به سمت هواپیمای سنگین خواهیم رفت

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی‌ایران در گفتگویی تأکید کرد: از محور مقاومت با قدرت مانند گذشته و حتی بهتر از گذشته انشاء الله حمایت خواهد شد.
به گزارش  مهر، امیر سرتیپ امیر حاتمی‌در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم گفت: مقاومت در فرهنگ جمهوری اسلامی‌است، ملت ما در انقلاب و همینطور در دوران دفاع مقدس آثار دفاع مقدس را دید و از مقاومت نتیجه گرفت.
امیرحاتمی‌افزود: شاید ترس اصلی قدرتهای استکباری در مورد رابطه ما و محور مقاومت به این برمی‌گردد که نمی‌خواهند چنین الگویی درمقابل چشم آنها باشد.
وزیر دفاع خاطرنشان کرد: مقاومت به مفهوم دفاع درمقابل استکبار ستیزی و مقابله با ظلم و ستم است؛ براساس تعالیم اعتقادی، ما ظلم، غصب و تعدی را نمی‌پذیریم و به کسانی که در این محور مقاومت می‌کنند، براساس همین تعالیم کمک می‌کنیم.


امیر حاتمی‌گفت: آنچه که تا به امروز انجام شده بر اساس خواست کشورهای دوست و دولتهای قانونی در عراق و سوریه در حد کمکهای مستشاری بوده، البته توان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی‌ایران بسیار بیشتر از این است ولی در همین حد نیاز بوده که کمک کنیم، و از این به بعد نیز به همین ترتیب خواهد بود و ما کمکهایی را که برای مقابله با ظلم، ستم و غصب در منطقه مورد نیاز است انجام می‌دهیم، و آن را در راستای اعتقادات و آرمانهای خودمان می‌دانیم و امنیت در منطقه به همین ترتیب انجام می‌شود. به عبارت دیگر منافع ملی و امنیت ملی ما هم ایجاب می‌کند که با ناامنی‌ها در منطقه مقابله کنیم، زیرا درغیر صورت دامن کشورهای بیشتر در منطقه از جمله کشور ما را می‌تواند بگیرد.
امیرحاتمی‌تأکید کرد: از محور مقاومت با قدرت مانند گذشته و حتی بهتر از گذشته انشاء‌الله حمایت خواهد شد. 
برنامه و اولویتهای وزارت دفاع
امیرحاتمی‌درخصوص برنامه وزارت دفاع گفت: برنامه کاملی در ادامه برنامه‌های گذشته وزارت دفاع داریم. بحمدالله وزارت دفاع جمهوری اسلامی‌ایران سابقه طولانی از قبل و بعد از انقلاب به ویژه در دوران دفاع مقدس و بعد از آن دارد که این برنامه در تکمیل آن برنامه‌هاست.
وی افزود: ما در این دوره به همه اولویت‌های قدرت دفاعی خواهیم پرداخت و تقویت ضریب امنیت ملی کشور براساس آن خواهدبود. در حوزه‌های رزم به ویژه حوزه موشکی ما برنامه مشخصی برای تقویت قدرت موشکی جمهوری اسلامی‌ایران داریم. انشاءالله قابلیت‌های رزمی‌موشک‌های بالستیک و کروز ایران دراین دوره ارتقا پیدا خواهد کرد.
وی افزود: در مورد تقویت برنامه موشکی همانطور که عرض کردم دشمنان ما کارهایی را برای تضعیف یا بی‌اثرکردن یا کم اثرکردن قدرت موشکی ما انجام می‌دهند، ما این را با دقت رصد و پایش می‌کنیم و متناسب با آن قابلیت‌ها و توان موشکی را افزایش خواهیم داد. حتما روی موضوع جنگ الکترونیک، قدرت تخریب موشکی و مانور پذیری و مسائلی از این دست، برنامه‌های دقیقی در حال برنامه‌ریزی و اجرا هست که انشاءلله موجب تقویت برنامه موشکی خواهد شد.
امیر حاتمی‌تصریح کرد: علاوه بر قدرت موشکی، حتما به سمت حوزه‌های رزم و قدرت هوایی راهبردی خواهیم رفت.
امیر حاتمی‌تأکید کرد: زمینه سازی خوبی در برنامه دیده شده قدرت دریایی که یکی از قدرت‌های بازدارنده ما می‌باشد، با توجه به اینکه کشورمان یک کشور دریایی است.
وی افزود: آنجا برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده برای پدافند هوایی که امروز خط مقدم ماست. این روزها هم روز پدافند هوایی در کشور هست برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده در حوزه رزم زمینی با توجه به تهدیدات تروریستی در منطقه که امروز یک معضل برای منطقه هست پیش‌بینی شده یگان‌ها به ویژه تیپ‌های واکنش سریع تجهیز شود، همچنین یگان‌های مرزبانی تجهیز و تقویت شوند.
وی خاطرنشان کرد: طبیعتاً این پشتیبانی از همه نیروهای مسلح بطور متناسب و با توجه به نیازهای آنها و شرایط آنها انجام خواهدشد. بحمدالله نیروهای مسلح ما دارای انسجام واقعی هستند ما یک فرمانده مقتدر و حکیم در بالای سر نیروهای مسلح داریم فرماندهی معظم کل قوا در سایه تدابیر ایشان نیروهای مسلح مثل دو برادر مکمل هم هستند کار می‌کنند، حتما با توجه به عکس العمل‌هایی که شما در همین ایام انتخاب هیئت دولت و رأی اعتماد دیدید حتما ما نیروهای مسلح را در این دوره منسجم تر خواهیم داشت ما هم از همه نیروهای مسلح متناسب با نیازشان پشتیبانی خواهیم کرد. امیر حاتمی‌درخصوص برنامه‌های موجود برای نیروی هوایی کشور گفت: در زمینه صنایع هوایی ما زیرساختها و محصولات خوبی داریم، از جمله هواپیما، بالگرد و پهپادهای خوب و در این دوره انشاء‌الله به سمت هواپیمای سنگین خواهیم رفت که موجب تقویت قدرت راهبردی هوایی ما خواهد شد، زمینه‌های این کار فراهم شده و طرح ریزی‌ها در حال انجام است و انشاء‌الله پایه‌های محکمی‌برای این کار گذاشته خواهد شد.
وزیر دفاع درخصوص همکاری‌های بین‌المللی و به ویژه همسایگان اظهار داشت: دیپلماسی دفاعی یکی از فرازهای مهم برنامه‌های ما است. در منطقه ای که مسأله اصلی آن ثبات و امنیت است، حتما دیپلماسی، روابط و تعامل نقش برجسته‌ای دارد و ما به عنوان بخش دفاع، کمک مؤثری را می‌توانیم انجام دهیم.