سردار سليماني: در برخی مساجد بذر بی‌تفاوتی می‌کارند

به گزارش فارس، سردار سرلشكر قاسم سليماني طي سخناني در پانزدهمين اجلاس روز جهاني مسجد، با اشاره به ماجراي شهادت شهيد محسن حججي به دست تروريست‌هاي داعش، اين شهيد بزرگوار را نتيجه و تربيت يافته مسجد دانست و اظهار داشت: همه دعواي ما با عالم غرب و در عالم اسلام، بر سر مسجد است، بر سر مسجدالاقصي و مسجدالحرام.  وي با بيان اينكه مسجد، حيات ديني و سياسي و اجتماعي عالم اسلامي است، خاطرنشان كرد: ما در عالم اسلام با سه نوع مسجد و ثمره‌هاي آن روبه‌رو هستيم كه اين مساجد در كشور ما هم وجود دارند. فرمانده نيروي قدس اضافه كرد: يكي از آنها، مسجدي است كه آگاه‌سازي و تربيت كرده و در بعد فرهنگي و ديني از اسلام دفاع مي‌كند و در حال مقابله با تهاجم فرهنگي است كه وسيع‌تر و ناپيداتر از گذشته شده است. وي تصريح كرد: اين مسجد هم مدافع فرهنگي تربيت مي‌كند و هم ايثارگر و فداكار براي دفاع از مظلوم است. اين كار در دولت و پارلمان و وزارتخانه‌ها عملي نيست و در مساجد صورت مي‌گيرد. سليماني افزود: يك مسجد ديگر، بذر بي‌تفاوتي و بي‌انگيزگي را در جامعه مي‌كارد كه در كشور ما و شهر تهران هم وجود دارد. اين مساجد هم در ميان شيعيان است هم اهل سنت.  فرمانده نيروي قدس گفت: مسجد ديگر كه وظيفه‌اش انفجار ماشين اسلام است، مسجدي است كه ائمه تكفيري بر آن سوارند و ثمره‌اش داعش و جبهه‌النصره است.
   با 2 خطر روبه‌رو هستيمفرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران سپس اظهار كرد: ما امروز با دو خطر مواجهيم؛ يك خطر داخلي كه فتنه مذهبي است و ديگري خطر خارجي كه تهاجم عليه جهان اسلام است. سردار سليماني تصريح كرد: در اردن و مصر مساجد زيادي وجود دارد اما بي‌خبر و بي‌تفاوت نسبت به اقدامات رژيم‌صهيونيستي هستند. اين الازهري كه الان وجود دارد، الازهر حكومتي است و ‌اي كاش نبود تا نبينيم نسبت به جنايات غزه بي‌تفاوت باشد.  فرمانده نيروي قدس سپاه گفت: خدمات امام(ره) در جهان اسلام قابل مقايسه با هيچ‌كدام از مراجع و مراكز نيست و امروز مقام معظم رهبري با تمام توان از آن دفاع مي‌كنند. وي افزود: چه كسي امروز مسئول رشد الحاد و لاابالي‌گري در كشور است؟ آيا همه ما به وظايف خود عمل كرده‌ايم؟ سردار سليماني خاطرنشان كرد: وقتي من را مسئول حفظ يك پل مي‌گذارند، بايد بدانم كه وظيفه‌ام فقط حفظ همين پل نيست بلكه اين پل يك محيطي دارد اگر آن محيط سقوط كرد، پل هم سقوط خواهد كرد.
   اگر جواناني از مسجد رفتند، خط آن امام جماعت سقوط كرده استفرمانده نيروي قدس سپاه افزود: مسجد مانند يك قرارگاه است و بر تمام جامعه اثر مي‌گذارد نه فقط بر محيط خود. اگر مقياس ما فقط محيط خود مسجد باشد، باخته‌ايم. وي اضافه كرد: كسي كه نتواند سربازانش را حفظ كند، خطش سقوط كرده و اگر جواناني از مسجد رفتند، خط آن امام جماعت شكسته و سقوط كرده است.
سردار سليماني گفت: وقتي يك برادر چند شغله و خسته را امام جماعت يك مسجد كنيم، اين فرد چطور مي‌خواهد محيط مسجد را حفظ كند؟ فرمانده نيروي قدس سپاه ادامه داد: اينكه در جامعه مدام بگوييم او بي‌حجاب و اين باحجاب است يا اصلاح‌طلب و اصولگراست، پس چه كسي مي‌ماند؟ اينها همه مردم ما هستند. آيا همه بچه‌هاي شما متدينند؟ آيا همه مثل هم هستند؟ نه. اما پدر، همه اينها را جذب مي‌كند و جامعه هم خانواده شماست. وي تصريح كرد: اينكه بگوييم من هستم و بچه‌هاي حزب‌اللهي خودم، اينكه نمي‌شود حفظ انقلاب. امام جماعت بايد بتواند با حجاب و بي‌حجاب را با هم جذب كند. سردار سليماني خاطرنشان كرد: انقلاب بستگي به مساجد دارد، البته تعداد مساجد هم مهم است. براي مثال وقتي با هواپيما از بالاي دمشق مي‌رويم و مناره‌ها را مي‌بينيم و بعد از بالاي تهران چيز ديگري مي‌بينيم، حالمان عوض مي‌شود.


   در عراق دنبال چاه نفت و تصرف شهر نبوديموي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع شهادت شهيد حججي اشاره كرد و اظهار داشت: ما خيلي شهيد داريم كه برخي هم ذبح شده‌اند اما خداوند گاهي براي عظمت دادن به يك موضوعي، يك حادثه مي‌آفريند و شهيد حججي، براي عظمت دادن به همه بزرگي‌هاي مدافعان حرم بود.
فرمانده نيروي قدس سپاه افزود: ما بنا نداريم هر اقدامي را تبليغ كنيم كه دوستان ما دچار مشكل يا دشمنان تحريك شوند. برخي از تبليغات در كشور ما مؤثر نيست. سليماني گفت: ما وقتي وارد عراق شديم، بين منافع خودمان و عراق تفاوتي قائل نشديم و دنبال چاه نفت و تصرف شهري مثل موصل و كركوك نبوديم. دنبال مطالبات ارزي هم نبوده و نيستيم. وي افزود: ما به‌خاطر منافع شيعي به فلسطين كمك نمي‌كنيم بلكه اصلاً اگر كسي اظهار شيعي كند، با او كار نمي‌كنيم چون 99/99 درصد فلسطين اهل تسنن هستند و ما از آنها دفاع مي‌كنيم. فرمانده نيروي قدس سپاه ادامه داد: قدرت داعش از قدرت مغول كه كشور ما را تاراج كرد، خيلي بزرگ‌تر بود. اينها گروهي هستند كه روزي 100 انتحاري به ميدان مي‌فرستند. سليماني تأكيد كرد: ايران هيچ‌وقت بحران‌ساز و پرورش‌دهنده تكفير نيست، چون اصالت دارد و امروز منشأ ثبات شده است.
   ايران منشأ ثبات سوريهوي خاطرنشان كرد: سعودي، جيش‌الاسلام، جيش‌الحر و گروه‌هاي ديگر را عليه ما ساخت، اما ايران منشأ ثبات سوريه شد. ما با مذهب جلوي جنگ مذهبي آنها را گرفتيم نه با قدرت نظامي. امروز جمهوري اسلامي در منطقه از يك قدرت فائقه حقيقي و غيرقابل خدشه بهره‌مند است. فرمانده نيروي قدس سپاه گفت: وقتي يك نظام مي‌تواند مسائل قومي و زباني حل كند، اين باعث ثبات است و اساس دستيابي به اين فضا، رهبري بود.
سردار سليماني اظهار داشت: دوستاني در سطوح عالي داخل و خارج كشور بودند كه مي‌گفتند وارد موضوع سوريه و عراق نشويد و محترمانه از انقلاب دفاع كنيد. يك نفر گفت، يعني ما برويم از ديكتاتور دفاع كنيم؟ كه رهبري فرمودند وقتي به كشورهايي كه با آنها ارتباط داريم نگاه مي‌كنيم چه كسي ديكتاتور است و چه كسي نيست؟ ما مصالح را نگاه مي‌كنيم. فرمانده نيروي قدس سپاه همچنين تصريح كرد: آقاي هاشمي حرف درستي درباره امريكايي‌ها زد كه گفت عقل گنجشك را در كله دايناسور مي‌گذارند. اين فرمانده ارشد نظامي در پايان تصريح كرد: رهبري با حكمت و جسارت، اين انقلاب و دفاع از انقلاب را هدايت كردند. امروز اگر مي‌گوييم خدايا از عمر ما كم و به عمر رهبري بيفزا، اين يك ضرورت است.