اظهارات اژه‌ای درباره حصر

معاون اول دستگاه قضا با اشاره به رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم تصریح کرد: در آستانه تشکیل دولت دوازدهم هستیم و بحمدا... مجلس با تلاش وافری که داشت به وزرای پیشنهادی رأی اعتماد داد. ان‌شاءا... دولت هرچه سریع‌تر کار خودش را شروع می‌کند و امیدواریم نهایت همت و تلاش دولتمردان در جهت همه وظایفی که در قانون اساسی، قوانین عادی و تدابیر مقام معظم رهبری و خواسته مردم هست، به‌کار گرفته شود. حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: ان‌شاء‌ا... دولت بتواند به اولویت‌ها از جمله اشتغال، تولید، تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع گرفتاری‌ها و مشکلات مردم بپردازد. وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به روزافزون بودن اقدامات آمریکایی‌ها علیه ایران و اینکه به صورت متواتر دیده شده که دستگاه قضائی آمریکا علیه ایرانیان حکم صادر می‌کند، قوه قضائیه آیا اقدام متقابلی داشته است، گفت: ازسوی مجموعه دستگاه‌های نظام اعم از قوه قضائیه، قوه مجریه و وزارت خارجه به گونه‌ای که شایسته بوده است نسبت به جنایات آمریکا چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن اقدامی صورت نگرفته است.
صدور حکم پرونده طاهری
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر مبنی بر آخرین وضعیت پرونده فرقه محمد علی طاهری گفت: بنده خودم از قاضی پرونده نپرسیده‌ام؛ اما با واسطه‌ای که توسط دفتر سوال شد، اعلام کردند که حکم این پرونده صادر شده است. گویا چهارشنبه یا پنجشنبه هفته قبل این حکم صادر شده؛ اما هنوز ابلاغ نشده است. سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه اخیرا خبری در رسانه‌ها مبنی بر دستگیری برخی مدیران وزارت مسکن در یکی از استان‌ها منتشرشده است؛ آیا این خبر صحت دارد، گفت: بله یک مورد در سمنان وجود داشته است و یک پرونده در سمنان به اتهام مفاسد مالی تشکیل شده و افرادی هم در این خصوص بازداشت شده‌اند.
پرونده ادمین‌های تلگرامی


محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دادگاه رسیدگی به تخلفات ادمین‌های تلگرامی که اخیرا برگزار شد و اینکه آیا حکمی برای این افراد صادر شده است یا نه، تصریح کرد: افرادی در این رابطه بازداشت شده‌اند که در این خصوص دو سه پرونده تاکنون تشکیل شده است. در یک پرونده برای ۱۴ نفر کیفرخواست صادر شد که دادگاه آنها برگزار شد و متهمان آن از ۹۱ روز حبس تا ۵ سال حبس، به‌عنوان مجازات برای آنها در نظر گرفته شده است؛ البته برای برخی هم جزای نقدی در نظر گرفته شده است.
ادامه صفحه6