هفته چهارم لیگ برتر؛

سایپا و استقلال پنجشنبه گذشته در دیداری از هفته چهارم لیگ برتر ایران به مصاف یکدیگر رفتند که شاگردان دایی موفق شدند با ارائه یک بازی حساب شده با نتیجه یک بر صفر به پیروزی دست یابند. استقلال در شرایطی پا به این دیدار گذاشته بود که پیش از این دیدار موفق شده بود تراکتورسازی را شکست دهد و به نظر می‌رسید شاگردان علیرضا منصوریان پس از مدت‌ها به ساحل آرامش رسیده‌اند اما مثل اینکه کابوس باخت و بحران نمی‌خواهد دست از سر آبی‌ها بردارد. آنها فصل پیش را هم با همین شرایط آغاز کرده بودند و هر چه زمان گذشت بهتر شدند اما چه سود که دیگر کار از کار گذشته بود. برخلاف انتظار این دیدار با حملات شاگردان علی دایی آغاز شد و آنها در 20 دقیقه اول بازی چندین بار روی دروازه استقلال خطرناک ظاهر شدند که مهم‌ترین آنها به صحنه تک به تک شدن قلی‌زاده با مهدی رحمتی برمی‌گردد که آبی‌ها خوش‌شانس بودند که یک عکس‌العمل خوب از رحمتی مانع فرو‌ریختن دروازه استقلال شد. پس از این لحظه استقلال کمی به خود آمد و چند حمله را ترتیب داد و در دقیقه 29 وریا غفوری روی پاس سرور جپاروف موقعیت خوبی به دست آورد اما شوت این بازیکن به تیرک دروازه اخباری اصابت کرد و نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید. با شروع نیمه دوم باز هم این نارنجی‌پوشان سایپا بودند که بازی را در اختیار گرفتند و سرانجام در دقیقه 57 مزد زحمات‌شان را گرفتند. در این لحظه از بازی محمد عباس‌زاده با رحمتی تک به تک شد و خطای سنگربان استقلال باعث شد داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان دهد. محمد عباس‌زاده به زیبایی دروازه استقلال را باز کرد و سایپا را پیش انداخت. در ادامه تلاش‌های استقلال برای جبران گل خورده به ثمر ننشست تا این بازی با همین نتیجه به پایان برسد. سایپا با کسب این پیروزی 10 امتیازی شد و با تفاضل کمتر نسبت به پرسپولیس و پارس جم جنوبی در رتبه سوم ایستاد و استقلال هم با قبول این شکست در همان امتیاز چهارم باقی ماند و به رتبه یازدهم جدول سقوط کرد.
پارس‌جنوبی بازی باخته را از صنعت نفت برد
روز دوم از هفته چهارم هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر با دیدار تیم‌های پارس‌جنوبی جم و صنعت نفت در شهر جم پیگیری شد که طی آن پارس‌جنوبی به برتری دو بر یک دست یافت. حامد نورمحمدی در دقیقه ۶۳ و آلویس نانگ ۶۹ برای پارس‌جنوبی گل زدند و لوسیانو پریرا در دقیقه سه برای صنعت نفت گل زد. شاگردان مهدی تارتار با این پیروزی ۱۰ امتیازی شدند و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم جدول قرار گرفتند. از طرفی سپاهان موفق شد دیدار برابر ذوب‌آهن را با برتری به پایان برساند. در این دیدار سپاهان با نتیجه دو بر صفر پیروز شد. مهرداد محمدی در دقیقه ۷۲ و جلال‌الدین علی‌محمدی در دقیقه ۹۴ برای سپاهان گل زدند.
نخستین پیروزی تراکتورسازی


تراکتورسازی چهارمین دیدار خود در رقابت‌های لیگ برتر را با پیروزی برابر نفت تهران به پایان برد. این بازی با برتری دو بر یک به پایان رسید.
تراکتورسازی که در هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر هنوز به پیروزی دست پیدا نکرده بود ابتدا در دقیقه ۲۱ توسط محمد ایران‌پوریان به گل برتری دست پیدا کرد اما در دقیقه ۸۲ گل تساوی را دریافت کرد. حامد آقایی برای تیم نفت تهران گل زد. درحالی که بازی وارد وقت‌های اضافه شده بود تراکتورسازی صاحب یک پنالتی شد که محمد ایران‌پوریان این پنالتی را تبدیل به گل کرد تا سرخپوشان تبریزی به نخستین برد خود در این فصل دست پیدا کنند. پیش از این دیدار‌ها در چهارشنبه گذشته پرسپولیس برابر سیاه‌جامگان به تساوی یک- یک دست یافته بود.