نگاهی به حاشیه های رنگارنگ چهره ها در روزهای اخیر

تیکه سنگین مهراب‌قاسم خانی به صدا و سیمایی‌ها
مهراب قاسم خانی که این روزها به همراه خانواده‌اش در پاریس به سر می‌برد و در سال‌های اخیر به دلایلی که ظاهرا برای خودش هم مبهم است، از کار در تلویزیون، از جمله برنامه دورهمیِ مهران مدیری منع شده، دو روز پیش و در آخرین پست اینستاگرامی‌اش، زیر یک تصویر دونفری از خودش و شقایق‌دهقان، نکات جالب و عجیبی از ابعاد این ممنوعیت حضور در صدا و سیما نوشت: «دیروز به من و پیمان خبر دادند یکی دو شبه اسممون رو از تیتراژ سریال «گسل» که در حال پخش از تلویزیونه، درآوردند. بانمکش اینه که جفتمون تا همین دیروز که این خبر رو دادن، نمی‌دونستیم توی این تیتراژ ازمون تشکر شده! متاسفانه اسم ما هنوز توی تیتراژ سریال‌های پاورچین، ساختمان پزشکان و...که هر کدوم چهارصدبار بازپخش شده هست. گفتم یادآوری کنم یه وقت از دستتون در نرفته باشه که خدای نکرده مردم به گناه بیفتند!» قاسم‌خانی در ادامه، با همان لحنِ شوخی‌جدیِ همیشگی کپشن‌‌هایش، تیکه سنگینی به صدا و سیمایی‌ها انداخت و نوشت: «خدا هیچ‌کس رو به این حد از حقارت نرسونه که مجبور بشه از این کارای چرک بکنه!»

سلفی پرحاشیه بهنوش بختیاری
تا حرفِ قاسم خانی‌ها در میان است، بد نیست یادی کنیم از پسرکوچولوی سه‌ساله‌ای به اسم «علی» که مبتلا به یک بیماریِ نادر ژنتیکی است و این روزها تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام که پیج مهراب قاسم خانی را دنبال می‌کنند، از طریق او با این کودکِ شیرینِ مظلوم آشنا شده‌اند و به خواست و دعوتِ مهراب، همه دست به دستِ هم دادند تا با جمع کردنِ هزینه داروی «اسپینارازا» که گران‌قیمت‌ترین داروی قرن لقب گرفته و داروی موردنیاز علی برای بهبود بیماری‌اش است، به او و خانواده‌اش کمک کنند و ظرف چند روز، بیش از سیصدمیلیون تومان پول به حساب این خانواده واریز شد. حالا همه این‌ها چه ربطی به بهنوش خانمِ بختیاری دارد؟ خب متاسفانه این وسط و در حالی که همه تلاش می‌کنند تا دیر نشده علی‌کوچولو را برای درمان و تزریق دارو به نخاعش به خارج از کشور بفرستند، بهنوش‌جان به دیدن علی رفته و از ژست بوسیدن پیشانی علی، از خودش و آن طفلکِ معصوم، سلفی انداخته! یک سلفی که با موجی از انتقادات روبه‌رو شده و کاربران تلگرام و توئیتر، با کامنت‌هایی مثل: «خانم بختیاری! اینجور سلفی ها به چه دردت می‌خوره؟ این اسمش پوپولیسم نیست پس چیه؟» بهنوش بختیاری را نواخته‌انــد!

سوتی عجیب شبنم‌قلی‌خانی با استدلال عجیب‌تر!
بعد از رفتار عجیب بهنوش ‌خانمِ بختیاری، سوتی شبنم قلی‌خانی، بازیگر تحصیل‌کرده و بی‌حاشیه کشورمان در برنامه زنده «حالا خورشید» با اجرای رضا رشیدپور هم، در نوع خودش جالب و عجیب است؛ آن‌هم در مواجهه با سوالی که پاسخش را همه‌مان در دبستان یاد گرفتیم: «زمین به دور خورشید می‌چرخد یا خورشید به دور زمین؟» در کمال تعجب، خانم قلی‌خانی پاسخ می‌دهد: «خورشید به دور زمین می‌چرخد!» و دلیل می‌آورد: «چون مثلا الان اینجا روز است و آن‌طرفِ کره زمین که خورشید نیست، شب است!» در حالی که همه‌مان می‌دانیم زمین برخلاف حرکت عقربه‌های ساعت به دور خورشید می‌چرخد و هر یک بار چرخش، یک سالِ شمسی به حساب می آید و حرکتی که باعث پدید آمدن شب و روز می‌شود، حرکت زمین به دور خودش است. یک موضوع ساده که خانم بازیگر برخلاف چیزی که از سلبریتی‌ها در ذهن داریم، نمی‌دانست و البته از آنجا که گاهی به بهانه‌هایی مثل «مسابقه صد ثانیه» سطح پایین اطلاعات عمومی ایرانی‌ها رو می‌شود، چیز عجیبی نیست که او هم به عنوان یک ایرانی، از بدیهی‌ترین اطلاعات عمومی بی‌خبر باشد.

وقتی محسن افشانی احساساتی می‌شود!
چه روزهای عجیبی! انگار همه چهره‌های دنیای هنر، تصمیم گرفته‌اند با حرکات و رفتار عجیب، شگفت‌زده‌مان کنند. محسن خانِ افشانی، جوانِ چشم رنگیِ سریال‌های تلویزیونی که البته مدت‌هاست کار جدیدی از او ندیدیم و شاید یادتان هم نیاید آخرین اثری که به عنوان بازیگر در آن حضور داشت چه بود، در روزهای اخیر با حرف‌ها و بغض‌هایش در برنامه گفت‌وگومحور «دلویزیون»ِ شبکه نسیم با اجرای باربد بابایی، خبرساز شد. آقای بازیگر در پاسخ به سوال مجری که چرا در بیست و نه سالگی، به فکر ازدواج و تشکیل خانواده نیستی؟ ابتدا یک پاسخ منطقی داد که: «عدمِ درک و پذیرش لازم درباره شرایط خاص و متفاوت کارمان، از سوی خانم یا آقایی که به عنوان همسر، وارد زندگیِ ما هنرمندان می‌شود، مهم‌ترین ترس من و امثال من از ازدواج است» اما در ادامه در پاسخ به این سوال که: «پس حتما عاشق شدی و به همین خاطر با عشقت ازدواج نکردی»، ‌تحت‌تاثیر احساسات قرار گرفت و جلوی دوربین بغض کرد و اشک ریخت!!! حالا انشاءا... که محسن‌جان و بقیه جوانانِ عاشق دمِ‌بخت هر چه زودتر دوباره عاشق شوند و با عشقشان هم ازدواج کنند ولی خداییش بد نیست هنرمند حرفه‌ای مملکت، کمی بر احساساتش مسلط باشد.



افاضات تمام‌نشدنیِ تتــلو
آن چهره فعالِ اینستاگرام، آن نصف شب پست‌های اجق‌وجق پابلیش‌کُن، آن جابجا کننده مرزهای غافلگیر کردن ملت؛ «امیر جان تتلو» که تقریبا هر هفته یک سوژه برای منفجر کردن مغز ما رو می کند، در روزهای اخیر هم بیکار ننشسته و طبق معمول با افاضات عجیب و‌غریب، همه را شگفت‌زده کرده است. آن‌ها که به شوخی یا جدی، پیج این خواننده قبلا زیرزمینی و اخیرا روزمینی را دنبال می‌کنند، با افکار و عقاید عجیبش از خون‌دماغ شدن به‌خاطر پست کردنِ عکس نیمه برهنه تا محکوم کردنِ مرحوم آتنا، دخترک هفت ساله به خاطر بی‌حجابی و باخت‌های پی در پی استقلال، به این دلیل که او را پس زده‌اند، آشنا هستند! در ادامه این زنجیره، تتلو در آخرین پست اینستاگرامش، زیر تصویری گرافیکی که یک مرز، زنان باحجاب را از زنان بی‌حجاب جدا کرده نوشت: «چادر نمی‌تونی سر کنی؟ کنسرتم نیـا!» بعد هم که دوباره درباره تفکیک جنسیتی خیابان ها پست گذاشته و در آخرین شاهکارش هم نوشته: 4 میلیون هوادار دارم اون وقت چرا یک عده میان زیرپست هام فحش میذارن؟ و رسما با این رفتار مردم را تشویق می کنند در کامنت ها به منتقدان توهین کنند. 
 
با استفاده از کیو آر کدهای بالا می توانید کلیپ ها را ببینید.