گل بود به سبزه نیز آراسته شد

آفتاب یزد ـ گروه بین الملل: در حالی که تنش ها در آمریکا بالاگرفته و هرلحظه از تیم ترامپ خبری رسوا کننده به بیرون درز پیدا می کند و در روزگاری که تقریبا تیم اجرایی ترامپ همه درگیر ارتباط و عدم ارتباط با روسیه هستند! ستاد انتخاباتی«امائول ماکرون»، نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه یکبار دیگر روسیه را به انجام حملات سایبری به رایانه‌های خود و انتشار شایعات بی اساس از طریق رسانه های تبلیغاتی وابسته به کرملین متهم کرد. پیش از این رئیس آژانس ملّی امنیّت سامانه‌های رایانه‌ای فرانسه در این زمینه هشدار داده و از وجود «حملاتی با ماهیت سیاسی برای نفوذ بر انتخابات» پرده برداشته بود.
ستاد انتخاباتی «امائول ماکرون»، روز سه شنبه فاش ساخت که بامداد همان روز حملات تازه‌ای به رایانه‌های این ستاد صورت گرفته و بمدت ده دقیقه آن ها را از کار بازداشته است. بگفته «بنجامن گریو»، سخنگوی این ستاد، در یک ماه اخیر رایانه‌های دفاتر جنبش انتخاباتی امانوئل ماکرون بنام «در حرکت»، نزدیک به ۴٠٠٠ بار مورد حمله سایبری قرار گرفته اند. وی گفت بر اساس تحقیقات انجام شده «تلاش مجریان این حملات این است که با نفوذ در رایانه‌های این ستاد، اسامی ١٨۵ هزار عضو این جنبش و ایمیل‌های آنها را بربایند و به سیاست انتخاباتی آن دست یابند». وی گفت «روزانه حدود ١٠٠ حمله سایبری به سامانه‌های رایانه‌ای این ستاد صورت می گیرد». بگفته وی «مهاجمین سایبری و مسئولان این حملات در روسیه هستند و بخشی از اقدامات خود را از طریق اوکراین عبور می دهند».
اتهام زنی به روسیه این بار از یک کشور اروپایی صورت گرفته، و این می تواند سرآغاز رویارویی بزرگی بین اروپا، آمریکا و روسیه به شمار آید. این روزها و بعد از افشای تلاش روسیه برای دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه ناخودآگاه به این ضرب المثل فارسی معطوف خواهیم شد که:«گل بود به سبزه نیز آراسته شد»! حال باید دید روسیه در قبال این اتهام، تنش های از کنترل خارج شده در تیم تراپ و جو رسانه ای که به راه خواهد افتاد، چگونه واکنش نشان خواهد داد.