سلطانی‌فر: برای موفقیت در جام جهانی برنامه‌ریزی فوق‌العاده خواهیم داشت




مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به‌عنوان آخرین وزیر از کابینه پیشنهادی دولت تدبیر و امید پشت تریبون رفت و از رئوس برنامه‌هایش برای اداره وزارت ورزش و جوانان در دولت دوازدهم صحبت کرد.
وی در ابتدا اظهار داشت: «از ریاست محترم جمهوری تشکر می‌کنم که یک بار دیگر با اعتماد به من برای مسوولیت خطیر وزارت ورزش، اینجانب را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد تا بار دیگر همراهی شما منتخبان را برای به بار نشستن ایده‌های 9 ماه گذشته کسب کنم.»  وی افزود: «از همه نمایندگان که در 10 روز گذشته در فراکسیون‌های مختلف نظرات کارشناسی خود را برای اعتلای ورزش و مشکل جوانان ارائه کردند تقدیر نموده و از نمایندگان موافق صمیمانه تشکر می‌کنم. من به‌عنوان فردی که در سال‌های مختلف انقلاب اسلامی مسوولیت‌های مختلف داشتم و 4 سال در دولت یازدهم خدمتگزار بودم، تلاش کردم به آسیب شناسی در این حوزه بپردازم و جوانان را در صدر مأموریت خود قرار دهم. جسارت شگفت‌انگیز آنان را شناسایی کرده و ورزش را زبان گویای ملت و ورزشکاران را سفیر توانایی معرفی کنم. بنابراین نقشه راه ورزش و جوانان را برای آینده‌ای پایدار ارائه می‌کنم.»


وزیر ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اهمیت نقش جوانان در جامعه در ابتدا به برنامه‌هایش در این حوزه پرداخت و گفت: «ساماندهی جوانان در صدر برنامه‌های دولت قرار دارد بنابراین با همکاری فرابخشی و فراقوه‌ای همه برای شناختن ظرفیت‌های پیدا و پنهان جوان ایرانی بسیج خواهند شد. ارزیابی دقیق از دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته و با بهبود نظام آماری در ارائه خدمت به نسل جوان، ناهمگونی در فهم مساله جوانان برطرف شده است. اشتغال و ازدواج جوانان سامان پیدا خواهد کرد و موارد گفته شده در صورتی محقق می‌شود که ساختار وزارت ورزش و جوانان همین است.»
سلطانی‌فر یادآور شد: «‌در صورت تفکیک سیاستگذارها در اختیار سازمان ملی جوانان قرار می‌گیرد، از امروز تا زمان تعیین تکلیف با بهره‌گیری از حمایت دست‌اندرکاران بدون کوچکترین وقفه به ساماندهی جوانان می‌پردازم و دین خود را ادا می‌کنم.»
وی برنامه‌هایش را به این صورت تشریح کرد:« توانمندسازی شورای عالی جوانان، تهیه لوایح برای رفع خلأهای موجود، توانمندسازی نیروی جوانان، استفاده از تجربیات جهانی برای حداکثر استفاده از نقش جوانان و پایش دائمی شاخص‌های جوانان و بانک اطلاعاتی برای پردازش آمارها، تحکیم روحیه اعتماد به نفس و خودباوری و ایمان در میان نسل جوان و بستر‌سازی در میان دستگاه‌های مسوول، مدیریت اوقات فراغت جوانان با ارتقای هماهنگی‌بخشی با همکاری وزارتخانه‌های مربوط، استفاده حداکثری از تکنولوژی و فناوری‌های نوین، تداوم و شتاب بخشیدن به اقدامات موثر انجام شده در دولت یازدهم از جمله افزایش 4 برابری تخصیص وام ازدواج و افزایش اعتبارات ازدواج جوانان، جوانگرایی و کاهش سن ازدواج جوانان در وزارت ورزش و جوانان که مصمم هستیم با همت و تلاش مضاعف در حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد تعداد خانه‌های جوان را تا مرز 200 تا پایان دولت دوازدهم برسانیم.»
سلطانی‌فر در ادامه به حوزه ورزش پرداخت و برنامه‌هایش در حوزه ورزش را نیز به شرح زیر تشریح کرد:« به مدد برنامه‌ریزی جامع و فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه ششم توسعه و مبانی اقتصاد مقاومتی، ورزش در آستانه تحول بزرگی قرار گرفته است. جلب سرمایه بخش خصوصی برای تأسیس باشگاه‌های ورزشی و نتایج درخشان باشگاه‌های فوتبال، کشتی، والیبال، وزنه‌برداری، تکواندو، دوومیدانی و... از جمله اقدامات مثبت در دولت یازدهم بود. همچنین تخصیص 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده به ورزش و جوانان که با همکاری نمایندگان محترم مجلس صورت گرفت از جمله موفقیت‌های دولت یازدهم بود.»
وی مهم‌ترین برنامه‌های پیش رو برای حوزه ورزش در چهارسال آینده را این چنین عنوان کرد:«تقویت ورزش قهرمانی از طریق نظام استعدادیابی بخصوص در رشته‌های پایه و مدال‌آور، تقویت ورزش همگانی و عمومی، برنامه‌ریزی اساسی برای جبران کمبود حرکتی بانوان و تلاش برای ارتقاء ورزش قهرمانی و ملی که از سرفصل‌های مهم ماست و با رعایت ملاحظات شرعی باید بتوانیم زمینه حضور بانوان در سایر عرصه‌های ورزش را نیز فراهم کنیم. احیا و علمی کردن ورزش‌های سنتی و بومی، توجه ویژه به مناطق محروم و محرومیت‌زدایی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری با همکاری آموزش و پرورش در شناخت استعدادها و فراهم کردن زمینه استفاده از این استعدادها، توسعه ورزش جانبازان و معلولان و پایدار کردن پیروزی‌های آنان، تقویت زیرساخت‌های ورزشی و احداث اماکن ورزشی مناسب با استانداردهای بین‌المللی برای کسب میزبانی مسابقات بین‌المللی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره که حدود 4 هزار پروژه نیمه‌کاره داریم. برنامه‌ریزی فوق‌العاده برای حضور مقتدرانه تیم ملی فوتبال در جام جهانی و همچنین کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک 2020 تا علاوه بر 4 رشته کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و دوومیدانی که تمام مدال‌های ما در ادوار المپیک از این رشته‌ها بوده، بتوانیم در رشته‌های جدیدی مانند کاراته، جودو، شمشیربازی، تیراندازی، سنگ‌نوردی و... مدال بگیریم.»
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: «اجرای موفق این برنامه‌ها و تقویت انسجام و فرهنگ‌سازی از طریق ورزش با استفاده از همراهی همه رسانه‌ها و فضای مجازی و همه دلسوزان امکانپذیر است تا شاهد اعتلای نام ایران باشیم و همراهی و حمایت نمایندگان ملت و برخورداری از نگاه راهبردی شما نیز به نقش جوانان و ورزش سرمایه بی بدیلی است که راه دشوار ساماندهی امور جوانان و ارتقای ورزش همگانی و قهرمانی را تسهیل خواهد کرد.