینه ما نمی توانیم برخورد سلیقه ای داشته باشیم. در این زمینه آئین نامه ای از قبل مشخص شده که طبق آن هر ساله قهرمانان بر اساس مسابقه و رده سنی جوایزی دریافت می کنند که چیزی حدود 30 میلیارد تومان هر ساله جوایزی به ورزشکاران داده می شود. از سوی دیگر خود مسئولان محلی و استانی هم قولها و جوایزی می دهند. البته این آئین نامه نیاز به بازنگری دارد چرا که بعضی مسابقات در این آئین نامه دیده نشده اند و کادر فنی و ورزشکاران گله مندی هایی دارند. یکی از کارهای ما که با تاکید آقای سلطانی فر در وزارتخانه در حال انجام هستیم بازنگری همین موضوع است تا جوایز در خور شان ورزشکاران باشد. البته ارزش و اعتبار قهرمانان ما خیلی بیشتر از این جوایز است چرا که شور و شعف بزرگی را به جامعه هدیه می کنند.
داورزنی ادامه داد: قسمتی از موضوع جوایز قهرمانان در اختیار وزارت ورزش است اما بخشی از آن باید در هیئت دولت مطرح شود و بخشی هم باید به مجلس برود تا بتوانیم بازنگری داشته باشیم و انتظارات قهرمانان ملی را برآورده کنیم و در خور شان ورزشکاران باشند. ما با شرایط مطلوب هنوز فاصله داریم. البته دولت موظف کرده شرایط استخدامی قهرمانان المپیک و برخی قهرمانان جهان مهیا شود. دولت و مجلس باید با همکاری یکدیگر شرایطی را ایجاد کنند که یک قهرمان دغدغه معیشتی نداشته باشد که اقداماتی در این زمینه در حال انجام است و باید شرایطی مهیا سازیم که دغدغه های آنها برای امورات زندگی شان برطرف شده تا زندگی عزت مندی داشته باشند.
داورزنی در مورد صحبتهای حسن یزدانی نیز گفت: آقای یزدانی باعث افتخار همه ملت ماست و عزت ملی ما را ارتقا می دهد. طبیعی است که باید به اندازه تاثیری که در ایجاد شادابی و نشاط جامعه می گذارد به حسن یزدانی توجه شود تا دیگر برای آینده اش دغدغه معیشت و ادامه تحصیل نداشته باشد. یزدانی باید به قهرمانی هایش ادامه دهد تا انگیزه ای برای سایر افراد جامعه شود. یزدانی چهره جوانی است که در این سالهای اخیر افتخارات بسیار خوبی را بدست آورده اما در حد این افتخارات به او توجه نشده است. بعد از قهرمانی ها وزارت ورزش و جوانان خود را ملزم می داند پاداش قهرمانان را بدهد و آنها را عضو صندوق قهرمانان کند اما البته این را بپذیریم که برخی دستگاه ها یا مسئولان در شهرستانها قولهایی را می‌دهند و این موضوعات رسانه ای هم می‌شوند اما عدم اجرای این قولها رسانه ای نمی شود و پیگیری لازم برای تحقق قولها صورت نمی گیرد.
همچنین هادی حسینی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‎‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ویژه برنامه کشتی برنامه چهارشنبه شب پنجره ای رو به شب رادیو ورزش، گفت: باید سر تا پای جوانان افتخار آفرین ما چه در حوزه علم و هنر و چه در حوزه ورزش را طلا گرفت چرا که الگوی جامعه می شوند. ورزش در کشور شورآفرین است و زمانی که یک مجموعه چنین ویژگی دارد، باید به آن عنایت داشت. نه تنها وزارت ورزش بلکه تمامی دستگاه ها و قوا باید تلاش کنیم تا عزت جامعه حفظ شود و قهرمانان تشویق شوند. این کار ملی است و عزت و افتخار ملی را به همراه دارد. در حال حاضر آئین نامه ای وجود دارد که شاید نقص داشته باشد. به پاداش این آئین نامه خودمان اعتراض داریم تا یک قهرمان به دنبال قولهای مسئولان شهری و شورایی دیگر نرود. باید قهرمان ما طوری استطاعت داشته باشد که دستش را به سمت مسئولی دراز نکند و حتی به پیشنهاد کشورهای دیگر هم فکر نکند. برای ایجاد چنین استطاعتی دولت، مجلس و نهادهای دیگر می توانند مکلف شوند تا این شرایط را برای قهرمانان ایجاد کنند. وضعیت فعلی وضعیت خیرالموجودین است و شرایط نسبت به گذشته که خودم در آن زمان مدیر کل ورزش مازندران بودم، بهتر شده اما کافی نیست.
او همچنین گفت: من هر کجا باشم حس می کنم خادم ورزشکاران هستم و تمام توانم را به کار می گیرم تا مشکلات حقوقی این موضوع حل شود.
سایر اخبار این روزنامه
سی و هشتیمن سالگرد درگذشت آیت الله طالقانی برگزار ش طالقانی می‌گفت از چیستی استبداد بگویید نه کیستی مستبد نامه بشار اسد به مقام معظم رهبری حسن یزدان : مسئولان به معیشت قهرمانان توجه کنند تاکی قهرمانان ما حرص نان بخورند تحویل پیکر شهدا و مجروحین حمله تروریستی ناصریه عراق به ایران خون زائران ایرانی، کرانه‌های فرات را رنگین کرد یادی از مسلمانان میانمار اهدای «نشان صلح» به شجریان، دولت‌آبادی، تقوایی و شیشه‌گران چشم‌های نگران جهان به آسمان ژاپن خیره شد حوالی ساعت 11:30اقیانوس «نا»آرام شد در یک منزل مسکونی در رباط‌کریم مردی 24 ساله، پسربچه‌ای را با 50 ضربه چاقو کشت رضا مهدیان مدیریت شهری جدید، تلفیقی از عقلانیت، تخصص و تجربه این آخوند های اصلاح‌طلب میزگرد تحلیلی «همدلی» درباره آسیب های پیدا و پنهان مدارس خاص در کشور تضاد آشکار با د موکراسی «کاهش سن بازنشستگی زنان به ۲۵ سال» در لایحه خدمات کشوری در دولت به تصویب رسید: زن‌ها زودتر به خانه برمی‌گردند رحمانی فضلی به گفت و گو با ایسنا نشست از مشی سیاسی وزیر کشور تا لغوکنسرت ها و موضع فرمانداران