سومین دوره لیگ پرشین افتتاح شد؛

نان‌آوران کوچک و قهرمانان بزرگ در چمن دانشگاه شهید بهشتی، پیمان برادری قرائت کرده و لیگ خود را کلید زدند. داستان غم‌انگیز کوچه‌پس‌کوچه‌های اطراف میدان شوش و قصه تکان‌دهنده کودکان کار وقتی به ایستگاه شادی و تفریح و لبخند می‌رسد دیگر معنایی ندارد. اینجا فقط کودکانه‌های نان‌آوران کوچک و قهرمانان بزرگ معنا پیدا می‌کند.
پرشین لیگ، لیگ فوتبال مربوط به سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان است که با شعار آوای صلح در مستطیل سبز برای سومین بار کلید خورد. از سراسر ایران تیم‌های راه‌یافته به دور نهایی پرشین لیگ به پایتخت آمدند تا برای قهرمانی مبارزه کنند. این تیم‌ها در خوابگاه در نظر گرفته شده در تهران مستقر شده‌اند و برای چند روز مهمان پایتخت ایران هستند. جمعه گذشته مراسم افتتاحیه این لیگ دوست‌داشتنی و سراسر لبخند و شادی برگزار شد. نان‌آوران کوچک و قهرمانان بزرگ این لیگ در زمین چمن دانشگاه شهید بهشتی رژه رفته و آیین افتتاحیه سومین دوره پرشین لیگ را تجربه کردند.
نکته بسیار جالب این مراسم حضور جوانان داوطلبی بود که در یک روز تعطیل و مخصوص استراحت و در گرمای روزهای پایانی تابستان در جایگاه تماشاگران حضور پیدا کرده و برای حداقل دو ساعت دست از تشویق و فریادهای روحیه‌بخش برنداشتند. مردم نیز که در خیابان‌های اطراف ولنجک و البته فضای مجازی تبلیغ لیگ پرشین را مشاهده کرده بودند برای تشویق این کودکان امیدوار به آینده در جایگاه هواداران رویت شدند.
در دل مراسم افتتاحیه و در هیاهوی شادی و نشاط ناگهان مجری مراسم همه ایرانیان حاضر در این استادیوم را به سکوت دعوت کرد. تمام نان‌آوران کوچک در کنار هم ایستادند و دست در دست یکدیگر یک دقیقه به احترام بنیتا سکوت کردند. اولین بازی برگزار شده از لیگ پرشین مخصوص بخش جوانان بود که طی آن دو تیم پرشین کوره محمودآباد و ملک‌آباد کرج به مصاف یکدیگر رفتند.
در بخش نونهالان در گروه A تیم‌های پاکدشت، دروازه‌غار، ساری و کوره محمودآباد حضور دارند. در گروه B نیز تیم‌های کرمانشاه، کردستان، آمل و فرحزاد تهران به این مرحله راه پیدا کردند. در بخش نوجوانان در گروه A تیم‌های سیستان‌و‌بلوچستان، احمدآباد، ساری و فرحزاد تهران حضور دارند. در گروه B نیز نان‌آوران کوچک و قهرمانان بزرگ از خانه لب خط تهران، شیراز، کردستان و قرچک به این مرحله راه پیدا کردند. در بخش جوانان هم شاهد حضور ملک‌آباد کرج، سیستان‌وبلوچستان، کوره محمودآباد، گرگان، ‌دروازه‌غار تهران و ساری در قالب دو گروه هستیم.