رییس اتحادیه مشاوران املاک:

«جهان‌صنعت»- رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اکنون در بین مستاجران این دغدغه وجود دارد که کاهش نرخ سود بانکی باعث افزایش اجاره‌بها شود، گفت: کاهش نرخ سود بانکی تاثیری در قیمت اجاره‌بها نخواهد داشت.
حسام عقبایی در گفت‌و‌گو با رادیو با اشاره به کاهش نرخ سود بانکی در بازار مسکن گفت:‌ تاثیرگذاری کاهش نرخ سود بانکی بر مسکن به دو شکل است؛ هم می‌تواند قیمت خرید و فروش مسکن را جابه‌جا کند و هم می‌تواند در میزان اجاره‌بها موثر باشد.
وی با بیان اینکه تاثیر کاهش نرخ سود بانکی در بخش خرید و فروش مسکن مثبت است، گفت: ‌خروج سرمایه از بانک به سمت بازار مسکن می‌تواند باعث رونق ساخت‌وساز و افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش شود که این روند مثبتی برای رونق مجدد ساخت‌وساز در حوزه مسکن و بازار آن است.
عقبایی با بیان اینکه با کاهش نرخ سود بانکی بانک‌ها قادر خواهند بود سود نرخ تسهیلات برای خرید مسکن را کمتر و به این صورت در بازار تقاضا ایجاد کنند، گفت: ‌از طرف دیگر وقتی سرمایه‌گذاری به سمت ساخت‌وساز رفت، 1300 شغل مرتبط با مسکن نیز فعال خواهد شد و کشور از رکودی که اکنون گرفتار آن است، خارج خواهد شد.
رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی در بازار اجاره‌بها گفت: این دغدغه اکنون در بین مستاجران وجود دارد، به ما نیز انتقال دادند که کاهش نرخ سود بانکی باعث افزایش اجاره‌بها می‌شود اما این تحلیل صحیحی نیست و کاهش نرخ سود بانکی هیچ تاثیری در قیمت اجاره‌بها نخواهد داشت.