معرفی نفرات برتر کنکور 96

بخش خبری: رئیس سازمان سنجش با اعلام اسامی نفرات برتر کنکور گفت: نتیجه اولیه آزمون سراسری 96 نیز به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه کلیه داوطلبان از دیروز بر روی سایت سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت.
دکتر ابراهیم خدایی دیروز در نشست خبری گفت:"صابر دین‌پژوه" از تبریز، "محمد کاظم فقیه خراسانی" از یزد، "علی فاطمی مفرد" ازتهران، "محمد حسن احمد یارندی" از تهران، "سعید نعیمی" از تهران، "محمد امین مطهری‌نیا" از یزد، "محمد قیدی" از تهران، "محمد حسین زارعی" اردستانی از اصفهان،" آروین آذرمینا" از تهران، "سید حسن موسوی بندرآبادی" از یزد، 10 نفر اول گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی کنکور 96 شدند.
وی افزود: در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز "امیر حسین قاسمی نژاد رائینی" از سیرجان، "امیر حسین قویدل سرد صحرا" از تبریز، "محمد رضا نادری" از بابل، "ارسلان یزدچی" از تبریز، "محسن نیکویی" از یزد، "یاسمن میر" از بابل، "سیدرضا سالاری کیا" از شیراز، "امیر رضا پاشاپور یگانه" از تهران، "مهدی شفیعی" از اردبیل، "مهدی روانخواه" از یاسوج به عنوان 10 نفر اول شدند.
"خدایی ادامه داد: عرفان میران‌زاده مهابادی" از تهران، "یلدا حجتی" از تهران،‌ "علی مهرایی" از تهران، "زینب ابن علی" از کاشان، "سید امیر احسان میری" از تهران، "فرید صابری " کامیاران، "مصطفی نوذری" از تهران،‌ "مرتضی ضیائی نسب" از بیرجند، "زهرا شیدائیان آرانی" از تهران، "فاطمه حیدری" از تهران 10 نفر اول گروه آزمایشی علوم انسانی هستند.در گروه آزمایشی هنر نیز "سما معیری" از تهران، "اویتا اراکیلیان" از تهران، "اتوسا عبداللهی امانی" از کرج به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.


وی همچنین از "ارشیا زاهدی پور خامنه" از تهران "رضا قانع خیابانیان" از تهران و "امیر حسین قوی‌دل سرد صحرا" از تبریز به عنوان سه نفر اول گروه آزمایشی زبان‌های خارجی کنکور سراسری نام برد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه افزود: دفترچه انتخاب رشته‌ تحصیلی (دفترچه شماره 2) هر یک از گروه‌های آزمایشی آزمون سراسری 96 از عصر روز چهارشنبه 11 مرداد 96 بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و کلیه داوطلبان می‌توانند این دفترچه را مشاهده و دریافت کنند.
وی افزود: همچنین دفترچه راهنمای انتخاب رشته مذکور علاوه بر اینکه از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت است و از ساعت هشت صبح امروز (دوشنبه 16 مرداد 96) در کلیه باجه‌های روزنامه فروشی کشور توزیع می‌شود. داوطلبان برای دریافت آن باید مبلغ 10 هزار ریال به منظور کارمزد توزیع دفترچه پرداخت کنند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون 96 از روز پنجشنبه 19 تا روز دوشنبه 23 مرداد جاری می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به انتخاب رشته‌ اقدام کنند.
وی همچنین از امکان ثبت نام جاماندگان کنکور خبر داد وافزود: داوطلبانی که در آزمون سراسری 96 ثبت‌نام نکرده‌اند و یا اینکه در جلسه آزمون غایب بودند می‌توانند در رشته‌های بدون آزمون که پذیرش در آنها بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد، ثبت نام کنند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به شیوع کلاهبرداری موسسات و یا افراد در ایام انتخاب رشته داوطلبان هشدار داد و گفت:‌این سازمان تحت هیچ عنوانی با هیچ موسسه‌ای انتخاب رشته‌ای همکاری نمی‌کند و همکاران سازمان سنجش حق هیچگونه همکاری با این موسسات را ندارند. بنابراین هر فرد و موسسه‌ای در صورت مطرح کردن این ادعا به دنبال کلاهبرداری و سوء‌استفاده از داوطلبان است.
دکتر خدایی با تاکید بر این که 12 درصد دواطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون سراسری در دوره‌های روزانه پذیرش خواهند شد، گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از 19 تا 23 مرداد ماه می‌توانند با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته و در نظر گرفتن کارنامه و ظرفیت‌های اعلام شده نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. همچنین ویژه نامه انتخاب رشته داوطلبان علاوه بر اینکه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته به صورت کاغذی از فردا دوشنبه 16 مرداد ماه سال جاری در تمامی روزنامه فروشی‌ها قابل دسترسی است.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه 454 هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و شبانه پذیرش می‌شوند گفت:‌از مجموع 830 هزار داوطلب شرکت‌کننده در آزمون سراسری تعداد454 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و شبانه می‌شوند و مابقی داوطلبان می‌توانند در دوره‌های پیام نور غیر انتفاعی و غیره انتخاب رشته کنند و به این ترتیب همه داوطبان به نوعی مجاز به انتخاب رشته شدند.
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به زمان برگزاری آزمون سراسری سال 97 اشاره کرد وافزود: امسال با توجه به تقارن ایام برگزاری کنکور با ماه مبارک رمضان، آزمون در نیمه تیرماه برگزار شد،اما از سال آینده کنکور به روال سابق باز می‌گردد و در همان اوایل تیرماه برگزار می‌شود.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه بیش از 85 درصد ظرفیت پذیرش در کنکور بدون آزمون است، تاکید کرد: با توجه به قانون سنجش و پذیرش و همچنین توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، هم اکنون بیش از 85درصد ظرفیت پذیرش در آموزش عالی بدون آزمون است.