اگر عارف شهردار بود...




1- اگر روزنامه‌های دیروز اصلاح طلب را مرور نمایید به نکته جالبی پی می برید.نیازی به وقت بسیار ندارد. صرفا کافیست ویترین آنان را «ورانداز» کنید.جز یک روزنامه آن هم خیلی «مِلو» کسی نسبت به انتصاب‌های شهردار جدید تهران اعتراضی و نقدی را مطرح نکرده است.این درحالیست که جناب نجفی برخلاف تمام ادعاها و حرف و حدیث های گذشته، برخی مدیران قالیباف را یک درجه ارتقا داده و در جایگاه شهردار نشانده است. از سوی دیگر در انتصاب‌های اخیر نه نشانی از بانوان است و نه جوانان.درست به سبک و سیاق دولت روحانی!
2- بنده نمی خواهم بگویم چرا اینها انتخاب شده اند بلکه حرف حسابم اینجاست که یک تناقض عجیبی رخ داده است.


همین روزنامه‌هایی که امروز نسبت به انتصاب‌ها،
«صم بکم» هستند تا روز قبل، گزارش های آنچنانی در مورد برخی تخلفات مدیران شهردار سابق، می نوشتند.
به هرحال تصویری از این بخش از مدیران ساخته شده بود
که تصور نمی شد شهردار جدید همین آقایان را به کار بگمارد. اما چنین شد. اکنون ابهام اینجاست؛ یا روزنامه‌های فوق گزارش های جعلی نوشته اند و یا جناب نجفی، بسیاری از موضوعات مدیریتی برایشان اهمیتی ندارد. به نظر می‌رسد باید تکلیف این پارادوکس هر چه زودتر روشن شود.یعنی شهردار جدید توضیح دهند
که گزارش های قبلی نشریات اصلاح طلب و نطق های آتشین رفرمیست های وطنی، چه نسبتی با انتصاب های وی دارند .
3-بیایید تصور کنیم اکنون محمد رضا عارف شهردار تهران بود و وی چنین انتصاب هایی را انجام داده بود.آیا به راستی این نشریات به همین راحتی و سادگی از کنار این انتصاب‌ها رد می‌شدند؟ قطعا خیر.در شرایطی که حتی «سخن نگفتن» و«سکوت» عارف مورد شدیدترین انتقادها و اعتراض ها قرار می گیرد مشخص است که اگر او شهردار بود اکنون چگونه به او می‌تاختند. چه بسا استاد زیبا کلام حکم اعدام وی را صادر می نمود!اما شهردار جدید به واسطه پشتیبانی رسانه‌های متعدد یک حزب خاص از وی، مورد پرسش قرار نمی گیرد.ممکن است همین موضوع مایه و آغاز انحراف باشد.شهردار سابق هم به لطف برپا کردن یک امپراطوری رسانه ای به راحتی از کنار ابهامات و سوالات می جست.
4-اسم عارف آمد تا این نکته عرض شود؛ معیارها، شاخص‌ها و آرمان‌ها نباید فدای اشخاص شوند. اصول‌ها «باقی» هستند اما افراد «فانی». شایسته و
بجاست با همان معیارهایی که عارفِ اصلاح طلب نقد می شود نجفیِ کارگزارانی نیز مورد نقد قرار گیرد. نباید به واسطه برخی موارد زودگذر از کنار اشتباهات فعلی وی رد شد.این انتصاب ها برخی سوالات و ابهامات را ایجاد نموده است که لازم است درباره آن توضیح داده شود.