نخستین گروه از حجاج ایرانی دیروز وارد فرودگاه امام خمینی شدند

نخستین گروه از حجاج ایرانی عصر دیروز وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شدند و مورد استقبال قرار گرفتند. در این پرواز به شماره 1777 حدود 260 تن از حجاج ایرانی با کاروان‌های شماره 31008 و 49008 وارد کشور شدند. عملیات بازگشت حجاج ایرانی تا هفتم مهر ماه ادامه دارد.
برای استقبال از حجاج یک سالن 6 هزار مترمربعی در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) آماده شده و با ورود نخستین گروه از حجاج بهره‌برداری از این سالن نیز به طور رسمی آغاز شد.
سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره اطلاع رسانی این شرکت در طول مدت بازگشت حجاج به میهن گفت: روابط عمومی این شرکت برای اطلاع رسانی به خانواده‌های حجاج گرامی که با پروازهای "هما" به میهن باز می‌گردند، طبق سنوات هرساله در طول هفته و به صورت شبانه روز با شماره تلفن 46625151 پاسخگوی سوالات هموطنان درباره روز و ساعت پروازهای بازگشت حجاج با هواپیمایی جمهوری اسلامی خواهد بود.
امسال بیش از 86 هزار زائر ایرانی از 20 فرودگاه کشور به مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام شدند.


* رئیس سازمان حج و زیارت: خدمت به حجاج تا پایان مناسک حج با جدیت ادامه دارد
در همین حال رئیس سازمان حج و زیارت هم گفت: موفقیت در برگزاری حج عزتمندانه، پس از عنایات خداوند، حاصل تلاش بی‌وقفه همه خدمتگزاران از جمله مدیران مجموعه و مدیران کاروان‌ها است.
محمدی افزود: اصل و هدف حضور زائران انجام فریضه حج بود که به لطف خداوند متعال و همکاری موثر شما عزیزان ایام مهم تشریق به خوبی و بدون مشکل و با رضایت حجاج به پایان رسید، اما خدمت به حجاج همچنان در دو شهر مکه و مدینه باید با جدیت دنبال شود تا حجاج رضایت کامل از خدمات ارائه شده داشته باشند.
محمدی اضافه کرد: عملیات انتقال حجاج به مدینه منوره آغاز شده است و لازم است مدیران کاروان نسبت به وضعیت و محدودیت‌های مسکن در مدینه به حجاج محترم اطلاع رسانی کافی داشته باشند؛ البته حسن هتل‌های مدینه نزدیکی به حرم شریف نبوی است که زائران به راحتی می‌توانند به زیارت مرقد مطهر رسول‌الله(ص) و ائمه بقیع مشرف شوند.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر جهادکشاورزی: واردات گندم امسال ممنوع است با حضور معاون اول رئیس جمهوروهمزمان با دهه ولایت صورت گرفت بهره‌برداری از 27 طرح آبرسانی در حوزه آب و فاضلاب شهر تهران با اعتباری بیش از 3000 میلیارد ریال هشدار مالکی نسبت به "کودتای سیاسی" در عراق نماینده تهران در مجلس خبرگان: دولت‌های نهم و دهم طرح‌های ناتمام بسیاری را تحویل دولت یازدهم داد از "غار حِراء"تا "غدیر خُم" بحران کره و انفعال آمریکا در تماس‌های تلفنی دکتر ظریف با وزرای خارجه ترکیه، مالزی و اندونزی صورت گرفت ایران خواستار اقدام عملی برای توقف مسلمان‌کشی در میانمار شد رئیس‌ جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد لزوم اتخاذ تصمیم و برنامه‌های موثر برای پیشگیری و به حداقل رساندن حوادث دانش‌آموزی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی: تصمیم جدیدی در خصوص اصل موضوع حصر اتخاذ نشده است نخستین گروه از حجاج ایرانی دیروز وارد فرودگاه امام خمینی شدند ترند: تلاش واشنگتن برای منحرف کردن گزارش آژانس شکست خورد وزیر بهداشت در مراسم معارفه رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی: دنبال منابع مالی پایدار برای طرح تحول سلامت هستیم