دانش محاوره تخصصی در همکاری بین المللی بخش ارتباطات

گزینه پیشنهادی برای وزارت ارتباطات، در جایگاه ریاست کمیته های تخصصی کمیسیون های مشترک با روسیه، عراق و جمهوری آذربایجان و همچنین حضور در سازمان های تخصصی اتحادیه جهانی پست (یو.پی.یو) و اتحادیه بین المللی مخابرات (آی.تی.یو) شایستگی خود را به اثبات رسانده است. بی شک تعاملات بین المللی در حوزه ICT و برقراری روابط موثر برای انتقال فناوری و فراهم سازی بازار محصولات و تولیدات نرم افزاری و سخت افزاری در بازارهای هدف، یکی از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری است که در توسعه زیرساخت های آن نقش تاثیرگذاری ایفا می کند.
این امر در چهار سال گذشته، با حضور دکتر واعظی، تا حدود زیادی حاصل شده و نقش مهندس آذری جهرمی در حصول این ظرفیت ها بسیار موثر و تعیین کننده بوده است.
مهندس جهرمی با دانش گسترده و تخصص فنی و همزمان با آگاهی از فضا و روابط بین المللی و تسلط به ابزار این تعامل، از جمله دانش محاوره و بیان تخصصی همواره در همکاری های حوزه بین المللی تاثیرگذار بوده و موفق به تامین مصالح و منافع حوزه ICT شده است. در این مدت ایشان در جایگاه ریاست کمیته های تخصصی کمیسیون های مشترک ایران با کشورهای مختلف از جمله روسیه، عراق و جمهوری آذربایجان و همچنین حضور در سازمان های تخصصی اتحادیه جهانی پست (یو.پی.یو) و اتحادیه بین المللی مخابرات (آی.تی.یو) شایستگی خود را به اثبات رسانده است.
به یقین ظرفیت فراوان همراه با تسلط و دانش فنی و تخصصی در کنار انگیزه های جوانی، چنین دستاوردهایی را فراهم کرده است. انتخاب شایسته دکتر روحانی و انتظار رأی قاطع و بالای مجلس شورای اسلامی به این فرزند خدوم ملت دورنمای امیدوار کننده ای را در توسعه فناوری اطلاعات در کشور و همچنین تامین نیازمندی‌های کشور از جمله تقویت بخش خصوصی فراهم می کند. * قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بین الملل