جشن صعود خراب شد!

آرمان: در آخرین مسابقه مقدماتی جام جهانی 2018 تیم‌های ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که شاگردان کی‌روش در نهایت به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند.
نیمه اول
دقیقه2 اولین خطر این دیدار روی دروازه سوری‌ها ایجاد شد و اشکان دژاگه که پیشاپیش مدافعان سوری در موقعیت خوبی به توپ رسید، ضربه خود را روانه دروازه این تیم کرد، اما شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه5 استارت سرعتی آزمون میان مدافعان سوری باعث شد تا او خود را به محوطه این تیم برساند، اما برخورد مشکوک مدافع این تیم با سردار باعث به‌زمین‌افتادن مهاجم کشورمان شد؛ برخوردی که ایرانی‌ها اعتقاد به ضربه پنالتی داشتند. دقیقه 13 در حالی که سوری‌ها در یکی دو ضدحمله خود نیز خطرناک نشان داده بودند، موفق شدند زهر خود را بریزند، ضربه ایستگاهی این تیم را عمر السوما به سوی دروازه ایران زد، اما بیرانوند با واکنش خود مانع از باز‌شدن دروازه شد تا اینکه در ضربه ریباند اتفاقی که نباید، افتاد و ضربه ریباند بازیکن سوری دروازه ایران را از فاصله‌ای بسیار نزدیک باز کرد. دقیقه 44 اشکان دژاگه در یک ضدحمله توپ را از بازیکن حریف ربود و به سمت دروازه سوریه حمله کرد، اما کم‌تعدادبودن یارانش باعث شد این موقعیت هم از دست برود. دقیقه 45 سردار آزمون بالاخره توانست قفل دروازه سوریه را بشکند و درحالی که ضربه سر طارمی به تیر افقی دروازه برخورد کرده بود، توانست در برگشت دروازه خالی را باز کند. نیمه اول این مسابقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
نیمه دوم


شاگردان کی‌روش نیمه دوم را هجومی آغاز کردند. دقیقه 50 پورعلی‌گنجی مقابل دروازه سوریه، دیر به توپ رسید و نتوانست پاس رضاییان را وارد دروازه خالی حریف کند. دقیقه 57 ارسال‌های پرتعداد تیم ملی ایران این فرصت را برای روزبه چشمی فراهم کرد که با ضربه سر دروازه حریف را تهدید کند که ضربه وی به تیر افقی دروازه برخورد کرد. دقیقه 64 پرتاب اوت دستی حاج‌صفی، در محوطه شش‌قدم به سردار آزمون رسید و این بازیکن توانست دروازه سوریه را برای بار دوم باز کند. دقیقه ۹3 عمر السوما از غفلت مدافعان ایران استفاده کرد و در حالی که با بیرانوند تک‌به‌تک شده بود، سوریه را به گل تساوی رساند.
حواشی
مهم‌ترین اتفاق این دیدار شکستن رکورد جالب توجه فوتبال کشورمان بود. تیم ملی ایران در 12بازی متوالی و 1108دقیقه گل نخورده بود که در نهایت در بازی شماره 13 خود گل خورد و پس از 1120دقیقه دروازه‌اش باز شد. هجوم پشه‌ای سفید به کنار زمین ورزشگاه آزادی باعث ناراحتی برخی از مسئولان برگزاری مسابقه شد، به‌طوری که روی کت‌های مشکی آنها پر از این حشره‌های سفید شده بود. کارلوس کی‌روش در دقیقه ۷ مسابقه به‌شدت به تصمیم داور معترض بود و معتقد بود که او باید به سود ایران اعلام خطا می‌کرده است. برخی از پروژکتورهای ورزشگاه آزادی خاموش شده بود و قسمتی از ورزشگاه در تاریکی فرو رفت. پس از پایان نیمه نخست دیدار تیم‌های ایران و سوریه، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، با وزیر ورزش سوریه در ورزشگاه آزادی دیدار و گفت‌وگو کرد. علی کفاشیان، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال نیز با شروع نیمه دوم وارد ورزشگاه آزادی شد. پرچم‌های گروه مقاومت حزب‌ا... لبنان در جایگاه تماشاگران سوری در ورزشگاه آزادی نصب شد. در دقیقه 85، پس از درگیری مهدی طارمی با احمد الصالح، اوسیانو کروز هم با مربی تیم ملی سوریه درگیری لفظی پیدا کرد. بازی ادامه پیدا کرد و خطای ماردک ماردکیان روی احسان حاج‌صفی حسابی بازی را دوباره به جنجال کشید. کی‌روش به کنار زمین آمد و با بازیکن حریف درگیری لطفی پیدا کرد. کار بازیکنان دو تیم در داخل زمین به درگیری لفظی کشیده شد و بار دیگر نیمکت‌ دو تیم با یکدیگر درگیر شدند. پس از آرام‌شدن جو بازی داور ژاپنی به نیمکت هر دو تیم تذکر داد که آرام‌تر بازی را دنبال کنند. بازیکنان و اعضای کادر فنی سوریه در پایان مسابقه در حالی که اشک می‌ریختند و حضور در پلی‌آف جام جهانی را باور نداشتند، به سمت تماشاگرانشان رفتند و شادی خود را با آنها تقسیم کردند. بازیکنان سوری تا دقایقی حتی پس از پایان مسابقه حاضر به ترک زمین نبودند و از شادی اشک شوق می‌ریختند. در این مسابقه سردار آزمون توانست 2 گل ایران را وارد دروازه سوریه کند. در پایان این بازی سردار آزمون، مهاجم تیم ایران، عنوان بهترین بازیکن میدان را به خود اختصاص داد. بازیکنان تیم فوتبال کشورمان نیز با زدن دور در اطراف زمین از تماشاگران حاضر در ورزشگاه بابت حضورشان تشکر کردند. کارلوس کی‌روش و حکیم که در جریان بازی با یکدیگر مشاجره لفظی داشتند، در پایان بازی در حالت دوستانه‌تری به مشاجره خود ادامه دادند. گوینده ورزشگاه آزادی، بازیکنان تیم ملی را یکی‌یکی صدا می‌کرد، اما آنها در تصمیمی جمعی و با ناراحتی راهی رختکن شدند. جشن صعود نیز نیمه‌تمام ماند و هواداران ورزشگاه را ترک کردند. اتفاق دیگری که در حاشیه بازی امروز قرار می‌گیرد و در همزمانی ماجزای دعوت از زنان نماینده و پذیرش عده‌ای و عدم پذیرش دیگران معنا می‌یابد، تصویر کوتاهی است که از تماشاگران سوری این بازی مخابره شده است. در یکی از تصاویر منتشر شده از این بازی یکی از زنان سوری مشاهده می‌شود که حجاب ندارد و مشغول تشویق سوریه‌ است اما چند لحظه بود، تصویر دیگری مخابره شد که همان تماشاگر سوری را نشان می‌داد که با استفاده از پرچم سوریه برای خود پوشش درست کرده بود.