محاکمه آمران حمله به مطهری

آرمان- محمد طاهری‌جو: 18 اسفند 93 علی مطهری نماینده مجلس نهم برای شرکت در همایش به دعوت انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز راهی این شهر شده بود. مطهری پس از پیاده شدن از هواپیما، سوار تاکسی زردرنگی به سمت دانشگاه در حرکت بود که یکباره افراد ناشناس محاصره‌اش کردند و پرتاب سنگ و آجرپاره به‌سوی خودروی حامل او آغاز شد. نزدیک سه‌ سال از آن واقعه گذشته است. همان روزها علی مطهری گفته بود که حمله‌کنندگان به قصد کشت آمده بودند. مطهری شکایت کرد، پرونده به جریان افتاد و حالا شش نفر از آمران حمله به او با قرار تأمینی آزاد شده‌اند. پرونده مطهری این روزها در دادسرای نظامی شیراز در حال رسیدگی است.
احتمال همکاری متهمان
ایسنا نوشت: جلسه محاکمه آمران حمله به علی مطهری در دادگاه نظامی شیراز برگزار شد. مصطفی ترک همدانی وکیل علی مطهری با بیان اینکه جلسه دادگاه 6 ساعت به طول انجامید، گفت:‌ این جلسه که در شعبه یک دادگاه نظامی یک شیراز به ریاست قاضی صفری برگزار شد، با تحقیق و بررسی و اخذ آخرین دفاع متهمان آمرین اخلال در نظم از طریق حمله به علی مطهری در تاریخ 18 اسفند 93 در فرودگاه شیراز به پایان رسید. وکیل مدافع مطهری عنوان کرد:‌ در این جلسه متهمین در دفاع از خود، آمر اصلی در فراخوان نیروها برای تجمع در فرودگاه شیراز را معرفی کردند. وی افزود:‌ موکل شخصا در جلسه دادگاه حضور نیافت اما طی نامه‌ای رضایت مشروط خود را به معرفی آمر اصلی منوط دانست و به نظر می‌رسد، شرایط مختومه شدن این پرونده مهیاست. هر چند با توجه به عمومی بودن جرم ارتکابی توسط متهمان نظر ریاست محترم دادگاه قاطع دعوی است و در صورت مجرم شناخته شدن متهمان می‌تواند موثر در تخفیف مجازات باشد.
جلوگیری از تکرار


وی پیش از این گفته بود: شش نفر از آمران حمله جزو مسئولان يك نهاد بوده‌اند. علی مطهری بنای شکایت از نیروهای مسلح، بسیج و سپاه و خدشه به صلابت این نهادها را ندارد اما نکته اصلی اینکه برخی افراد خودسر موجب شده‌اند رفتاری خلاف قانون صورت بگیرد که به‌ صلاح مملکت نیست. درواقع در این پرونده آقای مطهری نه به‌عنوان شاکی خصوصی که به‌عنوان مدعی‌العموم شکایت کرده‌اند تا تکلیف این رفتار خلاف قانون مشخص و جلوي تکرار رفتارهای مشابه گرفته شود.