در حالی که نایب رییسی شورا به ابراهیم امینی رسید؛

ایلنا- محسن‌ هاشمی‌ با اجماع آرای اعضای شورای شهر پنجم به عنوان رییس پنجمین دوره شورای شهر تهران انتخاب شد.
هاشمی در حاشیه جلسه غیررسمی منتخبان شورای شهر پنجم گفت: این رای، رای تمایل است و باید جلسه رسمی شورای شهر تشکیل شود تا انتخاب رسمیت یابد. از کسانی که پتانسیل ریاست را داشتند و کنار کشیدند، خجل هستم. از اعضای شورای شهر بابت انتخاب‌شان و از عزم جدی مردم تهران که با حضور چشمگیرشان در انتخابات نشان دادند‌ خواهان تغییر هستند نیز تشکر می‌کنم. شورا و شهرداری هر کدام وظایف خود را دارند و امیدواریم در این چهار سال بی‌حاشیه با یکدیگر تعامل داشته باشند. رابطه شهرداری و شورا تعاملی خواهد بود اما نظارت را فراموش نمی‌کنیم و در مسیر قانونی نظارت را ادامه خواهیم داد.
وی با اشاره به اولویت‌های شهر تهران افزود: بخش عمده‌ای از بودجه شهرداری تهران به موضوع حمل‌و‌نقل اختصاص داده شده است و این نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است. علاوه بر موضوع خدمات شهری و حمل‌و‌نقل، به نظرم آلودگی هوا و ترافیک از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.
زهرا نژادبهرام هم با اشاره به جلسه دیروز شورای شهر پنجم گفت: محسن‌ هاشمی در این جلسه تاکید کرد که شهردار شورای شهر پنجم با شهردار شورای شهر چهارم یعنی آقای قالیباف تفاوت خواهد داشت. از نظر او نیاز شهردار به شورا از گذشته بیشتر شده است و شورا رکن ارزنده‌ای برای تعامل در شهر و دیگر نهادهاست. محسن ‌هاشمی در تشریح دیدگاه‌های خود نگاهش به شهر را همدلانه و عمرانی خواند و تاکید کرد که به ضرورت وجود دموکراسی اعتقاد دارد و برای برقراری دموکراسی تلاش می‌کند.


ابراهیم امینی نیز نایب رییس شورای شهر پنجم تهران خواهد شد.
سید‌ابراهیم امینی نیز در این جلسه با ۲۱ رای به عنوان گزینه نهایی برای نایب رییسی شورای شهر تهران انتخاب شد.