العبادی: حشد شعبی منحل نمی‌شود

حیدر العبادی تاکید کرد که نیروهای حشد شعبی در عراق هرگز منحل نخواهد شد و این نیروها تحت رهبری حاکمیت و مرجعیت دینی این کشور خواهد بود.
به گزارش «ایسنا»، به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در سخنان خود در کنفرانس "فتوای جهاد و پیروزی" در بغداد عنوان داشت: نیروهای حشد الشعبی زیر نظر مرجعیت و حاکمیت عراق هرگز منحل نخواهد شد و این نیروها متعلق به این کشور هستند.
وی در ادامه افزود: برخی اصرار دارند تا همه نیروها در عملیات‌ آزاد سازی مشارکت داشته باشند. پیروزی برای همگان است و هیچ کسی حق ندارد آن را منحصر به خود بداند.
العبادی تاکید کرد: ما باید به خانواده‌های شهدا توجه کرده و کمیته‌های مربوط به آنها را تشکیل دهیم، چرا که پیروزی علیه داعش با همکاری همه عراقی‌ها محقق شد. عراق از طریق آزاد سازی موصل هیبت داعش را نابود کرد و آمادگی‌ها برای آزاد سازی منطقه تلعفر در جریان است. مرحله آتی بعد از آزاد سازی خاک عراق مرحله وحدت کلمه خواهد بود.


این در حالیست که مقتدی صدر رهبر جریان صدر از حیدرالعبادی خواست تا نیروهای حشد الشعبی را در نیروهای مسلح رسمی عراق ادغام کند.
مقتدی صدر درخواست انحلال حشدالشعبی را چند روز پس از بازگشت ازعربستان وملاقات با مقامات آن کشور مطرح کرد.
سایر اخبار این روزنامه
با حضور رئیس پارلمان کره جنوبی؛ توافق نامه 1.6 میلیارد یورویی ایران و کره جنوبی در بخش پالایش نفت امضا شد با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و سرمایه و دانش فنی فولاد مبارکه اولین و بزرگترین گندله سازی شرق کشور در سنگان به بهره‌برداری رسید دکتر روحانی در آئین تحلیف در مجلس شورای اسلامی: این دولت می‌خواهد معتدل باشد دکتر پزشکیان خبر داد اعضای کابینه دولت دوازدهم احتمالا سه شنبه به مجلس معرفی می‌شوند حجت الاسلام علی اصغر مروارید از مبارزین برجسته انقلاب درگذشت چه کسانی با حشدالشعبی مخالفند؟ عزم جزم متخصصان آب کشور برای حذف کامل آبرسانی تانکری سی‌ان‌ان: آمریکا سرمایه‌گذاران خارجی را از ورود به ایران می‌ترساند روحانی لایحه موافقتنامه همکاری متقابل ایران و فنلاند در امور گمرکی را به مجلس ارسال کرد العبادی: حشد شعبی منحل نمی‌شود دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همزمان با سفر موگرینی به ایران اعلام کرد اتحادیه اروپا به برجام به طور مستحکم پایبند می‌ماند جنگنده‌های آمریکایی بیمارستان رقه را با بمبهای فسفری بمباران کردند دکتر روحانی در آئین تحلیف در مجلس شورای اسلامی: این دولت می‌خواهد معتدل باشد دکتر روحانی در آئین تحلیف در مجلس شورای اسلامی: این دولت می‌خواهد معتدل باشد دکتر روحانی در آئین تحلیف در مجلس شورای اسلامی: این دولت می‌خواهد معتدل باشد دکتر روحانی در آئین تحلیف در مجلس شورای اسلامی: این دولت می‌خواهد معتدل باشد دکتر روحانی در آئین تحلیف در مجلس شورای اسلامی: این دولت می‌خواهد معتدل باشد