در مجلس

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس دهم‌ با بیان اینکه نرخ سود بانکی باید کاهش یابد اما این کاهش نباید یک‌شبه اتفاق بیفتد، گفت: روند نزولی سود بانکی در مجلس توسط نمایندگان بررسی می‌شود.
سیدحسن حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران بانک‌های دولتی در خصوص بررسی نرخ سود و تسهیلات بانک‌ها برگزار خواهد شد، اظهار کرد: هدف از این نشست توافق بر سر راهکارهای کاهش نرخ سود سپرده‌گذاری است.
وی افزود: نرخ سود بانکی باید کاهش یابد اما این کاهش نباید یک‌شبه اتفاق بیفتد بلکه باید به صورت پلکانی و تدریجی باشد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی درباره سود بالای تسهیلات داده‌شده به صنایع کشور گفت: در جایی که نرخ تورم کمتر از ۱۰ درصد است، منطقی نیست که نرخ سود سپرده‌گذاری ۲۰ درصد و نرخ سود تسهیلات ۲۵ تا ۳۰ درصد باشد.


حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه در جلسه مذکور با مدیران بانک‌ها، علاوه بر مسایل مربوط به کاهش نرخ سود مشکلات جاری و پیشنهادهای آنها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: در این جلسه جزییات طرح بانک مرکزی که قرار بود لایحه آن از سوی دولت ارائه شود، با مدیران بانک‌ها به بحث گذاشته خواهد شد.
وی ادامه داد: بانک مرکزی باید در زمینه نظارت بر بانک‌ها اقداماتی انجام می‌داده که محقق نشده و در طول سنوات گذشته نظارت کافی نداشته است. این عدم نظارت موجبات این شرایط نامطلوب را در حوزه بازار غیرمتشکل پولی فراهم کرده است.