وکیل مطهری: متهمان پرونده آمر اصلی حمله را معرفی کردند

مصطفی ترک همدانی وکیل علی مطهری بعداز ظهر روز گذشته از اتمام جلسه دادگاه رسیدگی به شکایت موکلش خبر داد و گفت: دادگاه علی مطهری پس از شش ساعت به پایان رسید. به گزارش ایلنا، این جلسه که در شعبه یک دادگاه نظامی شیراز به ریاست قاضی صفری برگزار شد با تحقیق و بررسی و دریافت آخرین دفاع متهمان و آمرانِ حمله به علی مطهری در ۱۸ اسفند ۹۳ در فرودگاه شیراز، به پایان رسید. ترک همدانی در این باره مدعی شد : در این جلسه متهمان در دفاع از خود ضمن معرفی آمر اصلی در فراخوان نیروها برای تجمع در فرودگاه شیراز، مرکز فرماندهی را مسئول دانستند. یعنی اذعان داشتند درست است که ما افراد را دعوت کردیم اما از مرکز فرماندهی دستور داشتیم که این کار را انجام دهیم. وی افزود: موکلم شخصا در جلسه دادگاه حضور نیافت اما طی نامه‌ای رضایت مشروط خود را به معرفی آمر اصلی منوط دانست و به نظر می‌رسد شرایط مختومه شدن این پرونده مهیاست.
ترک همدانی تشریح کرد: به نظر می‌رسد از آن جا که شرط آقای مطهری محقق شده است، نسبت به بقیه متهمان رضایت دهند اما به دلیل این که علاوه بر شاکی خصوصی، مدعی‌العموم هم از آن ها شکایت کرده است، رضایت موکل بنده فقط در صورت متهم شناخته شدن این‌ها از اسباب تخفیف مجازات بوده و می‌تواند موثر باشد. وکیل مطهری اضافه کرد: موکلم از آمر اصلی شکایت ندارد و فقط قصد داشت که این آمر در جلسه دادگاه معرفی شود.  خبرگزاری ایلنا همچنین با انتشار نامه علی مطهری خطاب به رئیس شعبه اول دادگاه نظامی استان فارس به نقل از وی آورده است: «از متهمان آمریت در آن حادثه انتظار دارم که آمر اصلی را که همه می شناسیم و متأسفانه ارتقا پیدا کرد و البته برای حفظ آبرویش او را معرفی نخواهم کرد و شکایتی علیه وی نخواهم داشت، اعلام کنند تا از جرم آن ها کاسته شود و در این صورت این جانب نیز مسئله رضایت را بررسی خواهم کرد.»
 براساس گزارش های منتشر شده، علی مطهری نماینده تهران در مجلس، اسفند ١٣٩٣ برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود که در فاصله فرودگاه تا دانشگاه، هدف هجوم افراد موتورسوار قرار گرفت.به همین منظور پرونده‌ ای با شکایت مطهری علیه حمله ‌کنندگان تشکیل شد و مرجع قضایی برای ١١ متهم، پرونده کیفرخواست صادر کرد.شعبه ١٠١ دادگاه کیفری 2 شیراز بعد از رسیدگی به این پرونده ، 6 نفر از حمله‌ کنندگان را به ۲ ماه حبس و ١٠ ضربه شلاق و 2 نفر دیگر را به 4.5 ماه حبس و ٣٧ ضربه شلاق محکوم کرد.