هیس... زن‌ها وزیر نمی‌شوند!

امیرحسین میراسماعیلی - بزرگ‌ترین اشکال لیست معرفی شده از سوی حسن روحانی برای دولت دوازدهم بی‌شک عدم حضور زن‌هاست. آقای رییس‌جمهور در صحن علنی مجلس و در پاسخ به انتقادات اعلام کرد که قصد داشته سه زن را برای وزارتخانه‌های مختلف معرفی کند و به دلایلی موفق به انجام این کار نشده اما نکته جالب اینجاست که او در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید «برای انتخاب وزرا تحت هیچ فشاری نبودم» و «مردم به دنبال شفافیت هستند». یعنی شما اگر همین الان مثلا به سفارت سوییس بروی و بگویی رییس‌جمهورت در یک سخنرانی همزمان از این سه جمله استفاده کرده، بی‌شک اقامت دائمی کشورشان را به شما خواهند داد.
گرفته‌ای ما را حسن‌آقا؟ قصد داشتی سه زن در کابینه‌ات داشته باشی و نگذاشتند و بعد می‌گویی تحت فشار نبودی؟ دم از شفافیت می‌زنی و نام کسانی را که زورشان به شما رسید، نمی‌گویی؟ اصلا حرف آنها که مانع این اتفاق شدند چه بوده؟ یعنی زنان نمی‌توانند مثل آقای آخوندی میکروفن را از دست خبرنگار بکشند و بکوبند زمین؟ زنان نمی‌توانند مانند آقای قاضی‌زاده‌هاشمی به فرماندار یک شهر حرف‌های ناجور بزنند؟ زنان نمی‌توانند ویلایی در لواسان را به عنوان دستخوش دریافت کنند؟ زنان نمی‌توانند با موگرینی سلفی بگیرند؟ زنان نمی‌توانند دکل نفتی و فرودگاه را بفروشند؟ زنان نمی‌توانند با عوامل موساد ارتباط برقرار کنند؟ زنان نمی‌توانند مداحی معروف باشند؟
بله حق با شماست آقای رییس‌جمهور. زنان نمی‌توانند هیچ کدام از این کارها را انجام دهند و متشکریم از آن برادرانی که نگذاشتند هیچ زنی بر منصب وزارت بنشیند. راستی حالا که تا مجلس رفته‌اید، لطفا به جناب قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس بگویید آن چیزی که خواهان فیلتر شدن است «اینستاگرام» نام دارد نه «ایستک‌گرام».
سایر اخبار این روزنامه
وزیر راه‌و‌شهرسازی در کمیسیون برنامه و بودجه: سفر رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به ترکیه؛ گام آخر اصلاح بزرگ بورس خطر مقابله به مثل نگاهی به تاثیر رای‌گیری الکترونیکی انتخابات در جهان؛ طلب ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی از دولت و بانک‌ها ادامه نصب کاشی‌های ماندگار بر سردر خانه هنرمندان؛ یک بام و دو هوای کمیته انضباطی فوتبال هیس... زن‌ها وزیر نمی‌شوند! باقالی دمی در بهارستان! گره اقتصاد به دست سیف باز می‌شود نسخه جدید برای رونق شانس قبولی ها بیشتر شد تاکید بخش خصوصی بر اصلاح زنجیره تولید تا توزیع تولیدکنندگانی که به جای کارخانه در زندان به سر می‌برند؛ برنامه تبعیض‌آمیز ستاد مبارزه با موادمخدر درباره کمپ‌های ترک اعتیاد؛ توصیه نیویورک‌تایمز به کاخ‌سفید در مورد تعامل با ایران؛ سفر رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به ترکیه؛ گره اقتصاد به دست سیف باز می‌شود توصیه نیویورک‌تایمز به کاخ‌سفید در مورد تعامل با ایران؛ توصیه نیویورک‌تایمز به کاخ‌سفید در مورد تعامل با ایران؛