هشدار سردار سليماني به دوقطبي سازي

گروه سياسي|  حضور سردار قاسم سليماني در پانزدهمين اجلاس روز جهاني مساجد فرصتي بود تا او از نحوه‌هاي برخورد انتقاد كند. فرمانده نيروي قدس سپاه با بيان اينكه شهيد حججي‌ها تربيت شده مساجد هستند، اظهار كرد: تمام دعواي ما با عالم غرب و عالم اسلام، بر سر مسجد است. مسجد حيات ديني و سياسي اجتماع اسلام را بر عهده دارد. او اما اشاره صريح‌تري هم داشت و گفت: « چرا دايما از القاب بي‌حجاب، بدحجاب، اصولگرا يا اصلاح‌طلب استفاده مي‌كنيد؟ پس چه كسي مي‌ماند؟ تمام بچه‌ها يكي نيستند، بلكه اين پدر خانواده است كه آنها را گرد هم جمع مي‌كند. امام جماعت بايد بتواند باحجاب، بدحجاب و بي‌حجاب همه را جذب كند.» به گزارش ايسنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات سرلشكر قاسم سليماني به شرح زير است:
   وقتي يك برادرِ خسته و چند شغله را امام جماعت مي‌كنيد، چطور از او توقع داريد مسجد را حفظ كند؟ چرا دايما از القاب بي‌حجاب، بدحجاب، اصولگرا يا اصلاح‌طلب استفاده مي‌كنيد؟ پس چه كسي مي‌ماند؟ تمام بچه‌ها يكي نيستند، بلكه اين پدر خانواده است كه آنها را گرد هم جمع مي‌كند. امام جماعت بايد بتواند باحجاب، بدحجاب و بي‌حجاب همه را جذب كند.
 ‌ تعداد مساجد مهم نيست، اما بايد بدانيم كه انقلابِ ما به مساجد بستگي دارد. وقتي از بالاي دمشق رد مي‌شويم، مناره‌ها را مي‌بينيم؛ ولي از بالاي تهران چيز ديگري مي‌بينيم كه حال‌مان عوض مي‌شود. امثال «شهيد حججي» زياد داشته‌ايم كه برخي از آنها هم ذبح شده‌اند، اما برخي از شهدا حادثه‌آفرين مي‌شوند و حججي براي عظمت‌دادن به همه مدافعان حرم بود. ما بنا نداريم هر اقدامي را در كشور تبليغ كنيم، برخي از تبليغات در كشور ما موثر نيست. ما بين منافع خود و عراق تفاوتي قايل نيستيم و دنبال تصرف چاه نفت و موصل و كركوك و مطالبات ارزي نبوده‌ايم. ما به خاطر منافع شيعي به فلسطين كمك نمي‌كنيم، بلكه اگر كسي اظهار شيعي كند، با او كاري نداريم، چرا كه 99/99 درصد فلسطين اهل تسنن هستند، ولي ما از آنها دفاع مي‌كنيم.
 ‌ ايران هيچ‌وقت بحران‌ساز و پرورش‌دهنده تكفير نيست. گروه‌هايي همچون جيش‌الاسلام، جيش‌الحر را سعودي‌ها ساختند، اما ما منشأ ثبات در سوريه شديم. ما با مذهب جلوي جنگ مذهبي را گرفتيم نه با قدرت نظامي. وقتي نظام مي‌تواند مسائل قومي و زباني را حل كند، اين باعث ثبات است و اساسِ دستيابي به اين فضا، مقام معظم رهبري است.


 ‌ برخي از دوستان در سطوح عالي داخل و خارج اذعان مي‌كردند كه وارد سوريه و عراق نشويد و محترمانه از انقلاب دفاع كنيد. يك نفر گفت يعني ما برويم و از ديكتاتور دفاع كنيم كه رهبر فرمودند وقتي به كشورهايي كه با آنها ارتباط داريم نگاه مي‌كنيم، چه كسي ديكتاتور است و چه كسي نيست؟ ما مصالح را نگاه مي‌كنيم. رهبري از دو بُعد حكمت و جسارت اين انقلاب و دفاع از انقلاب را هدايت كردند.
 ‌ آقاي هاشمي حرف درستي درباره امريكايي‌ها زد كه گفت عقل گنجشك را در كله دايناسور مي‌گذارند. اگر امروز مي‌گوييم خدايا از عمر ما كم كن و به عمر رهبر بيفزاي، اين يك ضرورت است.