اصلاح‌طلبان بر کرسی معاونت سیاسی وزارت کشور

آرمان: دیروز محمدحسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور در مراسم تکریم و معارفه معاونان سابق و جدید سیاسی وزیر کشور که با حضور کارکنان این حوزه برگزار شد با قدردانی از خدمات علی اصغر احمدی معاون سابق سیاسی وزیر کشور و معرفی اسماعیل جبارزاده معاون جدید سیاسی گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون چهارنفر عهده دار مسولیت معاونت سیاسی وزارت کشور شده‌اند اما همه آنها با یک دیدگاه و تفکر که همان تفکر اعتدالی است کارها را پیش بردند و در آینده نیز دنبال می‌کنند. به گزارش ایسنا وی با تشکر از دکتر رحمانی فضلی برای حُسن انتخاب معاون جدید سیاسی وزارت کشور گفت: دکتر اسماعیل جبار‌زاده دارای تجارب بسیار ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس، نمایندگی مجلس شورای اسلامی و تصدی استانداری آذربایجان شرقی هستند و لازم است همه مدیران و کارشناسان حوزه سیاسی ایشان را در انجام امور محوله یاری کنند.
سابقه گسترده
جبارزاده نماینده اصلاح‌طلب تبریز در مجالس چهارم، پنجم، ششم و هفتم، عضو هیات رئیسه مجلس ششم و نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هفتم بوده و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی است. او همچنین عضو هیات علمی دانشگاه تبریز است و در چهارسال اخیر استاندار آذربایجان بود. قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه حوزه سیاسی وزارت کشور حوزه‌ای مهم و تاثیرگذار در اجرای سیاست‌های دولت است اظهار داشت: انتخاب، انتصاب، آموزش و هدایت استانداران، فرمانداران و بخشداران اگر درست انجام شود کارها در سراسر کشور سامان می‌یابد و در این میان آموزش فرمانداران و بخشداران نقش اساسی را در اجرای سیاست‌های دولت در اقصی نقاط کشور ایفا می‌کند. وی افزود: آموزش فرمانداران موجب برگزاری بسیار مطلوب انتخابات‌های مهم در چهار سال اخیر بود و عملیاتی کردن سیاست‌های دولت به‌ویژه در پیشبرد اقتصاد مقاومتی درگرو تداوم رویکرد آموزشی مدیران صف، در حوزه سیاسی است. مقیمی تصریح کرد: آموزش فرمانداران و بخشداران در همه ماموریت‌ها به‌ویژه در بعد کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است. در حکم وزیر کشور به جبارزاده آمده است: «تلاش مؤثر در جهت حمایت و تقویت احزاب و تشکل ها، ایجاد همبستگی و برنامه‌ریزی برای تقویت وحدت و انسجام میان کلیه اقوام و اقلیت‌ها، پیگیری مستمر برای نهائی شدن لایحه جامع انتخابات، انجام مطلوب امور مربوط به تقسیمات کشوری، تمهید مقدمات و فراهم سازی بستر و زمینه برای برگزاری هرچه شایسته‌تر انتخابات‌های آتی و هم‌افزائی و تقویت تعاملات با استانداری‌ها از اهم وظایف و مأموریت‌های جنابعالی است که انتظار دارد با برنامه‌ریزی مناسب و کارآمد در راستای نیل به آن و در جهت تحقق شعار دولت دوازدهم «آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت» تلاش وکوشش نمائید.»
مشکلات شخصی


علی اصغر احمدی چند روز پیش از این سمت استعفا داد. او در توضیح دلایل استعفای خود به تسنیم گفته بود: «برای استعفایم هیچ فشاری روی من نبوده و تنها به دلیل مشکلات شخصی خانوادگی از این سمت استعفا دادم. الان در مرخصی و انجام امورات شخصی هستم و بعد از 4 ماه هر جا برای من صلاح دیدند، حاضرم خدمت کنم حتی اگر در مرزهای کشور نیاز باشد این خدمت را انجام خواهم داد.» پیش از سخنان قائم مقام وزیر کشور، رضازاده مدیر کل سیاسی وزارت کشور و چاوشی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تهران به نمایندگی از کارکنان حوزه معاونت سیاسی و معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و تاکید کردند: حوزه معاونت سیاسی از حوزه‌های ماموریتی و تخصصی وزارت کشور است و تقویت وزارت کشور با توجه به تنوع ماموریت آن موجب پیشبرد مطلوب سیاست‌های دولت و نظام در سراسر کشور خواهد شد.