مشت اول

سرانجام پرسپولیس به روز سرنوشت‌ساز رسید. دیدار با الاهلی سعودی برای صعود به جمع 4 تیم برتر آسیا. دیدار رفت 2 تیم امروز در عمان برگزار می‌شود و شاگردان برانکو این فرصت طلایی را دارند تا با یکسره کردن کار در بازی رفت، مقدمات حضورشان در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را مهیا کنند. پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ موفق شده طی 3 سال اخیر از بسیاری رکوردها و طلسم‌ها عبور کند. آیا این تیم در 2 بازی پیش رو مقابل الاهلی عربستان نیز می‌تواند یک آمار تازه از خود به جا بگذارد؟ 14 جدال مستقیم پرسپولیس و نماینده‌های عربستان در رقابت‌های آسیایی برتری را به نمایندگان عربستان می‌دهد. 5 باخت و 5 تساوی و تنها 4 برد حاصل جدال‌های رودر روی پرسپولیس با عربستانی‌ها است اما پرسپولیس برای عبور از این آمار با یک شانس ویژه مواجه است. دو بازی پیش روی این تیم برابر الاهلی عربستان می‌تواند آمار را به نفع نماینده ایران تغییر دهد. پرسپولیس در صورت برد در یک بازی و در صورتی که در دیگر بازی شکست نخورد می‌تواند در تعداد بردها با نماینده‌های عربستانی مساوی کند. این تیم اگر در هر دو بازی برنده شود آن وقت آمار به سود نماینده ایران خواهد شد، چرا که پرسپولیس آن وقت صاحب 6 برد، 5 باخت و 5 تساوی است. برانکو و پرسپولیس که در 2 سال اخیر رکوردها و طلسم‌های زیادی را شکسته‌اند این بار می‌توانند با پیروزی در جدال‌های رو در رو با عربستانی‌ها ضمن بردن آمار دوئل‌ها به جمع 4 تیم آسیا هم برسند. از سوی دیگر نماینده عربستان در لیگ قهرمانان آسیا چند بازیکن کلیدی خود را در اختیار ندارد و این به سود پرسپولیس است. پرسپولیس می‌تواند با شکست دادن الاهلی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند. الاهلی یکی از قوی‌ترین تیم‌های عربستانی در چند سال اخیر بوده است و اصلا حریف آسانی برای پرسپولیس نخواهد بود اما این تیم عربستانی از بخت خوب نماینده ایران در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و  چند بازیکن اصلی خود را برای این دیدار حساس در اختیار نخواهد داشت. عید الفتاح، منصوری الحربی، ابوابونا و فتفاتزیدس 4 بازیکن کلیدی و تاثیرگذار الاهلی هستند که نمی‌توانند در دیدار برابر پرسپولیس به میدان بروند اما پرسپولیس بر خلاف الاهلی در شرایط بسیار خوبی به میدان می‌رود و شاگردان برانکو از هر نظر آماده این دیدار حساس هستند. تنها غایب پرسپولیس سیدجلال حسینی است که با آمدن شجاع خلیل‌زاده دیگر مشکلی بابت غیبت کاپیتان سرخپوشان نیست. همه چیز مهیا است تا پرسپولیس با کسب پیروزی در دیدار رفت که میزبان آن است امید خود را برای صعود به نیمه نهایی زنده نگه دارد و به چیزی که سال‌ها در رویای آن است برسد.
گاف روزنامه عربستانی
روزنامه «الریاضی» عربستان در گزارشی اعلام کرد پرسپولیس با 10 بازیکن ملی‌پوش به مصاف الاهلی می‌رود. این روزنامه سعودی در معرفی بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس دچار اشتباهات فاحشی شده است و نام 6 بازیکنی که از پرسپولیس رفتند را در این لیست آورده است. روزنامه الریاضی عربستان 10 بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس را این طور معرفی کرد: علیرضا بیرانوند، وحید امیری، مهدی طارمی، رضا کرملاچعب (استقلال خوزستان)، کامیابی‌نیا، سروش رفیعی (الخور قطر)، میلاد کمندانی(پدیده)، وحید حیدریه (ملوان)، رامین رضاییان(اوستنده بلژیک) و امید عالیشاه (بدون تیم). البته بعید است شناخت عربستانی‌ها از پرسپولیس در این حد باشد. اما اگر کادر فنی الاهلی هم شناختش از پرسپولیس در حد شناخت این روزنامه باشد پرسپولیس کار سختی در مقابل این تیم ندارد!
برانکو: با تمام وجود برای برد می‌جنگیم


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به دیدار تیمش در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا برابر الاهلی عربستان گفت: با تمام وجود برای برد می‌جنگیم. پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امروز ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه سلطان ‌قابوس شهر مسقط به مصاف تیم الاهلی عربستان خواهد رفت. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری قبل از این دیدار که بعدازظهر دیروز برگزار شد در این باره گفت: می‌دانیم که بازی سختی پیش رو داریم. با این حال بازیکنانم با تمام وجود برای پیروزی خواهند جنگید. با یکی از بهترین تیم‌های عربستانی در کنار الهلال و النصر بازی داریم. برای این تیم احترام خاصی قائل هستیم. آنها تعداد زیادی از ملی‌پوشان خود را در اختیار دارند که پتانسیل بالای آنها را نشان می‌دهد. نتیجه را نمی‌توانم پیش‌بینی کنم. قانون فوتبال می‌گوید این ورزش و مسابقه قابل پیش‌بینی نیست.
سرمربی سرخپوشان خاطرنشان کرد: الاهلی در سطح خیلی خوبی فوتبال بازی می‌کند و پرسپولیس هم چنین است و انتظار یک فوتبال باکیفیت را داریم. آنها بازیکنان جدید و کادر فنی خوبی را در اختیار گرفته‌اند. ربروف، سرمربی الاهلی در دیناموکی‌یف و اروپا بازی می‌کرد. نسبت به تفکرات او شناخت داریم. این مربی سعی می‌کند فوتبال هجومی دیناموکی‌یف را به الاهلی بیاورد. رونالدو هم که در این تیم بازی می‌کند، قبل از این در پارتیزان بازی می‌کرد و نسبت به او شناخت دارم. ایوانکوویچ در پاسخ به سوالی درباره آینده ربروف در عربستان با توجه به اینکه خودش در آن جا سرمربیگری کرده است، گفت: ربروف از اوکراین که یک فوتبال در حال پیشرفت دارد، به عربستان رفته است. در مهم‌ترین تیم اوکراین کار کرد و همانطور که گفتم به نظر می‌رسد می‌خواهد همان تفکرات هجومی را منتقل کند. آنها سعی می‌کنند روش بازی خود را تغییر دهند. برانکو درباره اینکه چرا وی و باشگاه پرسپولیس از تمام ظرفیت جذب بازیکنان خارجی استفاده نکرده‌اند، گفت: ما از روی خط دروازه که یکی از بهترین دروازه‌بان‌های سال‌های اخیر فوتبال ایران را در اختیار داریم تا نوک حمله که آقای گل و بهترین بازیکن دو فصل اخیر ایران در آنجا برای ما بازی می‌کند، تیمی داریم که در تمام پست‌ها از بازیکنان سطح اول و بالا استفاده می‌کند. بازیکنان ما یا ملی‌پوش هستند یا اینکه در این سطح قرار دارند. از این جهت مشکلی نداشتیم. با این وجود برای اطمینان خاطر بیشتر یک دروازه‌بان خارجی خیلی خوب و یک مهاجم خارجی خوب داریم. بشار رسن هم که بتازگی به ما پیوسته است.