داورزنی: بخشی از «آزادی» برای حضور بانوان مسقف می‌شود

داورزنی: بخشی از «آزادی» برای حضور بانوان مسقف می‌شود

بحث حضور بانوان در ورزشگا‌ه‌ها، بعد از بازی ایران و سوریه دوباره به یکی از بحث‌های داغ ورزش ایران تبدیل شده است . در این میان داورزنی دیروز خبری امیدوار کننده برای بانوان داشت. معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا قرار است برای حضور بانوان در ورزشگاه آزادی، بخشی از ورزشگاه مسقف شود؟، اظهار کرد: «این تعاملاتی است که بین نجفی شهردار تهران و سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان صورت گرفته که یک بخش از ورزشگاه آزادی مسقف شود. همچنین قرار بر این است که یک طرح‌ 40 هزار نفری برای بانوان در مجموعه ورزشی آزادی که از سال‌های قبل قول آن داده شده است عملیاتی شود.» به گزارش ایسنا، او در مورد رأی دیوان عدالت اداری در خصوص رشته تیراندازی و تداوم حضور دادگر به‌عنوان رئیس این فدراسیون، گفت: «دادگر به‌عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی کار خود را ادامه‌ می‌دهد و مشکل خاصی در این زمینه نیست.» داورزنی همچنین درباره استعفای رحیمی، رئیس فدراسیون هندبال گفت: «هر چند که رحیمی درخواست کناره‌گیری از فدراسیون هندبال را داشته است اما ما سعی کرده‌ایم رحیمی را متقاعد کنیم تا به کارش ادامه‌ دهد. قرار است رحیمی با وزیر ورزش و جوانان صحبت کند و تصمیم‌گیری نهایی اتخاذ شود. به‌ هر حال در هندبال ماندنی است و ما دوست داریم با کمک جامعه هندبال، این فدراسیون به ثبات برسد.»
او در پاسخ به این سؤال که آیا در وزارت ورزش و جوانان با سمت فعلی(معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی) حضور خواهید داشت یا به‌عنوان کاندیدا در انتخابات فدراسیون والیبال شرکت خواهید کرد؟ گفت: «فعلاً قصد دارم در معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان حضور داشته باشم.» داورزنی همچنین درباره آیین‌نامه‌ برگزاری انتخابات و اساسنامه مشترک فدراسیون‌ها و تغییراتی که در آن اعمال شده، گفت‌: «اساسنامه فدراسیون‌ها 2، 3 ادغام کوچک داشت که مرتفع شده است و در حال‌ ارسال به هیأت دولت هستیم.» وی در رابطه با رفع تعلیق شطرنج بیان داشت: «فدراسیون شطرنج برای برگزاری مسابقات زنان جهان 3/5 میلیارد تومان هزینه کرده است. برگزاری یک رویداد آن هم در این سطح باید به کمک ‌اسپانسرها صورت بگیرد، نه اینکه فدراسیون‌ها بخواهند این منابع را از وزارت ورزش و جوانان جذب کنند. وزارت ورزش و جوانان زمانی که شطرنج تعلیق شد سعی کرد هزینه قابل توجهی را به فیده پرداخت کند و فقط 120هزار دلار باقی‌ مانده است که قرار است این مبلغ در2 قسط پرداخت شود. یکی از اقساط آن را وزارت ورزش و جوانان و قسط دیگر را خود فدراسیون شطرنج پرداخت خواهد کرد.»
 بخش پایانی صحبت‌های داورزنی، توضیحاتی درباره چهارمین نشست عالی فعالیت‌های المپیاد ورزش درون مدرسه‌ای بود که دیروز برگزار شد: «این چهارمین جلسه ستاد عالی فعالیت‌های المپیاد درون مدرسه‌ای بود که بسیار ارزشمند و برای رشد و توسعه ورزش کشور اهمیت زیادی دارد. آموزش و پرورش به‌عنوان یک ارگان اثرگذار می‌تواند در استعدادیابی نقش پررنگی داشته باشد.»