دولت به دنبال افزایش۳۰ درصدی سهم زنان در مدیریت کشور است

معاون اول رئیس جمهوری در مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید سازمان میراث فرهنگی:
دولت دوازدهم به دنبال افزایش ۳۰ درصدی سهم زنان در مدیریت کشور است

معاون اول رئیس جمهوری یکی از چالش‌های درون سازمانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را عدم هم افزایی میان سه بخش اصلی این سازمان برشمرد و گفت: با وجود آنکه این سازمان از قدیمی‌ترین سازمان‌های کشور است اما هم افزایی لازم در بخش‌های اصلی این سازمان به چشم نمی‌خورد که امیدوارم در دولت دوازدهم با تمرکز و اولویت‌گذاری در این سه بخش، شاهد هم افزایی درون سازمانی در این سازمان باشیم.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری دکتر اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، دکتر احمدی پور رئیس سابق این سازمان را مدیری شایسته و پرتلاش توصیف کرد و گفت: ایشان در دوره کوتاه مدیریت خود، با تلاش، سختکوشی و پاک دستی بسیاری از کارها را به سرانجام رساند و توانست به عنوان زنی توانمند در سطح عالی و مدیریت کلان کشور به خوبی بدرخشد. معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه باید فرصت خدمت و مدیریت برای زنان که نیمی از جمعیت کشور هستند فراهم شود، گفت: باید فرصتی فراهم شود تا زنان بتوانند نقش واقعی خود را در کشور ایفا کنند و این موضوع در دولت دوازدهم یکی از جهت گیری‌های اصلی خواهد بود که زنان در مدیریت کلان کشور حضور داشته باشند.
اوگفت: در یکی از جلسات شورای عالی اداری که چندی پیش برگزار شد، این تصمیم اتخاذ گردید که تا پایان برنامه ششم توسعه، سهم زنان در مدیریت کشور که هم اکنون 22 درصد است به 30 درصد افزایش پیدا کند. دکتر جهانگیری در ادامه از دکتر مونسان رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان یکی از مدیران موفق کشور نام برد که تجربه بسیار درخشانی در زمینه‌های مختلف داشته و هم اکنون فرصت جدیدی به وجود آمده تا سازمان میراث فرهنگی، با مدیریت وی دوران جدیدی را آغاز کند. او در ادامه با قدردانی از رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: در جلساتی که برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، نمایشی از آزادی، اخلاق مداری و دموکراسی را شاهد بودیم و انصافاً نقدهایی که از سوی نمایندگان مجلس مطرح می‌شد نقدهایی اخلاقی بود و خوشبختانه به مسائل حاشیه‌ای و غیر مرتبط پرداخته نمی‌شد.
او گفت: پس از جلسات بررسی صلاحیت‌ها، نهایتاً رأی خوبی به وزرای پیشنهادی داده شد و دو سوم وزرا رأی بالای 200 نفر از مجلس شورای اسلامی اخذ کردند و این پشتوانه‌ای برای دولت در تصمیم گیری‌ها خواهد بود چرا که بیش از دو سوم دولت از حمایت قاطع مجلس شورای برخوردار هستند. دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه مسائل و چالش‌های فراوانی پیش روی دولت دوازدهم قرار دارد و دولت به تنهایی قادر به پیمودن این مسیر نیست، گفت: باید توجه داشته باشیم که مشکلات در واقع مشکلات همه کشور است و همه ارکان نظام باید با انسجام و همدلی برای حل این مسائل همکاری و همراهی کنند.
اوگفت: دولت دوازدهم وظیفه خود می‌داند که تفاهم ملی را در همه ارکان نظام به وجود آورد تا بتوانیم گام‌های به سمت توسعه را با انسجام و هماهنگی برداریم و اطمینان دارم دولت با پشتوانه رهبر معظم انقلاب و مردم ایران که بزرگترین سرمایه دولت و نظام هستند، قادر خواهد بود به نحو مطلوب حرکت کند.
وی با تأکید بر اینکه هر سه موضوع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اهمیت فراوانی برخوردار هستند، گفت: امروز دیگر دارایی‌های فیزیکی نظیر چاه‌های نفت و شرکت‌های بزرگ همانند گذشته اهمیت ندارند و کسانی که دارای فکر، مغز و اندیشه هستند صاحبان ثروت محسوب می‌شوند لذا ناگزیر هستیم امکاناتی را که در اختیار داریم گسترش دهیم و منابع جدیدی برای کشور خلق کنیم. جهانگیری میراث فرهنگی را از منابع مهم کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: کشوری که از تمدن تاریخی قوی برخوردار باشد در حقیقت از اقتدار برخوردار است و باید با اتکا به میراث فرهنگی خود نشان دهیم که چه داشته‌ایم و که بوده‌ایم و با این پشتوانه چه می‌توانیم داشته باشیم.
او با تأکید بر اینکه میراث فرهنگی می‌تواند یکی از عوامل مهم توسعه ایران باشد، گفت: میراث فرهنگی چیزی نیست که در گذشته بوده و در همانجا مانده باشد بلکه امروز و آینده بشریت به میراث فرهنگی متصل است و ما باید فهم درستی از آن داشته و برای توسعه از آن استفاده کنیم. دکتر جهانگیری با اشاره به چالش فرا سازمانی سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری، گفت: هنوز در بخش حاکمیتی نتوانسته‌ایم فهم مشترکی در سه حوزه فعالیت این سازمان ایجاد کنیم و هر کس از این سه مقوله فهمی دارد و می‌خواهد بر همان مبنا عمل کند.
اوگفت: اینکه توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور هر کدام چه نسبتی با این سه مقوله دارند موضوع مهمی است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود و با دستگاه‌های فراسازمانی مرتبط نیز هماهنگی لازم صورت گرفته و فهم مشترکی ایجاد شود. او بر لزوم تلاش برای جذب گردشگران خارجی و ایجاد ارتباط با کشورهای طرف تعامل تأکید کرد و گفت: باید موانع پیش روی تکمیل زیرساخت‌های گردشگری را برطرف کرده و به بخش خصوصی میدان دهیم و موانع فرهنگی و موانع ساختاری و سازمانی را برای توسعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برطرف کنیم. در این مراسم رئیس سابق سازمان لوح تقدیری از معاون اول رئیس جمهوری دریافت کرد و دکتر جهانگیری حکم رئیس جمهوری برای رئیس جدید سازمان را به علی‌اصغر مونسان اعطا کرد.