بزرگداشت شهید محسن حججی با حضور گسترده مردم و مسئولان در نجف‌آباد

مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم «محسن حججی» پیش از ظهر دیروز (یک‌شنبه 22 مردادماه) با حضور جمعی از مقامات نظامی همراه با سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و امام جمعه اصفهان در مسجد جامع نجف‌آباد برگزار شد. شهید مدافع حرم محسن حججی پس از اسارت توسط تروریست‌های داعش در سوریه، به فیض شهادت رسید. حججی یکی از نیروهای لشکر زرهی ۸ نجف‌اشرف و از نیروهای فعال مؤسسه شهید احمد کاظمی بود. از این شهید بزرگوار یک فرزند ۲ساله به یادگار مانده است.
خونها را به جوش آورد
حجت‌الاسلام والمسلمین سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان صبح دیروز(یکشنبه)در مراسم یادبود شهید مدافع حرم محسن حججی که به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب در مسجد جامع نجف آباد اصفهان حضور یافت، در سخنانی ضمن عرض تبریک به خانواده شهید اظهار کرد: من نمی‌دانم چه ویژگی در این شهید بوده که در بین این همه شهدای مدافع حرم چنان هیجانی بوجود آورده است و محبت مردم به این شهید ناشی از خلوص شهید حججی بوده است.
حجت‌الاسلام طباطبایی نژاد گفت: خون این شهید عزیز ضمن آنکه بی‌دینی داعشی‌ها را اثبات کرد، نشان داد که صرفا مزدور دشمنان اسلام هستند و اینها اگر ذره‌ای بوی دین  را استشمام کرده باشند دست به این کار نمی‌زدند همچنانکه در تاریخ و تاریخ اسلام به اسیر احترام می‌گذاشتند.


نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: جهات مختلف زندگی این شهید همچون وصیت نامه‌اش، اسارت و مردانگی‌اش برای ما درس و عبرت  است و ما همواره باید در مسیر شهدا و این عزیزان باشیم و از خون شهیدان پاسداری کنیم.
خونی تازه در رگ عزت ملی
سردار محمدعلی جعفری صبح دیروز در مراسم گرامیداشت شهید «محسن حججی» اظهار کرد: شهید حججی با خون پاکش انقلاب نوینی را در عرصه‌های فرهنگی، جهاد در راه خدا و دفاع از انقلاب اسلامی و حریم ولایت به وجود آورد. شهادت این شهید بزرگوار را خدمت مردم مؤمن و انقلابی نجف‌آباد و خانواده این شهید تبریک عرض می‌کنم که چنین شهدایی را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند.
وی ادامه داد: آنها داعش را در عراق و سوریه مقابل جبهه انقلاب اسلامی قرار ‌دادند تا حاکمیت پس از صدام را در عراق ساقط کنند که به یاری خداوند متعال و با حمایت‌های جمهوری اسلامی این توطئه خنثی شد و امروز در عراق شاهد پیروزی‌های پی در پی انقلاب اسلامی هستیم و به زودی هیچ شهری در اختیار داعش نخواهد بود.
فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: با تبعیت از فرهنگ بسیجی و درس‌های دفاع مقدس با سازماندهی یگان‌های مردمی در سوریه توطئه بزرگ تصرف سوریه خنثی شد و هنوز نبرد در سوریه ادامه دارد.
وی بیان کرد: بخش قابل توجهی از حلب به دست تکفیری‌ها درآمد اما با جنگی سخت امروز این شهر آزاد شده و نبرد در صحرای شرق سوریه و در تأمین مرزهای بین عراق و سوریه ادامه دارد؛ شهید حججی برای تأمین امنیت مرز سوریه و عراق که نقطه بسیار استراتژیکی برای آمریکا بود به شهادت رسید.
وی متذکر شد: آمریکا داعش را به وجود آورد و نیروهای داعشی و تکفیری سربازان خط مقدم رژیم صهیونیستی هستند تا از این رژیم دفاع کنند؛ نبرد سختی که چندین سال است در منطقه راه انداخته‌اند وعده امام راحل برای آزادسازی قدس عزیز را زمینه‌سازی می‌کند.
وی اذعان کرد: متاسفانه برخی در داخل توجهی به برنامه‌ریزی دشمنان ندارند و فریب وعده دشمنان را می‌خورند و به عمق توطئه و برنامه‌ریزی دشمنان برای تضعیف نظام توجهی ندارند؛ شهادت شهید حججی در همان روزهایی اتفاق افتاد که ایران اسلامی شاهد حرکت سخیف نمایندگان بود که این شهید به داد عزت ملی ما رسید و آن حرکت سخیفانه را خنثی کرد.
وی در پایان گفت: وقتی همسر شهید می‌گوید سر همسرش رفت تا روسری نرود، پیام اکثریت شهدا به جامعه بود، باید بدانیم این توصیه‌ها از طرف خانواده شهدا هوشمندانه است، چراکه هجمه‌های زیادی به باورها و اعتقادات مردم وارد می‌شود.
فرمانده سپاه در منزل شهید
پیش از برگزاری این مراسم سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن حضور در خانه شهید محسن حججی با خانواده این شهید مدافع حرم دیدار کرد.
در این دیدار که سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان نیز حضور داشتند از خانواده معظم شهید تکریم و از مقام شامخ شهید محسن حججی تجلیل شد.
کسب رضایت در حرم رضوی
پدر شهید حججی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم گفت: «محسن حدود یک ساعت قبل از اعزام و حرکتش به دیدار ما آمد و دقایق آخر به ما اطلاع داد و لحظه‌ای که آمد به ما گفت: «من نذر کردم در مشهد که اگر شما رضایت دهید و شرایط رفتن به سوریه برای من فراهم شود پای شما را ببوسم». این صحبت فرزندم در آن لحظه قلب ما را به درد آورد و این خاطره تا ابد در ذهن من زنده خواهد ماند.»
وی در ادامه افزوده است: «محسن 25 سال سن داشت و 5 سال پیش ازدواج کرد. محسن با همسرش در یک مؤسسه فرهنگی با یکدیگر آشنا شدند و زمانی که ازدواج کردند دقیقاً با هم یکی شده و پابه‌پای هم تلاش می‌کردند و به‌معنای واقعی ازدواج کاملی بین این دو نفر سر گرفت. مصداق این تعامل در زندگی مشترک هم به شهادت رسیدن فرزند من و ادامه راهش توسط عروسمان است که جای تشکر دارد چون همیشه همراه پسر ما تلاش می‌کرد.»
پدر شهید حججی در گفتگو با فارس نیز خاطر نشان کرد: «او ما را به مشهد برد و پیش امام رضا (ع) گیر انداخت؛ بعد از مراسم احیا ما در یک صحن بودیم و شهید هم در صحن دیگری، محسن به مادرش پیام داد که به امام رضا قسمتان می‌دهم که راضی شوید من به سوریه بروم؛ همان‌جا مادرش راضی شد که به سوریه برود.»