حتی پسرها هم خجالت کشیدند

آفتاب‌یزد- گروه‌شبکه: خندوانه که آخرین روزهای خود را سپری می‌کند بار دیگر حاشیه‌ساز شد. آن‌هم بابت تبلیغ شرکت «اسنوا» اسپانسر برنامه! شرکتی که مدتی است اسپانسری این برنامه پرمخاطب تلویزیونی را برعهده دارد و مجری خندوانه یعنی رامبد جوان تمام تلاش خود را به‌کار بسته تا بتواند بابت اسپانسر برنامه‌اش بهترین تبلیغ را داشته باشد. از تعریف و تمجید از اسپانسر گرفته تا کیفیت کالا و شرایط شگفت‌انگیز فروش محصولاتش نمونه‌ای از این تبلیغات است. اما این بار در تبلیغ اسنوا کمی بی‌سلیقگی به خرج داده و واکنش‌ها و انتقادهای بسیاری را برانگیخته است. تبلیغی که با طعم تمسخر دخترانی همراه بود که در سن ازدواج هستند. این اتفاق تا جایی پیش رفت که باعث شد رامبد جوان بابت چنین تبلیغ ناخوشایندی عذرخواهی کند.

ماجرا چه بود؟
داستان از این قرار است که پنج‌شنبه گذشته، در بخشی از برنامه خندوانه که به تبلیغ شرکت اسنوا، یکی از اسپانسرهای این برنامه تلویزیونی اختصاص داشت، «دانیال» یکی از همکاران رامبد در اجرای برنامه، سراغ رامبد جوان می‌آید و از وی می‌خواهد تا دخترش را شوهر بدهد و به‌رغم اینکه رامبد می‌گوید دختر ندارد، دانیال تاکید می‌کند که دختر را شوهر بدهد تا پیردختر نشود و برای جهیزیه‌اش از لوازم خانگی اسنوا خرید کند. اجرای تبلیغ توهین‌آمیز حامی مالی برنامه خندوانه توسط رامبد جوان و همکارش دانیال، بازتاب‌های منفی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.


یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «حتی اگه یه دختر هم پیش خونواده‌اش از شنیدن دخترت رو بده بره و پیردخترِ تو «خندوانه» خجالت کشیده باشه آقای رامبد جوان مسئولش هست.»
فرد دیگری نوشته است: «تو خندوانه برای تبلیغ خرید محصولات اسنوا، رو آوردن به تحقیر دخترای تو خونه، لطف‌کردن نگفتن ترشیده، گفتن میخوای دخترت رو نگه‌داری پیردختر بشه؟»
فرد دیگری نوشت: «حس اون دختری رو دارم که نشسته توی جمع پای خندوانه و رامبد با این حرفا خجالت‌‌زدش می‌کند.»
شخصی نیز عنوان داشته است:«آقای جوان! واژه پیردختر در شان شما و برنامه خندوانه و دختر ایرانی نبود. خواااااهشا تو انتخاب واژه‌ها بیشتر دقت کنید.»
کاربر دیگری گفته است: «دخترت رو بده بره انگار تی‌شرت کهنه است که اینجوری میگن! یا گفت پیردختر به‌عنوان یه پسر خجالت کشیدم.»
کاربران دیگر اینطور نوشته‌اند:«از خندوانه بعید بود از لفظ سخیف پیردختر استفاده کند»،«مثل بچه‌ها یاد گرفتیم عذرخواهی کنیم و همه‌چی تمام شود، امیدوارم دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم»،«سوال اینه که این بخش‌های نمایشی متن نداره که چک‌کنن که اون الفاظ بد توش نباشه؟»،«پیردختر در خندوانه؛ عبارت محترمانه رامبد جوان به‌جای دختر ترشیده در تبلیغ اسنوا. ناظر پخش نداره این برنامه؟ خودت خجالت نکشیدی؟»،«آقای رامبد جوان! لطفا برای تبلیغ اسنوا آنقدر با طنز سخیف ارزش زن رو پایین نیار دیالوگ‌های نمایشت جای تاسف داشت»،«به خانم‌ها به‌صرف ازدواج نکردنشون نگو پیردختر نمی‌خواد قبح‌شکنی کنی...»

عذرمی‌خواهم
در نهایت انتقادهای منفی به ماجرای تبلیغ اسنوا توسط رامبد جوان باعث شد که او در صفحه اینستاگرامش بابت دیالوگ‌های گفته شده در تبلیغ اسنوا عذرخواهی کند. در پیام عذرخواهی رامبد جوان آمده است: «در تبلیغ اسنوا از جملات ناپسندى استفاده شد که نه در شان ما ایرانی‌هاست و نه در شان خندوانه و نه در شان اسنوا. یادمون نره که این بخش‌ها خیلى وقت‌ها نمایشین و دانیال و شاه‌حسینى در نقش افراد افراطى نقش‌آفرینى مى‌کنن. با این حال به‌خاطر استفاده از الفاظ و جمله ناخوشایند از مردم عزیزم به‌ویژه خانم‌هاى همیشه ارزشمند عذر مى‌خوام.»