اظهارات صریح ضرغامی درباره حصر و دیدار 4 ساعته با احمدی نژاد

عزت ا... ضرغامی در گفت وگویی صریح به جزئیاتی از حوادث سال 88 و مصوبه حصر سران فتنه در سال 89 اشاره کرد. وی در این گفت و گو تأکید کرد که حصر، مصوبه شورای عالی امنیت ملی و مورد اتفاق اعضای این شورا بوده است.  
به گزارش باشگاه خبرنگاران، عزت ا... ضرغامی رئیس اسبق رسانه ملی درباره حوادث سال 88 با تاکید بر این که آقای احمدی نژاد و آقای موسوی مناظره انتخاباتی را به شدت دو قطبی کردند، بیان کرد: این مناظره به قدری حساس بود که مجری نتوانست آن را اداره کند و بحث به گونه ای پیش رفت که ما باید پاسخ گو می بودیم.
وی افزود: ما فکر نمی کردیم که موسوی مصاحبه کند و خود را پیروز انتخابات بنامد و مردم را به حضور در خیابان ها دعوت کند. ضرغامی در ادامه تصریح کرد: در ۲۵ خرداد که درگیری‌ها رخ داد و 30 کشته برجای گذاشت ما باید وارد عمل می شدیم به همین منظور من به خانه موسوی و کروبی رفتم و با هر دو صحبت کردم و گفتم فاصله آرا ۱۲ میلیون است و نمی توان تقلب کرد.
عبارت خس و خاشاک احمدی نژاد در جشن پیروزی فضا را متشنج تر کرد


ضرغامی با بیان این که اگر من خاتمی را ببینم به او می گویم می دانستید که در سال ۸۸ تقلب نشده است و چرا نگفتید که تقلب نیست، اظهار کرد: اگر بزرگان اصلاحات می گفتند تقلب نشده اوضاع آرام می شد و از طرفی دیگر جمله خس و خاشاکی که احمدی نژاد در جشن پیروزی گفت، فضا را متشنج تر کرد. وی با بیان این که شاید بهتر بود احمدی نژاد از طرفداران میرحسین برای حضور در انتخابات تشکر می کرد، اظهار کرد: در شورش های اجتماعی، تحریک مردم اوضاع را بدتر می کند. ضرغامی درباره رئیس دولت اصلاحات گفت: اگر خاتمی نقش مستقل خود را بازی می‌کرد و به دنبال موسوی نمی‌رفت اوضاع این گونه نمی‌شد. وی تصریح کرد: البته فتنه برای کشور ما برکاتی هم داشت که کشور را بیمه کرد.
موضوع حصر در جلسه شورای عالی امنیت ملی مورد اتفاق همه اعضا بود
ضرغامی بیان کرد: مصوبه حصر، مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که 20 ماه بعد از فتنه تصویب شد. وی با بیان این که همزمان با بیداری اسلامی در منطقه که حرکتی مقدس بود، طراحی انحرافی برای سوق دادن این حرکت به سوی سوریه و ایران انجام شد، اظهار کرد: آن ها برای حضور مردم در خیابان ها بیانیه دادند که البته آقای خاتمی همراهی شان نکرد و سه، چهار هزار نفر بیشتر به خیابان نیامدند که دو کشته برجای گذاشت. ضرغامی تأکید کرد: برخی افراد مانند آقای ناطق نوری که ناراضی بودند ولی صحبت نمی کردند، در این موقع موضع گیری کردند. رئیس اسبق رسانه ملی گفت: در جلسه شورای عالی امنیت ملی بحث شد و حصر به عنوان یک راه حل و نه مجازات مطرح شد. همه آقایان هم بودند و معمولاً برای چیزی که مورد اتفاق همه آقایان باشد رأی گیری نمی کنند.
وی بیان کرد: آقای روحانی هم در جلسه بودند. عضو شورای عالی فضای مجازی در عین حال تصریح کرد: به نظرم محاکمه سران فتنه در شرایط فعلی اصلا به صلاح نیست، زیرا امنیت کشور به خطر می افتد. وی درباره کروبی بیان کرد: اگر دوستان امنیتی حصر را کم کم بردارند آرام آرام نگرانی های موجود درباره آشوب ها کم می‌شود. رئیس اسبق رسانه ملی تصریح کرد: حصر به هیچ وجه ارتباطی با مقام معظم رهبری نداشت و تصمیم شورای عالی امنیت ملی کشور بود.
روایت ضرغامی از جلسه چهار ساعته اخیرش با احمدی نژاد
ضرغامی در بخش دیگری از سخنانش نیز با تاریخی و مهم خواندن توصیه رهبر انقلاب به احمدی نژاد برای حضور نیافتن در انتخابات 96 گفت: آقای احمدی نژاد هفته قبل من را دعوت کرد . چهار ساعت با هم گفت و گو کردیم.
وی افزود: من به ایشان گفتم من با شما دوستی و رفاقت دارم و به شما احترام می گذارم اما یک اعتقادی داشتم که دوره احمدی نژاد تبدیل می شود به قبل از ثبت نام 96 و بعد از آن به  ایشان گفتم توصیه رهبری به شما واقعاً دلسوزانه بود شما که بیایید دوقطبی می شود و رهبری این دلسوزی را برای جامعه داشتند.
ضرغامی با تاکید بر این که این جلسه خصوصی بود، جزئیات بیشتری از آن ارائه نکرد.