پيروزي با شكوه

آرمان: تیم پرسپولیس در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاهلی عربستان به برتری 3 بر یک و در مجموع رفت و برگشت 5 بر 3 دست یافت و به جمع 4 تیم برتر قاره کهن صعود کرد.
گزارش بازی
تیم های پرسپولیس و الاهلی عربستان در ابوظبی امارات به مصاف هم رفتند. شاگردان برانکو خیلی زود به گل رسیدند. دقیقه 5 فرار علی علیپور و استفاده مناسب از قدرت بدنی‌اش بهترین فرصت را در مصافی تک به تک برای سرخپوشان قرار داد که ضربه این مهاجم تبدیل به گل اول پرسپولیس شد. 6 دقیقه بعد اما پرسپولیسی ها 10 نفره شدند. دقیقه ۱۱ کمال کامیابی نیا با خطای شدید که روی ولید باخشووین، باعث شد داور مسابقه کارت قرمز به او نشان دهد تا پرسپولیس ۱۰ نفره شود. در ادامه نیمه اول توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا پرسپولیس با برتری یک بر صفر و البته با یک یار کمتر به رختکن برود. در ابتدای نیمه دوم الاهلی بازی را به تساوی کشاند. دقیقه ۵۲ دروازه تیم پرسپولیس با ضربه دقیق صالح العمری، بازیکن الاهلی باز شد. بازیکنان الاهلی که یک یار بیشتر از پرسپولیسی‌ها داشتند توپ و میدان را در اختیار گرفتند اما نتوانستند به گل برسند. در اواسط نیمه دوم برانکو همچون دیدار رفت دست به تعویض طلایی زد و توانست با بازیکنان جانشین نتیجه بازی را عوض کند. دقیقه 82 در پی یک فعل و انفعال، توپ روی خط دروازه به دست مدافع الاهلی خورد و داور مسابقه علاوه بر اخراج این بازیکن نقطه پنالتی را نشان داد و در ادامه منشا که چند دقیقه ای از ورودش به زمین مسابقه می‌گذشت پشت توپ قرار گرفت و دروازه حریف را باز کرد. وقت های عادی مسابقه رو به پایان بود و پرسپولیس با نتیجه 2 بر یک نیز جواز صعود را کسب کرده بود تا اینکه در دقیقه 2+90 بشار رسن دیگر بازیکن تازه وارد با نفوذ به محوطه جریمه دومین پنالتی را از نماینده الاهلی گرفت. مهدی طارمی پشت ضربه پنالتی ایستاد و موفق مانند منشا ضربه خود را تبدیل به گل کند تا صعود نماینده ایران به جمع 4 تیم برتر آسیا قطعی شود. در نهایت پرسپولیس بازی را با نتیجه 3 بر یک به سود خود خاتمه داد تا در مجموع رفت و برگشت با حساب 5 بر 3 الاهلی عربستان را از پیش رو بردارد.
حریف بعدی قرمزها


تیم پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان خواهد رفت که باید در دو دیدار رفت و برگشت با این تیم روبه‌رو شود. دیدار رفت دو تیم پرسپولیس ایران و الهلال عربستان سوم یا چهارم مهرماه برگزار می‌شود و بازی برگشت آنها نیز 24 یا 25 مهرماه انجام خواهد شد. کامیابی نیا و انصاری دو محروم پرسپولیس در بازی رفت مرحله نیمه نهایی این رقابت ها خواهند بود.
طارمی چه گفت؟
مهدی طارمی بعد از برد 3 بر یک پرسپولیس گفت: خدا را شکر که این بازی سنگین و پرفشار را بردیم. واقعا شرایط سختی بود. وی در ادامه افزود: ما برای برد به میدان آمده بودیم، اما اخراج کامیابی‌نیا در اوایل بازی کارمان را خیلی سخت کرد و از طرفی هم هوا بسیار گرم و شرجی بود. باید خدا را شکر کنیم که برنده از میدان بیرون آمدیم.
خوشحالی جالب پرسپولیسی ها
در پایان بازی علیرضا بیرانوند با حرکت کشتی پانادیچ مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس را روی زمین انداخت تا به این شکل خوشحالی خود را با او تقسیم کند. بازیکنان پرسپولیس برانکو را روی دست به هوا انداختند. شایان مصلح مدافع پرسپولیس بعد از پایان مسابقه به سمت دوربین‌های تلویزیونی رفت و چند فریاد یا‌علی‌مدد با صدای بلند سر داد. محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده شادی معروف خود را که با کمر به یکدیگر ضربه می‌زنند انجام دادند. بازیکنان پرسپولیس در پایان مسابقه در میان بهت هواداران الاهلی تشویق ایسلندی کردند.