هلاکت 21 نظامی و یک فرمانده لشکر سعودی در تازه‌ترین حملات انصار‌الله به «تعز» و «مأرب»


سرویس خارجی-هر روز که از جنگ نابرابر یمن می‌گذرد ضعف و زبونی ارتش تا بن دندان مسلح سعودی بیشتر عیان می‌شود. مجهزترین ارتش جهان عرب بیش از 2 سال است که در مقابل فقیرترین کشور جهان عرب هیچ کاری از پیش نبرده و هیچ هنری غیر از کشتن زنان و کودکان نداشته است. در جدیدترین گزارش‌ها از تلفات مزدوران سعودی در این جنگ نابرابر منابع یمنی اعلام کردند 22 مزدور سعودی به هلاکت رسیده‌اند.
یک منبع نظامی وابسته به ارتش یمن و انصارالله در این باره گفته است طی ساعات گذشته 22 نفر از عناصر مزدور در دو استان «تعز» و «مارب» طی عملیات‎های جداگانه نیروهای ارتش یمن و انصارالله کشته و یا زخمی شدند. این منبع نظامی گفته: «از این میان، هفت نفر از عناصر مزدور از جمله محمد علی الجرادی فرمانده لشکر 81 وابسته به ائتلاف مزدور سعودی در حمله موشکی نیروهای ارتش یمن و انصارالله در منطقه «صراوح» استان مأرب کشته و 11 نفر زخمی شدند.»
در استان «تعز» نیز تعدادی از عناصر مزدور و شبه نظامی وابسته به ائتلاف سعودی که قصد لشکرکشی به سمت منطقه «الهاملی» در غرب این استان را داشتند، با نیروهای یمنی درگیر شدند که در پی آن تعدادی دیگر از مزدوران کشته و یا زخمی شدند. نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله همچنین روز جمعه سه خودروی نظامی وابسته به مزدوران سعودی را در استان «شبوه» واقع در جنوب یمن منهدم کردند. نیروهای یمنی روز پنجشنبه گذشته نیز دو خودروی مزدوران سعودی را در منطقه «الصفراء» منطقه عسیلان استان شبوه هدف قرار‌ دادند.
انهدام پایگاه نظامیان سودانی


از سوی دیگر یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله صبح دیروز (شنبه) نیز یک فروند موشک بالستیک از نوع «قاهر ام2» را به سمت پایگاه نظامی متعلق به مزدوران سودانی وابسته به ائتلاف سعودی در حومه منطقه «المُوَسَّم» منطقه جازان واقع در جنوب عربستان شلیک کرد. شبکه المسیره یمن ضمن پوشش این خبر به تعداد تلفات احتمالی ناشی از این حمله موشکی ‌اشاره‎ای نکرد. نیروهای یمنی چهارشنبه گذشته نیز یک فروند موشک «زلزال1» را به مواضع شبه‎نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن و نظامیان سعودی در غرب این کشور شلیک کردند. یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله پنجشنبه شب نیز یک فروند موشک «زلزال2» و چندین موشک «کاتیوشا» را به سمت محل استقرار نظامیان سعودی در جازان واقع در جنوب عربستان شلیک کرد.