صعود سرخپوشان ایران به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان؛

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در جدالی سرنوشت‌ساز موفق شدند با برتری مقابل الاهلی، جواز صعود به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان را کسب و از این حیث تاریخ‌سازی کنند‌.
پرسپولیس که تنها نماینده باقیمانده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان محسوب می‌شد، بعد از تساوی مقابل الاهلی در دیدار رفت، شانس کمی در مهمانی با حریف عربستانی پیش روی خود می‌دید اما برانکو ایوانکوویچ و تیمش با ناباوری قدم بزرگی در این جدال برداشتند و توانستند یک شب تاریخی برای هواداران خود رقم بزنند‌. پرسپولیس با این پیروزی جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کرد و حریف الهلال عربستان شد‌.
پرسپولیس و الهلال سابقه رویارویی در نیمه‌نهایی یک جام آسیایی را دارند‌. نبرد پرسپولیس و الهلال از دیدارهای کلاسیک آسیا محسوب می‌شود‌. دیدار این دو تیم اکثرا جذاب و هیجان‌انگیز بوده و بعضا ال‌کلاسیکوی غرب آسیا نامگذاری شده است‌. از تقابل‌های دو تیم که کم هم نبوده، تنها یک بازی در مرحله نیمه‌نهایی یک جام آسیایی اتفاق افتاده که اولین مصاف تاریخ دو تیم نیز محسوب می‌شود‌. پرسپولیس و الهلال در نیمه‌نهایی جام در جام آسیا سال ۱۹۹۰ به مصاف هم رفتند و پرسپولیس پس از تساوی در زمین حریف، در دیدار برگشت در استادیوم آزادی در یک بازی به‌یادماندنی الهلال را یک بر صفر شکست داد و پس از صعود به فینال موفق شد تنها عنوان قهرمانی آسیایی خود را کسب کند‌. حال این تیم امیدوار به تکرار تاریخ است که در دومین باری که در نیمه‌نهایی یک جام آسیایی به مصاف الهلال می‌رود، موفق به کسب دومین عنوان قهرمانی آسیای خود نیز شود‌.
الهلال به دنبال خریدهای میلیاردی


مسوولان الهلال بعد از اینکه متوجه شدند در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف پرسپولیس بروند، به فکر تقویت تیم خود افتادند‌. حریف تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا با بازیکن ونزوئلایی قرارداد دو ساله امضا کرد‌.
پرسپولیس با پیروزی‌ای که برابر تیم فوتبال الاهلی در دور برگشت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به دست آورد، راهی نیمه‌نهایی شد‌. سرخپوشان پایتخت باید در نیمه‌نهایی به مصاف الهلال، دیگر نماینده عربستان بروند‌. الهلال برای تقویت خود در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین لیگ عربستان با ریواس، بازیکن ملی‌پوش ونزوئلایی به توافق نهایی رسید و قرارداد دو ساله امضا کرد‌. این بازیکن ونزوئلایی در الشارجه امارات بازی می‌کرد و قرار است در ادامه‌ فصل پیراهن الهلال را بر تن کند‌.
از طرفی مسوولان الهلال عربستان در پیشنهادی جالب خواهان به خدمت گرفتن دیگو کاستا شدند، بازیکن مورد غضب واقع شده آنتونیو کونته که حتی به لندن هم بازنگشته است‌. او خواهان بازگشت به اتلتیکو است و برای این انتقال باید تا تابستان صبر کند چراکه اتلتیکو از پنجره نقل و انتقالات محروم است‌.
پیش از این از تیم‌های سوپرلیگ ترکیه و چین به عنوان مقصد احتمالی کاستا برای نیم‌فصل ابتدایی یاد می‌شد اما انتقال این بازیکن به این دو لیگ صورت نگرفت تا الهلال عربستان حالا مشتری جدی این بازیکن باشد‌. البته الهلال عربستان همین حالا چهار بازیکن خارجی در ترکیب خود دارد و در صورت جذب دیگو کاستا باید یک بازیکن را از لیست خود خارج کند اما برای این موضوع با منع قانونی روبه‌رو نیست و می‌تواند تا یک هفته قبل از دیدار با پرسپولیس لیست خود را تغییر دهد‌.