جنگنده‌های آمریکایی بیمارستان رقه را با بمبهای فسفری بمباران کردند

یک مسئول هلال احمر سوریه از بمباران بیمارستانی در شهر رقه توسط جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی آمریکا خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، معاون هلال احمر سوریه در رقه عنوان داشت: جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا یک بیمارستان در این شهر را با استفاده از بمب‌های فسفری مورد حمله قرار دادند که در آن 30 غیرنظامی کشته شدند.
وی در ادامه افزود: این بیمارستان همچنین با استفاده از 20 گلوله مورد هدف قرار گرفت و در جریان آن مولدهای برق آن و چند خودرو اورژانس منهدم شد.
وی تاکید کرد: این بیمارستان به بیش از 100 هزار تن در شهر رقه خدمات رسانی می‌کرد. ما از سازمان‌ ملل و نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم برای توقف حملات پی در پی ائتلاف بین‌المللی علیه زیرساخت‌های غیرنظامی، وارد عمل شود.


در همین حال ائتلاف ضد داعش اعتراف کرد، از زمان آغاز حملاتش علیه این گروه در عراق و سوریه، 624 غیرنظامی در این حملات کشته شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری راشاتودی، ائتلاف ضد داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد: تا به امروز، براساس آمارها و اطلاعات موجود،‌ مشخص شد که دست کم 624 غیرنظامی به صورت غیرعمدی از زمان آغاز حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه، کشته شده‌اند.
تلاش عربستان برای متحد کردن مخالفان سوری با دعوت آن‌ها به ریاض
از سوی دیگر وزیر خارجه عربستان در دیدار با هماهنگ‌کننده هیئت عالی مذاکره‌‌کننده مخالفان سوریه خواهان برگزاری نشستی در ریاض برای بازسازی ساختار این هیات پیش از دور بعدی نشست ژنو شد.
به گزارش خبرگزاری عربستان، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان با ریاض حجاب، هماهنگ‌کننده هیات عالی مذاکره‌کننده مخالفان سوریه دیدار کرد.در جریان این دیدار، عادل الجبیر و ریاض حجاب به بررسی آخرین تحولات در سوریه و نتایج به دست آمده در نشست‌های ژنو پرداختند.
به گفته منابع طی این دیدار الجبیر بر موضع عربستان در حمایت و پشتیبانی از مخالفان سوریه تاکید کرد.
وزیر امورخارجه عربستان همچنین بر آمادگی کشورش برای کمک به هیات مخالفان جهت ایفای نقشش "به بهترین وجه" و همچنین احیای نقش این هیات و گسترش آن به منظور متحد کردن مخالفان سوری تاکید کرد.
سایر اخبار این روزنامه
با حضور رئیس پارلمان کره جنوبی؛ توافق نامه 1.6 میلیارد یورویی ایران و کره جنوبی در بخش پالایش نفت امضا شد با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و سرمایه و دانش فنی فولاد مبارکه اولین و بزرگترین گندله سازی شرق کشور در سنگان به بهره‌برداری رسید دکتر روحانی در آئین تحلیف در مجلس شورای اسلامی: این دولت می‌خواهد معتدل باشد دکتر پزشکیان خبر داد اعضای کابینه دولت دوازدهم احتمالا سه شنبه به مجلس معرفی می‌شوند حجت الاسلام علی اصغر مروارید از مبارزین برجسته انقلاب درگذشت چه کسانی با حشدالشعبی مخالفند؟ عزم جزم متخصصان آب کشور برای حذف کامل آبرسانی تانکری سی‌ان‌ان: آمریکا سرمایه‌گذاران خارجی را از ورود به ایران می‌ترساند روحانی لایحه موافقتنامه همکاری متقابل ایران و فنلاند در امور گمرکی را به مجلس ارسال کرد العبادی: حشد شعبی منحل نمی‌شود دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همزمان با سفر موگرینی به ایران اعلام کرد اتحادیه اروپا به برجام به طور مستحکم پایبند می‌ماند جنگنده‌های آمریکایی بیمارستان رقه را با بمبهای فسفری بمباران کردند دکتر روحانی در آئین تحلیف در مجلس شورای اسلامی: این دولت می‌خواهد معتدل باشد دکتر روحانی در آئین تحلیف در مجلس شورای اسلامی: این دولت می‌خواهد معتدل باشد دکتر روحانی در آئین تحلیف در مجلس شورای اسلامی: این دولت می‌خواهد معتدل باشد دکتر روحانی در آئین تحلیف در مجلس شورای اسلامی: این دولت می‌خواهد معتدل باشد دکتر روحانی در آئین تحلیف در مجلس شورای اسلامی: این دولت می‌خواهد معتدل باشد